20.12.2018

Vie vuorille tää viesti

Suomennettu hartaudesta: Go tell it on the mountain (Charlyne Cares Devotion 17.12.2018)

Vierailijan kirjoituksen on kirjoittanut joku odottava puoliso. Alla olevat näkemykset ovat kirjoittajan omia, eivätkä välttämättä kuvasta Rejoice Marriage Ministries:n tai Steinkampien näkemyksiä.

huuda se kaikkeen maailmaan
että Jeesus syntynyt on

Ihan pian! Se on täällä pian! Siunatuinta aikaa, Jeesuksen syntymän juhlimista.

Ai mitä sanot? Ei ole juhlafiilistä? Perheesi on hajallaan, rahat ovat tiukilla ja ilosi on kadoksissa? Olen elänyt monet joulun ajat ja kohdannut noita samoja olosuhteita. Tiedän, ettei se ole helppoa. Mutta niin kuin Habakuk 3 kertoo meille, voimme aina löytää ilon Jumalassa, Pelastajassamme.

Vielä ei viikunapuu ole kukassa, viiniköynnöksissä ei ole rypäleitä, vielä ei oliivipuu kanna hedelmää eikä pelloilla kypsy vilja, vielä ei aitauksessa ole lampaita eikä karjaa tarhassa. Mutta jo nyt minä riemuitsen Herrasta, iloitsen Jumalastani, joka pelastaa.
Hab 3:17-18

Mieti kaikkia niitä hyviä asioita, joita Herra on tehnyt sinulle kuluneen vuoden aikana. Sekki, joka tuli postissa, juuri kun rahat olivat loppumassa. Mies, joka pysähtyi auttamaan sinua, kun auto lakkasi toimimasta viedessäsi lapsia kouluun. Naapuri, joka kolasi pihatiesi tai haravoi lehtesi, kun sinulla ei ollut aikaa tehdä sitä itse. Ystäväsi, joka toi kanakeittoa ja hyvää jutteluseuraa, kun olit flunssan kourissa. Se raamatunkohta, jonka Herra lähetti sinulle, kun luulit ettet voinut ottaa enää askeltakaan tällä matkalla.

Nämä ovat vain maallisia ilmentymiä siitä, miten Herra seuraa meitä ja huolehtii meistä. Enkä tiedä sinusta, mutta minulle se tuo suurta iloa.

Mutta kaikki tämä antaa vain aavistuksen hänen mahdistaan, me kuulemme hänestä vain hiljaisen kuiskauksen. Kuka voisi tajuta hänen koko mahtinsa pauhun?
Job 26:14

Löydä ilo sydämestäsi joulun aikana. Etsi sitä, rukoile sitä, etsi sitä ahkerasti. Herra huolehtii. Ja kun löydät sen, levitä sitä ympärillesi, kerro jollekulle siitä. Me olemme Jeesuksen kädet ja sydän tänä aikana.

Tunnetko jonkun, joka on yksin nämä viimeiset päivät ennen joulua? Käy kylässä, vie pipareita ja vie iloasi. Tunnetko jonkun, joka omistaa jopa vielä vähemmän kuin sinä tänä jouluna? Anna hänelle lahjakortti, vie hänelle ruokakori ja vie ilosi. Tunnetko jonkun, joka on sairaana eikä pysty suorittamaan kaikkia jouluostoksia loppuun? Tee se hänen puolestaan, anna hänelle aikaasi ja vie hänelle iloasi.

Tunnetko jonkun odottava puolison, joka on uusi tällä matkalla ja kamppailee epäilyksien ja pelon kanssa? Kerro hänelle, mitä Herra on tehnyt sinulle odotuksesi aikana, anna hänelle toivon lahja ja vie hänelle iloasi. Tunnetko jonkun, joka on odottanut pitkän aikaa ja edelleen odottaa ja luottaa? Kerro hänelle rohkaisevia sanoja, kerro, miten ihailet hänen uskoaan ja iloitset hänen sinnikyydestään.

Tunnetko jonkun, joka tarvitsee anteeksiantoasi? Bob Steinkampilla oli tapana kutsua tätä “pehmeiden sydänten ajaksi”. Asiat eivät enää muutu tästä helpommaksi. Kirjoita kirje, soita puhelu, lähetä sähköpostia tai viestiä. Kuka tietää, mitä Herra tekee, kun avaat sen oven.

Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän. Ja kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksi kaikki mitä teillä on jotakuta vastaan. Silloin myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa teille rikkomuksenne anteeksi. Jos te ette anna anteeksi, ei teidän taivaallinen Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Mark 11:24-26

Joulun aikana ON iloa löydettävissä olosuhteistasi huolimatta. Ilo löytyy Jeesuksessa Kristuksessa meidän ja läheistemme sielujen Pelastajassa; Ihmeellinen Neuvonantaja ja Siunattu Suojelija; voimamme ja ilomme lähde. Älä pidä tätä itselläsi. Levitä sitä ympärillesi. Vie viesti, mitä Herra on tehnyt sinulle. Ja kaikki se on iloa.

Alhaisessa seimessä
Nöyrä Kristus syntyi