Uskosi voi siirtää vuoria

5.9.2018

Uskosi voi siirtää vuoria

Suomennettu hartaudesta:
Your faith can move mountains
Charlyne Cares Devotion 5.9.2018

Jeesus sanoi heille: “Uskokaa Jumalaan. Totisesti: jos joku sanoo tälle vuorelle: ‘Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen!’, se myös tapahtuu, jos hän ei sydämessään epäile vaan uskoo, että niin käy kuin hän sanoo. Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän. Ja kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksi kaikki mitä teillä on jotakuta vastaan. Silloin myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa teille rikkomuksenne anteeksi. Jos te ette anna anteeksi, ei teidän taivaallinen Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.”
Mark 11:22-26

Mitä olosuhteiden vuoria sinun edessäsi on juuri nyt? Onko edessäsi avioliitto-ongelmia, asumusero, avioero, terveysongelmia, riippuvuuksia, rahaongelmia, nuoret lapsesi kärsivät tai teini-ikäiset lapsesi ovat vihaisia ja kapinallisia kodissasi? Onko puolisosi kotona ja uhkaa lähteä, vai onko välillänne täydellinen hiljaisuus? Usko tänään Jumalaan ja pyydä Herraa tasoittamaan olosuhteiden vuoret.

Ääni huutaa: — Raivatkaa autiomaahan Herralle tie! Tasoittakaa yli aron valtatie meidän Jumalallemme! Täyttykööt notkot, alentukoot huiput, mäet madaltukoot, vuorten louhikot tasoittukoot! Herran kunnia ilmestyy, kaikki saavat sen nähdä. Näin on Herra puhunut.
Jes 40:3-5

Estevuoresi saattaa näyttää järkähtämättömältä. Ymmärrän taloudellisen painostuksen, jossa saatat olla. Saatat olla oikeustaistelussa, joka näyttää mahdottomalta. Saatat olla uuvuksissa ja fyysisesti sairas, koska joudut olemaan yksinhuoltajana. Mitä tahansa edessäsi onkaan, Jumala voi kutistaa vuoresi. Hän voi ottaa epätoivon ja toivottomuuden notkon ja kohottaa sen ylös, niin että voit uskossasi nähdä valtatien kohti Jumalan tahtoa ja tietä elämässäsi ja avioliitossasi.

Kun he palasivat väkijoukon luo, Jeesuksen eteen tuli mies, joka polvistui ja sanoi: “Herra, armahda poikaani! Hän on kuunvaihetautinen, ja hänen tilansa on kovin huono. Hän kaatuu usein, milloin tuleen, milloin veteen. Minä toin hänet opetuslastesi luo, mutta he eivät pystyneet parantamaan häntä.” Silloin Jeesus sanoi: “Voi tätä epäuskoista ja kieroutunutta sukupolvea! Kuinka kauan minun vielä on oltava teidän keskuudessanne? Kuinka kauan minun pitää kestää teitä? Tuokaa poika tänne.” Jeesus käski ankarin sanoin pahan hengen poistua, ja se lähti pojasta. Siitä hetkestä poika oli terve. Kun he olivat taas keskenään, opetuslapset kysyivät Jeesukselta: “Miksi me emme kyenneet ajamaan sitä henkeä pojasta?” “Koska teillä on niin vähän uskoa”, vastasi Jeesus. “Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: ‘Siirry täältä tuonne’, ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta.
Matt 17:14-20

Kuljetko uskossa tänään vai onko vihollinen lamauttanut sinut pelolla? Ymmärrän pelon, jonka kanssa kamppailet ja pelkäät tuntematonta. Minä en tiennyt, miten maksaisin laskuni. Olin huolestunut siitä, että Bob menisi naimisiin sen toisen naisen kanssa. Saatat kipuilla samojen asioiden kanssa. Et tiedä, mitä puolisosi mahtaa seuraavaksi tehdä, tai et ole saanut taloa myydyksi, tai et vieläkään löydä töitä. Puolisosi saattaa olla kotona, mikä on ylistyksen aihe, mutta olet koko ajan varpaillasi. Saatat olla todella väsynyt ja uupunut, koska joudut kantamaan valtavaa vastuuta ja olet se vanhempi, joka joutuu tekemään kaiken. Jumala haluaa, että sinulla on uskoa.

Ilman uskoa ei kuitenkaan kukaan ole Jumalan mielen mukainen. Sen, joka astuu Jumalan eteen, täytyy uskoa, että Jumala on olemassa ja että hän kerran palkitsee ne, jotka etsivät häntä.
Hepr 11:6

Meidän täytyy taistella pelon ja toivottomuuden vihollista vastaan keskittymällä Jumalan Sanan totuuteen. Vihollinen on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan koko perheesi. Sinun täytyy seisoa pystyssä, laittaa yllesi Jumalan taisteluvarustus (Ef 6:10-18), vangita ajatuksesi ja käyttää Jumalan taisteluaseita niin kuin Toisessa Korinttolaiskirjeessä luvussa 10 sanotaan.

Me elämme tässä maailmassa mutta emme taistele tämän maailman tavoin. Taisteluaseemme eivät ole ihmisten aseita, vaan niillä on Jumalan antama voima tuhota linnoituksia. Me kaadamme kumoon järjen päätelmät ja kaiken, mikä nousee ylpeänä vastustamaan Jumalan tuntemista. Me vangitsemme kaikki ajatukset kuuliaisiksi Kristukselle.
2 Kor 10:3-5

Voit kulkea uskossa ja uskoa Jumalan voimalliseen Sanaan. Usko Jumalan voimaan. Usko ja odota, että Herra koskettaa ja muuttaa puolisosi sydämen. Pyydä Herraa antamaan sinulle uskoa, joka siirtää kaikki vuoresi!

Mitä on usko? Se on luottamusta johonkin tai johonkuhun. Todelliseen uskoon kuuluu luottamus Herraan ja siihen, että Hän tekee oman tahtonsa sinun avioliitossasi. Jumala on se, kuka Hän sanoo olevansa, ja tekee, mitä Hän sanoo tekevänsä! Älä ikinä unohda sitä. Niinä päivinä, kun vuori tuntuu tukkivan tiesi, muistuta vihollista siitä, että sinun Jumalasi on jo kerran voittanut!

Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä.
Hepr 11:1

Päätä nyt kulkea ja elää uskossa joka päivä, kunnes avioliittosi eheytyy!

Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu.