Samoin te, vaimot, olkaa kuuliaisia miehellenne, jotta myös ne miehet, jotka ehkä eivät usko Jumalan sanaan, nyt vaimonsa elävällä esimerkillä ilman sanojakin voitettaisiin, kun he näkevät teidän elävän jumalanpelossa puhdasta elämää. Älkää pitäkö tärkeänä ulkonaista kaunistusta, älkää hiuslaitteita, kultakoruja tai hienoja vaatteita. Teidän kaunistuksenne olkoon katoamatonta: salassa oleva sydämen ihminen, lempeä ja sävyisä henki. Tämä on Jumalan silmissä kallisarvoista. Näin kaunistivat itsensä entisajankin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan. He olivat miehilleen kuuliaiset Saarakin oli kuuliainen Abrahamille ja kutsui häntä herraksi. Ja Saaran tyttäriä tekin olette, kun teette hyvää ettekä anna minkään uhkailun pelottaa itseänne. Samoin te, miehet, eläkää vaimonne kanssa ymmärtäväisesti, muistaen, että hän on heikompi osapuoli. Osoittakaa hänelle kunnioitusta, sillä hän on yhtä lailla armon ja elämän perillinen. Näin ei mikään tule esteeksi rukouksillenne.
1 Piet 3:1-7

Miten voimallinen raamatunkohta ja lupaus sinulle Herralta. Saanen muistuttaa sinua, että Herra, sinun Jumalasi, rakastaa sinua, vaikket ehkä tuntisi yhtään rakkautta puolisoltasi tällä hetkellä, vaan pelkkää vihaa ja loukkauksia. Tiedän, että kävelet varmaan varpaillasi ja pelkäät, että puolisosi saattaa lähteä minä hetkenä hyvänsä tai ei tule kotiin tänä iltana. Älä kulje pelossa, vaan uskossa. Opi luottamaan Herraan, Jumalaasi. Jumala ymmärtää ja näkee kaiken. Anna Herran olla puolisosi tässä elämänvaiheessasi, varsinkin jos puolisosi ei vastaa kaikkiin fyysisiin, emotionaalisiin ja hengellisiin tarpeisiisi. Anna Herran, sinun Jumalasi, täyttää ne kaikki. Lue Jesaja 54:4-17.

Sinun täytyy tehdä ensimmäinen muutos. Sinun täytyy antaa Herran muuttaa sinua ja sinun täytyy päästää irti kaikista pahoista tavoista ja asioista, kun aviomiehesi hiljaa katselee ja tarkkailee sinua. Hän huomaa muutoksen sydämessäsi, teoissasi, elämäntyylissäsi ja sanoissasi. Se on sinun tavoitteesi, sillä asiat eivät enää häiritse sinua niin paljon. Ensin, sinun tulee vastaanottaa Jeesus Kristus Herraksi ja Pelastajaksi. Tarvitset Pyhän Hengen voimaa, jotta voit kulkea näiden vaikeiden päivien läpi. Et voi työntää Herraasi Jeesusta Kristusta tai Raamattua puolisollesi. Siksi 1 Pietarin kirje luku 3 on niin tärkeä, jotta näemme, mitä Sana opettaa meille siitä, miten tehdä vaikutus ja muutos puolisosi elämään ilman sanoja.

On vielä kaksi raamatunkohtaa pyyteettömästä rakkaudesta, jotka haluaisin sinun lukevan. Ne ovat Roomalaiskirje 12 ja 1. Korinttolaiskirje 13:1-8. Rakkaus ei koskaan katoa. Katso ylös kohti Herraasi, äläkä olosuhteitasi. Sinun tulee olla johdonmukainen rukouksissasi, laittaa itsesi ja puolisosi ylle Jumalan taisteluvarustus, henkilökohtaistaa ja rukoilla raamatunkohtia säännöllisesti, osoittaa Jumalan rakkautta elämässäsi, ja Herra tekee loput. Se mitä rukoilet, tuo iankaikkiset voitot. Mikään ei ole Herrallesi mahdotonta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *