Mikä kiitoksen aihe! Puolisosi on kotona. Nyt saat toteuttaa käytännössä kaikkea, mitä olet oppinut. Usein puoliso tulee kotiin monesta eri syystä. Jotkut tulevat kotiin, koska se toinen nainen tai mies painostaa naimisiin, tai heidän välillään on riitoja (monesti sinun rukoustesi ansiosta). Toisaalta puoliso saattaa tulla kotiin koska tietää, ettei hänen olisi ikinä pitänyt lähteäkään. Hän yrittää korjata virheitä, joita on tehnyt elämässään. Paras tapa tulla kotiin on tunnustaa, katua ja huutaa avuksi Herraa. Puolisosi on pahoillaan kaikesta, mitä on tehnyt avioliitolleen ja perheelleen.

Bob tuli kotiin yhtäkkiä tottelevaisuuden ja Jumalan pelon takia. Hänen Taivaallinen Isänsä oli puhunut hänelle todella selvästi. Niin tapahtuu monille tuhlaajapuolisoille. Minä ehdotan aina, että rukoilet, rikot, murskaat ja tuhoat kaikki sielun siteet puolisosi ja minkä tahansa jumalattoman suhteen välillä. Jotkut kotiin palaavat puolisot pelkäävät sitä, miten päästä takaisin perheen rutiineihin, kun on elänyt ilman niitä tietyn aikaa. Sinun tulee yrittää tuoda hänet takaisin niin, että hän voisi tuntea itsensä hyväksytyksi kaikkien perheenjäsenten seurassa.

Monet kotiinpalaavat puolisot alkavat tuntea hengellisen taistelun Saatanan ja Jeesuksen Kristuksen välillä. Toinen johtaa heidät eheytymiseen, kun taas vihollinen kiusaa puolisoasi sillä toisella naisella/miehellä monin eri tavoin. Voit ehdottaa puolisollesi, ettei sinua haittaa, jos hän kertoo sinulle, milloin se toinen henkilö soittaa hänelle tai ottaa yhteyttä. Sinun tulee sitten reagoidan niin kuin Jeesus reagoisi ja rukoilla heidän puolestaan. Älä suutu tai hermostu kumpaankaan. Tämä on hengellinen taistelu. Lue Ef 6:10-13. Sinun tulee kulkea uskossa ja luottaa Herraasi. Jatka rukoilemista, että Pyhä Henki antaisi puolisollesi voimaa jättää synnin ja pimeyden maailma. Rukoile päivittäin, että puolisosi katuisi ja hyväksyisi Jeesuksen Kristuksen elämänsä Pelastajana ja Herrana, ja että hän kääntyisi pois maailman houkutuksista.

Bob ja minä tiedämme, että haluat kaiken rakkauden ja tunteet takaisin avioliittoosi ja että kaikki pahat muistot häviäisivät heti, mutta niin ei aina käy. Rukoile säännöllisesti Psalmi 51 rukouksena puolisosi nimellä. Anna puolisollesi aikaa. Usko häneen ja anna hänelle tilaa. Voit luottaa vain Jumalaan avioliittosi täydellisessä eheytymisessä. Puolisostasi saattaa olla todella vaikeaa olla takaisin kotona monesta eri syystä. Bobin piti käsitellä surua ja murhetta, kun hänen toinen suhteensa särkyi ja leikattiin irti. Hän tiesi, että se on parasta hänelle, hänen perheelleen ja Jumalan tahdolle. Hän edelleen välitti siitä toisesta naisesta ja murehti jonkun aikaa. Tämän takia monet puolisot tulevat ja menevät kaksi tai kolme kertaa, ennen kuin kaikki yhteydenpito lopullisesti katkaistaan siihen toiseen henkilöön.

