Rukous avioliittosi puolesta

17.9.2022

Rukous avioliittosi puolesta

Suomennettu tekstistä: A prayer for your marriage (Charlyne Cares Devotion)

Kiitetty olkoon Herra! Hän on kuullut avunpyyntöni. Herra on minun voimani ja kilpeni, häneen minä luotan. Minä sain avun, ja minun sydämeni riemuitsee, minä laulan ja ylistän Herraa. Herran ääni on voimallinen, Herran ääni on mahtava. Herra antaa voiman _______lle, rauhalla hän _______a siunaa.

Herra, olen lakkaamatta rukoillut puolisoni ja rakkaitteni puolesta ja pyytänyt, että he saisivat runsaasti hengellistä viisautta ja ymmärrystä ja tulisivat täydelleen tuntemaan Jumalan tahdon. Rukoilen, että he eläisivät Herralle kunniaksi ja kaikessa hänen mielensä mukaan ja että he kantaisivat hedelmää tekemällä kaikkea hyvää ja kasvaisivat Jumalan tuntemisessa. Hänen kirkkautensa voima ja väkevyys vahvistakoon heitä olemaan aina kestäviä ja kärsivällisiä, kiittäen iloiten Isää, joka on tehnyt _______n kelvollisiksi saamaan pyhille kuuluvan perintöosan valon valtakunnasta.

Hän on pelastanut _______n pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan, hänen, joka on meidän lunastuksemme, syntiemme anteeksianto. Herra, rukoilemme, että hautaat kaiken sen, mikä _______ssa on maallista: siveettömyys, saastaisuus, intohimot, pahat halut ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta. Anna _______n luopua tästä kaikesta: vihasta, kiukusta, pahuudesta, herjauksista ja siivottomista puheista.

Rukoilen, ettemme valehtele toisillemme. Olemmehan riisuneet yltämme vanhan minämme kaikkine tekoineen ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen. Herra, anna meidän pukeutua sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. Herra, anna meidän pitää huolta, että tulemme toimeen keskenämme, annamme anteeksi toisillemme, vaikka meillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut meille anteeksi, niin annamme mekin. _______n kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi. Herra, opeta _______a rukoilemaan hellittämättä, valvomaan rukoillen ja kiittäen. Rukoilen, että puhumme aina ystävällisesti, kuitenkin sanamme suolalla höystäen, jotta tietäisimme, miten kullekin vastata. Herra, opeta meitä aina taistelemaan rukouksin rakkaidemme puolesta, jotta pysyisimme lujina ja nuhteettomina ja vankkumatta noudattaisimme kaikessa Jumalan tahtoa.

Me tiedämme, että kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja jotka hän on suunnitelmansa mukaisesti kutsunut omikseen. Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan? Kaikissa näissä ahdingoissa meille antaa riemuvoiton hän, joka on meitä rakastanut. Herra, osoita minulle tiesi, opeta minua kulkemaan polkujasi. Ohjaa ______ totuuteesi ja opeta meitä, sinä Jumalani, auttajani! Sinuun minä luotan aina.

Jumala, luo _______lle puhdas sydän ja uudista _______, anna vahva henki. Hädässään he huusivat avuksi Herraa, ja Herra pelasti heidät ahdingosta. Hän vapautti minut, _______, ja lähimmäiset kuoleman pimeydestä, hän katkaisi heidän kahleensa. Kiittäkäämme Herraa hänen hyvyydestään, ylistäkäämme ihmeellisiä tekoja, jotka hän on ihmisille tehnyt! Hän on kallio, hän on minun pelastukseni, hän on linnani, minä en horju.

Halleluja! Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa. Aamen.