Rukouksessa on voimaa

16.7.2018

Rukouksessa on voimaa

Suomennettu hartaudesta:
There is power in prayer
Charlyne Cares Devotion 15.7.2018

Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle. Minä ilmoitan sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita, joista et mitään tiedä.
Jer 33:3

Uskotko rukouksen voimaan? Tämä saattaa kuulostaa hieman epätavalliselta kysymykseltä. Käytätkö aikaa rukoillaksesi joka päivä, vai suunnitteletko rukoilevasi, muttet koskaan ehdi rukoilla kiireisen aikataulusi takia? Kuinka monesti päiväsi ja iltasi aikana tulee keskeytyksiä, kunnes menet nukkumaan ja huomaat, ettei sinulla oikeastaan ollut yhtään aikaa rukoilla Herraa?

Silloin te huudatte minua avuksenne, te käännytte rukoillen minun puoleeni, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua, ja te löydätte minut! Koko sydämestänne te minua etsitte,
Jer 29:12-13

Uskotko, että rukous voi muuttaa olosuhteitasi Jumalan voiman kautta? Hän voi herättää henkiin sairaan tai kuolleen avioliittosi Hänen jumalallisella voimallaan. Uskon, että tajuamme rukouksen voiman kunnolla vasta sitten, kun pääsemme taivaaseen. Kun pidät ensisijaisena asiana hiljaisen ajan viettämistä Herran kanssa, alat tuntemaan Herran läsnäoloa ja Hänen jumalallista ohjaustaan ja näet vastauksia rukouksiisi.

Saanen jakaa raamatunkohdan, jossa Paavali puhuu Korintin seurakunnalle todella vaikeiden olosuhteiden läpikäymisestä. Paavali tarvitsi muiden rukouksia:

Teidän on hyvä tietää, veljet, millaisessa ahdingossa me olimme Aasian maakunnassa. Jouduimme niin suunnattomiin ja ylivoimaisiin vaikeuksiin, ettemme enää uskoneet selviävämme hengissä. Me saimme tuntea olevamme kuolemaan tuomittuja, jotta emme luottaisi itseemme, vaan Jumalaan, joka herättää kuolleet. Tällaisesta kuolemanvaarasta hän pelasti meidät, ja niin hän pelastaa vastedeskin. Me luotamme siihen, että hän on pelastava meidät, kun tekin autatte meitä rukouksellanne. Näin nousee monista sydämistä kiitos Jumalalle siitä armosta, jota hän on osoittanut meitä kohtaan.
2 Kor 1:8-11

Haluatko vastauksia rukouksiisi? Jumala loi meidät olemaan Hänen yhteydessään koko ajan. Saatana, vihollisemme, ei halua, että pidämme yhteyttä Jumalaan, jolla on ylimaallinen voima tyynnyttää myrskyt, sulattaa vuoret kuin sulan vahan, pelastaa sieluja ja muuttaa ihmisten sydämiä. Saatanaa tietää rukouksen voiman, joten hän tekee kaikkensa saadakseen sinut epäilemään, kamppailemaan epäuskon kanssa, elämään lannistumisessa, ja olemaan liian kiireinen rukoilemaan.

Minä huudan sinua avuksi, Jumala, ja sinä vastaat minulle. Kuuntele minua, kuule, mitä puhun sinulle. Osoita minulle ihmeellistä hyvyyttäsi! Sinä pelastat väkevällä kädelläsi kaikki ne, jotka etsivät sinusta turvaa  vihamiesten uhatessa.
Ps 17:6-7

Olen lakkaamatta kiittänyt Jumalaa teistä muistaessani teitä rukouksissani. Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet.
Ef 1:16-17

Rukous on elintärkeä linkki Jumalan siunausten ja voiman saamiseksi, sekä Hänen lupaustensa vastaanottamiseksi sinulle ja avioliitollesi. Miten arvioisit rukouselämäsi tällä hetkellä? Huomaatko vihollisen juonet, jotka saavat sinut epäilemään rukoilemista tai vievät sinulta ajan, niin ettet ehdi rukoilla Jumalaa?

Tehkää tämä kaikki rukoillen ja anoen. Rukoilkaa joka hetki Hengen antamin voimin. Pysykää valveilla ja rukoilkaa hellittämättä kaikkien pyhien puolesta.
Ef 6:18

Herrasi haluaa, että puhut Hänelle. Yksi suosittu keino rukoilla tulee akronyymistä ACTS (adoration, confession, thanksgiving, supplication) eli palvonta, tunnustaminen, kiitos ja anominen. On kunnia saada rukoilla ihmisten puolesta. Voit laajentaa rukouslistaasi ja rukoilla paikallisen seurakuntasi ja pappiesi puolesta, sekä kaikkien pappien ja seurakuntien puolesta ympäri maailmaa, herätyksen puolesta, hallituksen johtajien puolesta, kaupunkisi ja maakuntasi hallitusten virkamiehien puolesta, sekä kaikkien hengellisten johtajien puolesta.

Rukoilkaa hellittämättä, valvokaa rukoillen ja kiittäen
Kol 4:2

Rukoilen tänään, että uskoisit rukouksen voimaan! Olen ihan vakuuttunut siitä, että huomaamme vasta taivaaseen päästyämme, että olisimme voineet saada paljon enemmän vastauksia rukouksiimme ja nähdä enemmän ihmeitä, jos olisimme vain käyttäneet aikaa rukoilemiseen, huutaneet avuksi Herraa, pyytäneet ja etsineet Taivaallistä Isäämme. Rukousta ei aina mitata siinä, kuinka kauan rukoillaan, vaan suhteesta Taivaalliseen Isään. Kuinka hyvin tunnet Hänet? Kuinka paljon puhut Hänelle päivittäin? Voit rukoilla lyhyitä rukouksia koko ajan päivän mittaan!

Iloitkaa aina. Rukoilkaa lakkaamatta. Kiittäkää kaikesta. Tätä Jumala tahtoo teiltä, Kristuksen Jeesuksen omilta.
1 Tess 5:16-18

Uskotko, että Jumala toimii kulissien takana, kun sinä rukoilet? Minä uskon! Joka viikko saamme kuulla ja nähdä vastauksia rukouksiin hartaasti rukoilevien aviomiesten ja vaimojen takia, jotka etsivät Herran tahtoa ja tietä omassa henkilökohtaisessa elämässään. Sen takia jaamme Lauantain todistuksissa ihmisten todistuksia siitä, miten Jumala vastaa ja toimii heidän elämissään ja avioliitoissaan. Herra, meidän Jumalamme, vastaa odottavien puolisoiden tarpeisiin taloudellisesti, työpaikkojen saamisena, palkankorotuksina, fyysisinä paranemisina, lasten suojelemisena ja puolisot alkavat käymään kirkossa, listatakseni muutaman rukousvastauksen. Etkö ole saanut vastauksia rukouksiisi? Saanen muistuttaa sinua eräästä voimallisesta raamatunjakeesta:

Jeesus esitti opetuslapsille vertauksen opettaakseen, että aina tulee rukoilla, koskaan lannistumatta.
Luuk 18:1

Minä uskon, että rukous on tärkeämpää kuin mikään muu, mitä voit tehdä saadaksesi puolisosi takaisin kotiin tai saadaksesi vastauksia tämänhetkisiin olosuhteisiisi. Liitytkö seuraani pyrkiessämme tehostamaan päivittäistä hiljaista rukoushetkeämme? Rukoilkaamme Herraamme, että hän koskettaisi monien tuhlaajien sydämiä ja elämiä joka päivä. Rukouksessa on voimaa!