Saatana saattaa vetäytyä vähäksi aikaa, mutta älä ikinä lakkaa rukoilemasta takaisin tulleen ja kotona olevan puolisosi puolesta. Saatana saattaa yrittää uutta keinoa tai juonta. Bob puhui eräälle neuvojalle kotiinpaluun jälkeen ja kertoi päässään riehuvasta taistelusta. Neuvoja kehotti katkaisemaan kaikki siteet siihen toiseen henkilöön kaikista olosuhteista huolimatta. Sitten Bobia kehotettiin odottamaan 6 kuukautta ja katsomaan, mitä Herra olisi tehnyt hänen mielessään ja sydämessään. Oli vielä puhelinkeskusteluita ja nainen ilmestyi paikalle, mutta sitten Bob oli kasvanut Herrassa ja sai voiton.

Nyt sinun ja puolisosi tulee olla aina varuillaan kaikista houkutuksista. Rukoile, että sinä tai puolisosi tunnistaisitte kaikki temput ja juonet ja sanoisitte EI! Mitä Jeesus tekisi? Rakasta puolisoasi pyyteettömästi ja odota Herraa. Lue Room 12:9-loppuun asti ja 1 Kor 13:4-8. Jumala antoi minulle nuo kaksi raamatunkohtaa, kun seisoin avioliittomme puolesta. Lisäksi tässä on joitakin raamatunkohtia, joita kehotan sinua rukoilemaan puolisosi nimellä: Psalmi 51, Job 33:12-loppuun, Hoos 2:8-9, Ef 1:16-20, Ef 3:16-20, Ef 6:10-18 (Jumalan taisteluvarustus), Gal 5:19-24 ja Kol 1:9-14.

Rukoile, että kaikki sukupolvien väliset kiroukset, saastaisuudet, siveettömyys ja epäjumalat poistettaisiin, rikottaisiin, erotettaisiin ja tuhottaisiin puolisostasi. Että miehesi tai vaimosi puhdistuisi ja saisi elävän sydämen ja kivisydän poistettaisiin (Lue Hes 36:25-36). Puolisosi ei ole vihollinen, vaan Saatana. Puolisosi on sokaistunut ja eksynyt Jumalan tieltä ja totuuksilta. Siksi ehdotamme, että rukoilet puolisollesi Damaskoksen tien kokemusta jopa nyt, kun hän asuu kotona.

Sinun tulee rukoilla hellittämättä enemmän kuin koskaan ennen. Muista rukoilla Hoosea 2:8-9. Ehdotan myös, että luet Roomalaiskirjeestä luvut 6-8. Huomaathan kohdan Room 7:14-25. Tämä on se taistelu, josta olemme puhuneet. Voitto on Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa. Herra antoi minulle raamatunkohdan kolme viikkoa sen jälkeen, kun Bob oli tullut kotiin ja kun Bob sanoi, että on liian vaikeaa. Lue Jes 28:23-29.

Avioliitostasi riippuen, ja Jumalan viisaudesta ja ohjeesta, voit harkita avioliittoneuvontaa, jos sinä ja puolisosi olette samaa mieltä. Jos se aiheuttaa riitaa, anna Herran olla täydellinen Neuvonantaja niin kuin Jes 9:5. Bob ja minä kirjoitimme yhdessä kirjan “After the Prodigal Returns / Standing After the Prodigal Returns” (Kun tuhlaaja tulee takaisin), jossa kerromme niistä muutoksista, joita kohtaatte puolisosi kotiinpaluun jälkeen. Meillä on myös opetus, joka on auttanut monia “My Spouse Has Come Home! What Do I Do?” (Puolisoni tuli kotiin! Mitä minä teen?). Molemmat jutut ovat löydettävissä Rejoice Marriage Ministries:n Bookstoressa. Jumala parantaa sairaita ja kuolleita avioliittoja. Jumala toimii, luota Häneen. Jatka Herran ylistämistä ja jatka rukoilua.

“Kansat, jotka silloin vielä ovat ympärillänne, tulevat tietämään, että minä, Herra, olen rakentanut sen, mikä oli raunioina, ja istuttanut aution maan. Minä, Herra, olen puhunut, ja näin minä myös teen.”
Hes 36:36

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *