Voit vihata aviorikosta – mutta rakastaa syntistä

18.1.2023

Voit vihata aviorikosta – mutta rakastaa syntistä

Suomennettu hartaudesta: You can hate adultery – but love the sinner (Charlyne Cares Devotion 18.1.2023)

Pitäkää avioliitto kaikin tavoin kunniassa älkääkä häpäiskö aviovuodettanne, sillä Jumala tuomitsee siveettömät ja avionrikkojat.
Hepr 13:4

”Mene eteenpäin elämässäsi.”

”Jumalalla on sinulle joku parempi.”

Kuuletko ikinä tällaisia lausahduksia hyvää tarkoittavilta ystäviltä? Kyllä, Herralla on sinulle joku parempi tiedossa. Kuka se on? Sinun oma aviomiehesi tai vaimosi, jota Pyhän Hengen voima on koskettanut ja muuttanut. Tässä on yksi raamatunkohta, jota rukoilin usein aviomiehelleni, kun hän oli tuhlaaja:

Avaamaan heidän silmänsä ja saattamaan heidät pimeydestä valoon ja Saatanan vallasta Jumalan luo. He saavat syntinsä anteeksi, kun uskovat minuun, ja heillä on oleva paikkansa niiden joukossa, jotka Jumala on pyhittänyt.
Ap.t 26:18

Näyttää siltä, että nykypäivänä yhteiskunta iskee silmää aviorikokselle. Meidän tulee vihata aviorikosta, sillä se on hyökännyt seurakuntiimme ja tuhoaa niin monia perheitä. Voimme saada aikaan muutoksen opettamalla läheisiämme ja kertomalla heille aviorikoksen seurauksista.

Hänen talonsa kautta kulkee tuonelan tie, joka viettää kuoleman kammioihin.
Sananl 7:27

Tiedän sen tuskan, kun saa tietää, että aviomies tai vaimo on langennut Saatanan aviorikosansaan. Pyydän, älä luovuta puolisosi suhteen. Minä luovutin, mutta Herra näytti minulle, että Hänellä oli toinen suunnitelma. Kun puolisosi on houkuteltu aviorikossuhteeseen, hän saattaa käyttää sanoja kuten ”rakkaus, onnellinen, yhteensopiva, ei ikinä riitele, en voi elää ilman häntä”. Älä unohda, että vihollinen on sokaissut ja eksyttänyt hänet, niin että hän kuuntelee vihollisen valheita eikä Jumalan totuuksia. Millainen aviomies tai vaimo jättäisi yhden lihan kumppaninsa ja lapsensa korvikkeen takia?

Epäiletkö sitä, onko aviorikos väärin? Lue Sananlaskuista luvut 5-7. Raamattu sanoo selkeästi, mitä tapahtuu avionrikkojalle, jos hän ei tee parannusta ja käänny pois syntisiltä teiltään.

Luuletko, että Jumala siunaa suhdetta, joka on syntynyt aviorikoksesta? Meidän tulee rukoilla, että Jumalan käytössä olevat miehet eivät vihkisi tällaisia pariskuntia, sillä he hyväksyvät ja laillistavat heidän aviorikoksensa. Jumala näkee heidän olevan yhä naimisissa liiton puolisonsa kanssa, vaikka oikeudessa saatetaan sanoa, että he olisivat eronneet.

Yhteiskuntamme on saanut aviorikoksen näyttämään jännittävältä ja ettei sillä olisi seurauksia. Se on väärin. Aviorikoksesta seuraa vakavia seurauksia aviorikoksen tekijälle sekä siihen osalliselle. Lisäksi tulee petetyksi tulemisen kipu viattomalle puolisolle ja lapsille. Siveettömyys voidaan pysäyttää ja maailmamme voi kääntyä pois vallitsevasta kevytkenkäisestä elämäntyylistä.

Kuuntele, poikani, viisauden sanoja, seuraa valppaasti hyviä neuvojani, jotta säilyttäisit harkintasi ja puhuisit niin kuin puhua tulee. Hunajaa tiukkuvat vieraan naisen huulet, hänen kielensä on öljyä liukkaampi, mutta lopulta hän käy karvaaksi kuin koiruoho, viiltää kuin kaksiteräinen miekka. Hänen jalkansa kulkevat kuolemaan, alas tuonelaan vievät hänen askeleensa.
Sananl 5:1-5

Aviorikos ja siveettömyys ovat vältettävissä. Meidän tulee opettaa nuorisolle siveyden tärkeydestä ennen avioliittoa. Emme saa kannustaa pariskuntia asumaan yhdessä ennen avioliittoa. Rukoile, että seurakuntamme opettaisivat tästä sekä Jumalan lakien tottelemisesta ja tottelemattomuudesta sekä synnintekemisestä. Jos itse olet vanhempi, sinun tulee opettaa lapsillesi Jumalan Sanaa, jotta he oppisivat tuntemaan oikean väärästä ja tietäisivät, miksi jokin asia on väärin.

Rukoilistko perheesi ja rakkaan puolisosi puolesta, että he kääntäisivät sydämensä Herransa Jeesuksen Kristuksen puoleen ja kohti kotia?

Oletko luovuttanut oman henkilökohtaisen elämäsi Herralle, päättänyt seurata Häntä, ja haluatko olla Jumalan tahdossa päivittäin? Jumalalla on täydellinen suunnitelma ja tarkoitus sinulle ja perheellesi, älä luovuta! Rukoile joka päivä, että aviomiehesi tai vaimosi tottelisi Herran kutsua, että hän tekisi parannuksen, ja että Herra puhdistaisi hänen sydämensä, kun hän kääntyy pois syntisestä elämästään. Meidän tuulee vihata aviorikosta, mutta rakastaa syntistä. Mikään ei ole mahdotonta Herralle Jeesukselle. Muista: Hän vuodatti verensä puolisosi syntien tähden!

Jumala, ole minulle armollinen hyvyydessäsi, pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden. Pese minut puhtaaksi rikoksestani ja anna lankeemukseni anteeksi. Vihmo minut puhtaaksi iisopilla ja pese minut lunta valkeammaksi. Suo minun kuulla ilon ja riemun sana, elvytä mieli, jonka olet murtanut. Käännä katseesi pois synneistäni ja pyyhi minusta kaikki pahat tekoni. Jumala, luo minuun puhdas sydän ja uudista minut, anna vahva henki.
Ps 51:1,2, 7-10