Toivoni on Sinussa Herra!

25.10.2019

Toivoni on Sinussa Herra!

Suomennettu hartaudesta: My hope is in You Lord! (Charlyne Cares Devotion 25.10.2019)

Abraham toivoi, vaikka toivoa ei ollut, ja niin hän uskoi tulevansa monien kansojen kantaisäksi näiden sanojen mukaisesti: “Näin suuri on oleva sinun jälkeläistesi luku.” Hänen uskonsa ei horjunut, vaikka hän, lähes satavuotiaana, tiesi elinvoimansa sammuneen ja Saaran kohdun kuihtuneen. Abraham ei ollut epäuskoinen eikä epäillyt Jumalan lupausta, vaan sai voimaa uskostaan. Hän antoi Jumalalle kunnian varmana siitä, että Jumala pystyy tekemään sen mitä on luvannut.
Room 4:18-21

Oletko menettänyt kaiken toivon tämän päivän tilanteessasi? Mitä sinä olet rukoillut ja toivonut? Pyyntösi saattaa olla, että puolisosi tulisi järkiinsä ja palaisi kotiin perheensä luokse. Toivotko, että Herra koskettaisi avioliittoasi yhtäkkiä? Rukoiletko taloudellista läpimurtoa? Uutta työpaikkaa? Uskallatko uskoa ja toivoa? Tottakai! Usko mahtavaan Jumalaan! Älä luovu Hänestä! Älä katso tämänhetkisiin olosuhteisiisi. Pistä toivosi Jumalan Sanaan! Seiso Jumalan lupauksissa!

Hiljene, sieluni, Jumalan edessä! Hän antaa minulle toivon.
Ps 62:5

Mitä on “toivo”? Se voi olla: Turvautuminen Jumalan huolenpitoon; tulevan hyvän odottaminen. Toisessa sanakirjassa sanottiin: Luottavainen odotus. Aito toivo ei ole toiveajattelua, vaan vakaata varmuutta näkymättömistä asioista. Meidän tulee seisoa lujana uskossamme ja odottaa hengellistä läpimurtoa.

Meidät on pelastettu, se on varma toivomme. Mutta toivo, jonka jo näkee täyttyneen, ei enää ole toivo. Kukapa toivoo sellaista, minkä jo näkee! Jos taas toivomme jotakin mitä emme näe, me myös odotamme sitä kärsivällisesti.
Room 8:24-25

Vaikein osioon olla kärsivällinen ja odottaa Jumalan ajoitusta, silloin kun eilinen päivä näytti täydelliseltä päivältä ongelmien ratkeamiseen! Sen takia meidän täytyy laittaa kaikki toivomme ja uskomme yhteen. Kun kuljemme uskossa ja meillä on toivo Herramme Jeesuksen Kristuksen voimassa, tiedämme, että Hänen ajoituksensa tulee olemaan täydellinen.

Ei kukaan, joka luottaa sinuun, jää vaille apuasi… Ohjaa minut totuuteesi ja opeta minua, sinä Jumalani, auttajani! Sinuun minä luotan aina.
Ps 25:3, 5

Rukoilen, että pidät nämä erityiset kohdat Raamatussasi muistuttamassa sinua Jumalan toivosta. Meidän täytyy olla varmoja siitä, keneen uskomme, keneen laitamme uskomme ja luottamuksemme. Kuka se on? Herra, meidän kaikkivaltias Jumalamme, taivaan ja maan luoja.

Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.
Luuk 1:37

Joka päivä saamme kuulla, että ihmiset ovat nähneet toivoa tilanteessa, joka on näyttänyt toivottomalta. Jopa pimeinä avioeron päivinäni minä näin toivoa. Jumala antoi minun käydä läpi aviorikoksen kivun ja kärsimyksen. Sitä kautta saimme tulla tuntemaan Hänet uudella tavalla, jolla emme ikinä ennen olleet tunteneet Häntä.

Minä etsin Herraa. Aloin seisomaan Jumalan lupauksissa. Bob aloitti uuden elämän, johon minä en kuulunut. Aloin rukoilemaan ja uskomaan jokaisen sanan Raamatusta ja aloin puhumaan uskoa ja toivomaan ennaltanäkemättömään tulevaisuuteen: Jumalan voittoon avioliitossamme. Bob pyysi minua lopettamaan rukoilemisen. Kyllä, kaikki ajattelivat, että minä olin hullu, en selviytyisi, olin kieltäymyksessä ja fanaattinen. Nyt kaikkien näiden vuosien jälkeen ihmiset ymmärtävät, miksi halusin luottaa Herraan.

Autuas sinä, joka uskoit! Herran sinulle antama lupaus on täyttyvä!
Luuk 1:45

Mitä me teimme? Meistä tuli Herramme Jeesuksen Kristuksen todistajia; että Hänen armonsa, rakkautensa ja myötätuntonsa ovat riittäviä sinulle kauheissa olosuhteissasi. Me jaoimme omaa uskoamme ja toivoamme kertomalla omaa todistustamme, jotta muilla ihmisillä ympäri maailman voisi olla henkilökohtainen suhde Herraansa Jeesukseen Kristukseen. Haluamme, että sinä luovutat elämäsi Herralle Jeesukselle Kristukselle, jotta Hän voi muuttaa jumalallisella väliintulollaan jokaisen monimutkaisen ongelman, joka sinulla on avioliitto-ongelmiesi takia.

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala! Hän rohkaisee meitä kaikissa ahdingoissamme, niin että me häneltä saamamme lohdutuksen voimalla jaksamme lohduttaa muita ahdingossa olevia. Niin kuin Kristuksen kärsimykset ovat tulleet runsaina meidän osaksemme, samoin on Kristus tuonut meille runsaasti lohdutusta. Jos me olemme ahdingossa, se koituu teille lohdutukseksi ja pelastukseksi. Jos saamme lohdutusta, myös te rohkaistutte kestämään samoja kärsimyksiä, joita me saamme kokea. Me luotamme lujasti siihen, että te kestätte. Tiedämmehän, että niin kuin te saatte osanne kärsimyksistä, saatte myös lohdutuksesta osanne.
2 Kor 1:3-7

Rukoilen, että taivaallinen Isämme vastaisi sinun pyyntöihisi tänään, sekä kaikkien muidenkin odottavien puolisoiden pyyntöihin. Rukoile nyt tämä rukous:

Herra, ole sinä El Shaddai, Kaikkivaltias, minulle ja kaikille niille, jotka seisovat avioliittonsa eheytymisen puolesta. Kiitos, Herra, että olet minun Jehova-Jireh: Herra, joka huolehtii. Jumala, ole minulle Jehova-Rafa: Herra, joka parantaa. Jumala, ole minulle Jehova Shalom: Jumala, joka antaa minulle rauhan kaikkien myrskyjeni keskellä. Herra, minuun sattuu. Minua pelottaa. Huudan sinua avuksi, Herra, ole minulle Jehova Raah: Herra on minun Paimeneni. Tätä rukoilen Jeesuksen nimessä. Aamen.

Tiedän, että kokemasi kipu on rajua. Herra, meidän Jumalamme, on Ainoa, joka ei koskaan jätä tai hylkää sinua. Etsi Hänen kasvojaan, pyydä Hänen viisauttaan, tietoaan ja ymmärrystään kaikkiin olosuhteisiisi tällä hetkellä. Hän ei ikinä petä sinua!

Toivon Jumala täyttäköön ilolla ja rauhalla teidät, jotka uskotte, niin että teillä Pyhän Hengen voimasta olisi runsas toivo.
Room 15:13