Tosirakkaus

7.12.2018

Tosirakkaus

Suomennettu hartaudesta: Real love (Charlyne Cares Devotion 13.2.2022)

Hän vastasi heille: “Ettekö ole lukeneet, että Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?” Ja hän jatkoi: “Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.”
Matt 19:4-6

Jumala loi avioliiton. Jumala vihaa eroa. Älä anna maailman standardien pysäyttää sinua tekemästä sitä, mitä Jumalan Sana opettaa. Älä ikinä epäile Jumalan voimaa. Hän pystyy puhaltamaan uutta elämää ja voimakkaampaa rakkautta kuolleista nousseeseen ja eheytyneeseen avioliittoosi. Mistä minä tiedän? Jumala on rakkaus.

Rukoilen, ettet lankeaisi tänään vihan ja katkeruuden ansaan, vaan pyytäisit Herraa täyttämään sinut Hänen ihmeellisellä rakkaudellaan. Pyydä Herralta, että sinä tulisit puolisosi mieleen uudelleen ja uudelleen tänä päivänä.

Rakkaat ystävät! Kun Jumala on meitä näin rakastanut, tulee meidänkin rakastaa toisiamme. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme, Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä.
1 Joh 4:11-12

Jumala voi herättää avioliittosi henkiin, vaikka se olisi leimattu “kuolleeksi” maailman silmissä. Sitä oikeuslaitos, perhe ja ystävät saattavat sanoa avioliitostasi. Mutta mitä Herra puhuu sydämeesi avioliitostasi?

Ennen kaikkea pysykää kestävinä keskinäisessä rakkaudessanne, sillä “rakkaus peittää paljotkin synnit”
1 Piet 4:8

Ei ole suurempaa lahjaa, jonka voisit aviomiehellesi tai vaimollesi ystävänpäivänä antaa, kuin se että pysyt uskollisena vihkivaloille, jotka sanoit hääpäivänäsi. Lapsesi tulevat ihailemaan sinua nyt ja tulevina päivinä, kun seisot lujana ja uskot, että avioliiton pyhyys jatkuu ikuisesti. Minkä perinnön jätätkään heille ja tuleville sukupolville. Haluan jakaa, mitä Raamattu sanoo valasta:

Kun teet Jumalalle lupauksen, niin täytä se viivyttelemättä, sillä hän ei mielly tyhmiin. Täytä siis, minkä lupaat. On parempi olla lupaamatta kuin luvata ja jättää lupaus täyttämättä.
Saarn 5:4-5

Tarkoititko vihkivalojasi, kun sanoit ne? Totta kai tarkoitit! Älä siis anna olosuhteiden saada sinua luovuttamaan avioliittosi tai rakkaan aviomiehesi tai vaimosi suhteen, kun vihollinen, Saatana, on tullut kotiinne. Muista, silloin kumpikaan teistä ei ollut tietoinen vihollisen hyökkäyksestä avioliittoonne.

Mieti sitä lupausta, jonka annoit, kun vaihdoitte sormuksia häissänne. Minä pidin sormuksiani, kun odotin, että Herra koskettaisi Bobin sydäntä ja mieltä. Ja pidän edelleen sormuksiani symbolina rakkaudestani ja uskollisuudestani Bobia kohtaan ikuisesti, kunnes tapaan hänet taivaassa.

Kuinka suuri on sinun Jumalasi? Minun Jumalani paransi avioliittomme ja myöhemmin myös fyysiset ruumiimme, sen jälkeen kun avioliittomme oli eheytynyt. Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta.

Minä annan heille uuden sydämen ja heidän sisimpäänsä uuden hengen, minä otan heidän rinnastaan kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
Hes 11:19

Ymmärsitkö sitoumuksen, vihkivalat ja liiton, joista puhuit rakkaalle aviomiehellesi tai vaimollesi teidän tärkeänä päivänänne? En usko, että kukaan miettii avioeroa hääpäivänään. Älä ikinä unohda, kuinka paljon te molemmat rakastitte toisianne. Tiedän, että tunteesi ovat tänä päivänä pinnalla ja sydämesi on särkynyt, mutta Herrasi seisoo aivan vierelläsi.

Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi! Älä arkana pälyile ympärillesi — minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni.
Jes 41:10

Mitä sinun pitäisi tehdä?

• Etsi Herraa. Kysy Häneltä Hänen henkilökohtaisia ohjeitaan siihen, miten voit rakentaa uudelleen avioliittosi.
  • Pyydä Herraa vuodattamaan Hänen rakkauttaan teidän molempien sydämiin toisianne kohtaan, jotta olisitte rakastavampia, myötätuntoisempia ja antaisitte enemmän itsestänne.
  • Pyydä Pyhää Henkeä sytyttämään rakkautesi vahvemmaksi kuin mitä se oli hääpäivänänne.
  • Anna Herran muuttaa sinua sellaiseksi aviomieheksi tai vaimoksi kuin sinun tulee olla. Aseta sydämesi haluksi rakastaa aviomiestäsi tai vaimoasi niin kuin ensimmäisessä Korinttolaiskirjeessä 13:4-8:

Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi… Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.
1 Kor 13:4-8, 13

Tekisitkö uuden sitoumuksen Herralle,  niin että seisot lujana ja taistelet avioliittosi puolesta ikuisesti? Vihollinen on sokaissut ja eksyttänyt aviomiehesi tai vaimosi. Päätä kulkea uskossa ja toivossa ja luottaa Herraan siinä, että Hän pelastaa aviomiehesi tai vaimosi Hänen täydellisellä ajoituksellaan.

Haluaisin kehottaa sinua kirjoittamaan tänään rakkauskirjeen tai kortin aviomiehellesi tai vaimollesi ja säästämään sen hänelle, jotta hän voisi avata sen palattuaan takaisin kotiin. Miten hieno tapa aloittaa avioliiton eheytyminen, kun voit näyttää millaista pyyteetöntä agape-rakkautta sinulla oli häntä kohtaan jopa silloin, kun hän ei ehkä sitä ansainnut.

Katso uusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.