Päästä yli toisesta henkilöstä – osa 2

9.1.2019

Päästä yli toisesta henkilöstä – osa 2

Suomennettu hartaudesta: Getting over the other peson – part 2 (Charlyne Cares Devotion 9.1.2019)

Tämän päivän kirjoitus on Bobilta, joka oli tuhlaaja, joka palasi takaisin kotiin. Menimme uudelleen naimisiin ja olimme naimisissa vielä 23 vuotta ennen kuin Herra otti hänet Taivaan kotiin. Bob kirjoitti 19 kirjaa tuhlaajan näkökulmasta noiden kahden vuosikymmenen aikana avioeromme ja uudelleen avioitumisemme jälkeen. –Charlyne

Klikkaa tästä, jos haluat lukea osan 1 tästä hartaustekstistä.

Olemme olleet naimisissa yli 23 vuotta avioeromme jälkeen, eikä minusta tai Charlynesta kummastakaan tunnu siltä, että olisimme vielä perillä. Jumalan eheytymisprosessi on jatkuvaa, jopa tähän päivään asti. Kumpikaan meistä ei tunne olevansa immuuni Saatanan hyökkäyksille. Olen ehkä paljon viisaampi, mutta olen silti yhtä altis Saatanan hyökkäyksille nyt kuin naimisiin mennessämme.

Mitä “altis” tarkoittaa? Sanakirjassa on selityksenä “taipuvainen”. Ymmärrätkö? Koska olen edelleen taipuvainen syntiin siellä, missä se toinen henkilö on mukana, Charlyne rukoilee ja paastoaa tänä päivänä minun, koko perheemme ja kaikkien odottavien puolisoiden puolesta enemmän kuin silloin, kun menimme uudelleen naimisiin.

Eli mikä on se ratkaiseva tekijä, että päästään yli siitä toisesta miehestä tai naisesta? Odottavalle puolisolle se tarkoittaa sitä, ettei hän ikinä lopeteta rukoilua ja Jumalan taisteluvarustuksen pukemista kotiin palanneen tuhlaajan ja kaikkien perheenjäsenten ylle. Kun ensimmäisen kerran tulin kotiin, kaikki mitä näin, luin tai tein, muistutti minua siitä toisesta naisesta. Pikkuhiljaa Charlynen rukousten ansiosta ja ajan kanssa, nuo voimakkaat suruntunteet alkoivat hellittää.

Tuhlaajalle se tarkoittaa sitä, ettei hän pidä yhteyttä siihen toiseen henkilöön, josta yrittää päästä irti. Jos kuvioihin kuuluu myös lapsi tuon toisen henkilön kanssa, pyydä Jumalaa osoittamaan sinulle, miten toimia ilman yhteydepitoa. Tuhlaaja ei voi käydä enää siellä, missä hän eli synnissä, ja istuskella sen toisen henkilön kanssa sillä tekosyyllä, että käy katsomassa lastaan. Jos niin tekee, se olisi sama kuin heittäisi sytytetyn tulitikun bensakanisteriin ja räjäyttäisi eheytymässä olevan avioliiton.

Tuhlaaja on tietenkin vastuussa kaikista lapsista, jotka ovat syntyneet jollekin toiselle henkilölle. Tuhlaaja on vastuussa emotionaalisesti, henkisesti sekä taloudellisesti. Hänen täytyy tukea lasta, jonka Jumala on antanut syntyä.

Tuhlaajaystäväni, jos olet ilman yhteydenpitoa kuusi kuukautta, pääset yli siitä toisesta henkilöstä ja olet valmis rakastamaan puolisoasi uudella tavalla. Se saattaa tarkoittaa sitä, että keksit uuden reitin työpaikalle, tai että etsit jopa uuden työpaikan, mutta niin täytyy tehdä.

Sekä odottavalle puolisolle että tuhlaajalle: jos haluatte vakavissanne päästä yli siitä toisesta henkilöstä, ettekä etsi porsaanreikiä, teillä on kaksi mahtavaa liittolaista. Ensimmäisenä on Jumalan Pyhä Henki. Jos rukoilet ja pyydät Jumalalta apua, Hän tekee sellaiset reitit mahdolliseksi, joita ei osaa edes kuvitella. Toinen liittolaisesi on aika. Kotiinpalanneen tuhlaajan kannustuslause voi olla “Jumalan avulla, kaikin tavoin, joka päivä, muutun paremmaksi ja paremmaksi.”

Porsaanrei’istä puheenollen lapsi sen toisen henkilön kanssa ei saa ikinä olla porsaanreikä siihen, että vietetään aikaa sen toisen henkilön kanssa. Me kaikki tiedämme, mikä toiminta sai aikaan lapsen syntymisen. Jokaisen tuhlaajan, jolla on tällainen lapsi, täytyy käyttää kaikki mahdollisuudet siihen, että välttää yhteydenpitoa sen toisen henkilön kanssa, avioliittonsa tähden. Lapsen kanssa voi viettää aikaa omassa kodissaan, ei sen toisen henkilön kodissa.

Kuvitellaan, että pyytäisin sinua hakemaan jonkun esineen henkilöltä, jolla on tappava tarttuva tauti. Tauti, jolle olisit erittäin altis. Etkö yrittäisikin kaikkesi, että keksisit vaihtoehtoisen toimituksen tavaralle?

Sillä henkilöllä, jonka kanssa lapsi on saatu, on aviorikoksen sairaus. Se on hengellinen sairaus, jolle tuhlaaja on jo todistanut olevansa altis. Tunnemme isovanhempia, jotka kuskaavat lapsia kotien välillä. Ehkä pastorisi voisi auttaa tai ehdottaa, miten viikonloppukuljetukset voitaisiin järjestää. Puoliso, joka rukoili sinut kotiin, voisi jopa päästä siihen pisteeseen, että hän voisi hakea lapsen vierailua varten. Lisäbonuksena rukoileva puoliso voisi hiljaa rukoilla sen toisen henkilön puolesta, kasvokkain, kun tuo rakas lapsi käydään hakemassa.

Hengellinen taistelu avioliittosi puolesta on voitettavissa. Yksi suurimmista aseista, joita vihollinen käyttää asioiden häiritsemiseen, on tuo kolmas henkilö. Puolisosi kanssa voitte saada voiton Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.

Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei kaadu. Teitä kohdannut kiusaus ei ole mitenkään epätavallinen. Jumalaan voi luottaa. Hän ei salli kiusauksen käydä teille ylivoimaiseksi, vaan antaessaan teidän joutua koetukseen hän samalla valmistaa pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
1 Kor 10:12-13

Koska Hän elää,