Varo eksyttäjää

13.5.2022

Varo eksyttäjää

Suomennettu hartaudesta: Beware of the deceiver (Charlyne Cares Devotion 13.5.2022)

Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa mutta kärsi tappion, eikä sille ja sen joukolle ollut enää sijaa taivaassa. Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit.
Ilm 12:7-9

Huomaatko tuon hämmästyttävän sanoman tässä raamatunkohdassa? Saatana haluaa ohjata maailman harhaan. Vihollinen on tullut johdattamaan jokaisen meistä harhaan. Miten? Saatanan aseita kristittyjä vastaan ovat petos ja valheet. Saatana on pettäjä ja kaikkien valheiden isä. Saatanan suunnitelma on hajottaa, lannistaa ja tuhota seurakunta ja perheet.

Harhautus on yksi Saatanan aseista, jota hän käytti Eevaan puutarhassa. Edelleen hän eksyttää miehiä ja naisia ympäri maailman joka päivä. Ymmärrätkö, että puolisosi eksyi, hänet vieteltiin ja hän sokaistui totuudelle oikeasta ja väärästä?

Herra on antanut meille aseet taistella Saatanaa vastaan Karitsan veren, Hänen sanansa ja meidän todistuksemme avulla. Meillä on jumalallinen auktoriteetti takanamme; olemme aseistautuneet asein ja ammuksin, joten meidän tulee puskea eteenpäin kohti taistelua rohkealla varmuudella.

Minä kuulin, kuinka taivaassa sanottiin kovalla äänellä: — Nyt on pelastus tullut, meidän Jumalallamme on kuninkuus ja mahti ja hänen Voidellullaan valta. Nyt on Syyttäjä syösty alas, tuo, joka meidän Jumalamme edessä syytti veljiämme päivin ja öin. He voittivat hänet, Karitsan veri ja heidän todistuksensa toivat heille voiton. He eivät säästäneet henkeään vaan olivat valmiit kuolemaankin.
Ilm 12:10-11

Kuinka monta ihmistä sinä tunnet, jotka Saatana on eksyttänyt ja he ovat langenneet syntiin? Kuinka monta ihmistä sinä tunnet, jotka ovat langenneet vihollisen valheellisiin, eksyttäviin ja houkutteleviin juoniin?

Englannin sana “deceive” tarkoittaa: huijata, pettää, juonitella, harhauttaa, narrata; harhautua oikealta tieltä; saada pauloihinsa turmellakseen jotakin, varsinkin sekoittamalla Jumalan Sanan totuudet väärillä opeilla ja käsityksillä. Eksyttäjä (deceiver) on se, joka johtaa muita harhaan.

Julistatko sinä, että luotat Herraan Jumalaasi avioliittosi eheytymisen ihmeessä? Minua pidettiin fanaattisena, kun seisoin eheytymisen puolesta. Kerroin ihmisille uskovani Herraan, että Hän tekisi ihmeen ja Bob tulisi kotiin ja Herra parantaisi avioliittomme. Herrani ei pettänyt minua ja julistan edelleen Hänen mahtavaa voimaansa. Älä piiloudu Herralta; julista, kuka sinä olet Kristuksessa!

Sinun tekojasi ylistetään polvesta polveen, isät kertovat ihmeitäsi lapsilleen tuovat julki sinun kirkkautesi, loistosi ja kunniasi… Miten valtavia, miten pelottavia ovatkaan sinun tekosi, kerrottakoon niistä kaikille. Minä julistan sinun suuruuttasi.
Ps 145:4, 6

Mitä Sana sanoo? Jumalan kansa tuhoutuu tiedon puutteessa (Hoos 4:6). Minä tein syntiä, niin kuin Eevakin, uskomalla paholaisen valheita, eksytyksiä ja maailman houkutuksia. Puolisosi on myös eksynyt.

Jumalan totuudet ovat tie ulos ansasta. Totuus vapauttaa jokaisen meistä.

Jeesus sanoi: “Jos te pysytte uskollisina minun sanalleni, te olette todella opetuslapsiani. Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita… Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.”
Joh 8:31-32, 36

Meidän tulee olla herkkiä Pyhän Hengen voimalle. Kunpa kuulisimme Herraa Jumalaamme päivittäin! Olkaamme kaikki kuuliaisia Herran äänelle. Totuus vapauttaa meidät kaikki eksyttäjältä.

Onko sinua houkuteltu lopettamaan avioliiton puolesta seisominen? Oletko väsynyt tekemään asiat Jumalan tavalla? Haluatko “mennä eteenpäin elämässäsi”? Minkä muiden ajatusten kanssa kamppailet? Kenen ajattelet tuovan sinulle noita ajatuksia, harhautuksia ja väsymyksen houkutuksia? Muista, ne ovat vihollisen hyökkäyksiä. Vihollisen, joka on tullut eksyttämään sinut tai ottamaan sinut vangiksi tekemään hänen tahtonsa eikä Jumalan tahtoa!

Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte… Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.  Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
2 Kor 11:3-4, 13-14

Meidän tulee muistaa, että Jeesus Kristus kuoli ristillä ja voitti Saatanan. Saatana hävisi sodan ja Jeesus Kristus maksoi hinnan vuodattamalla verensä Golgatalla. Saatanan täytyy väistyä, kun puhut Jeesuksen Nimeä. Rukoilen, että opit tunnistamaan vihollisen juonet ja käytät niitä aseita, jotka Herrasi on antanut sinulle.

Te, lapseni, olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
1 Joh 4:4