Psalmi 23

13.1.2020

Psalmi 23

Suomennettu hartaudesta: Psalm 23 (Charlyne Cares Devotion 13.1.2019)

Vierailijan kirjoituksen on kirjoittanut joku odottava puoliso. Alla olevat näkemykset ovat kirjoittajan omia, eivätkä välttämättä kuvasta Rejoice Marriage Ministries:n tai Steinkampien näkemyksiä.

Oletko ikinä ollut ongelmien ympäröimänä, asiat muuttuvat huonosta vielä huonommaksi, ja menetät kohta järkesi miettiessäsi, miten hoidat kaiken? Palavia nuolia tulee joka suunnalta – tuhlaajapuoliso, tuhlaajalapset, rahat, terveys, ja kaikki käy ylivoimaiseksi. Yhtenä tällaisena hetkenä Herra johdatti minut Psalmin 23 ääreen.

Niin kuin monet teistä, minäkin olin opetellut tämän Psalmin ulkoa lapsena. Olin kuullut paljon saarnoja siitä ja lukenut siitä paljon hartaustekstejä – mutta se kaikki oli minulle vain “pään tietoa”, kunnes Herra henkilökohtaisti sen minulle ja liitti sen omaan tilanteeseeni.

Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
Ps 23:1

Hän on MINUN paimeneni, ei vain jonkun täydellisen kristityn paimen, vaan sekasortoisen MINUN. Paimenena Hän on täysin vastuussa minusta ja vastaa KAIKKIIN tarpeisiini. Hänen hoivassaan ei minulta mitään puutu. Hänen velvollisuutensa on huolehtia fyysisesti, taloudellisesti, hengellisesti, emotionaalisesti, olla minun puolisoni ja kasvattaa lapsiani.

Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä.
Ps 23:2

Taistelun keskellä, myrskyn keskellä, Hän antaa minulle levon. Voin asettua makuulle ja nukkua rauhallisesti yöllä, koska Hänellä on tämä hallussaan. Hän myös tyynnyttää myrskyt ja johtaa minut rauhalliseen paikkaan, jossa vesi on tyyni. Joskus tuo rauha ja tyyneys löytyy sinun sydämestäsi, silloin kun myrsky riehuu ulkopuolella.

Hän virvoittaa minun sieluni, hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden.
Ps 23:3

Hän EHEYTTÄÄ (virvoittaa) kaiken sen, minkä vihollinen on varastanut. Kun en tiedä, pitäisikö kääntyä vasemmalle vai oikealle ja pelkään virheiden tekemistä, Hän johdattaa minut oikealle tielle – ei sen takia koska minä olen hyvä, vaan koska Hän on, ja jotta Hänen nimensä kirkastuisi.

Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.
Ps 23:4

Kun taistelu riehuu, enkä näe mitään, enkä tajua mitään, minun ei tarvitse pelätä. Hän näkee pimeässä ja minun pelkoni eivät pelota Häntä. Hän tuntee tien. Hänen piiskansa iskee vihollisen maahan ja Hänen käyrä paimensauvansa vetää minut takaisin, jos yritän mennä kiertoteille (pätee myös puolisoon ja lapsiin).

Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen. 
Ps 23:5

Taistelun tiimellyksessä Hän ilmestyy paikalle ja huolehtii minusta. Hän siunaa minua taistelun keskellä vihollisen katsellessa ympärillä. Onhan Hän voittanut vihollisen; kuka voisi estää Jumalaa siunaamasta minua ja huolehtimasta minusta? Hän vuodattaa Pyhän Hengen voitelun päälleni taistelun aikana, katkoo vihollisen ikeet, ja siunausten maljani vuotaa yli. Jumala ei ole kitsas siunauksissaan! Halleluja!

Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti. 
Ps 23:6

Yksi asia on 100% varma. Jumalan hyvyys – Hänen suosionsa ja armonsa – jahtaavat minua KAIKKINA elämäni päivinä. Ei vain joinakin päivinä vaan KAIKKINA päivinä. Kuvittelen mielessäni itseni juoksemassa ja Herran hyvyys ja armo jahtaavat minua ja perhettäni. Lopulta minä (perheeni ja minä) saan asua Herran huoneessa IKUISESTI. Tulevaisuutemme on turvattu. Loppu on kirjoitettu Jumalan kädellä.

Jos perheesi ei ole pelastunut, älä hätäile

“Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi.”
Ap.t 16:31

Luottaen Herraan paimenenani

Lalitha
Yhdistyneet Arabiemiirikunnat
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.