Ongelma ylpeyden kanssa

22.10.2021

Ongelma ylpeyden kanssa

Suomennettu hartaudesta: The problem with pride (Charlyne Cares Devotion 22.10.2021)

Herra vihaa kaikkia kerskailijoita.
Sananl 16:5

Miksi puolisosi ei tule kotiin? Uskon, että yksi suurin syy siihen että tuhlaajat eivät tule kotiin, on heidän ylpeytensä. Puolisollasi saattaa olla kovettunut sydän. Hän saattaa ajatella että voi elää synnissä, eikä hän usko Jumalan Sanaan, jossa sanotaan Jumalan vihaavan eroa.

Puolisosi on saattanut joutua houkutukseen, eikä hän ole ehkä ollut uskossa, tai hän ei ollut tarpeeksi vahva Herrassa sanoakseen “ei” synnin houkutuksille. Huolimatta siitä mitä puolisosi uskoo tällä hetkellä, synnillä on seurauksensa.

Herran katse yltää kaikkialle, sen alla ovat sekä hyvät että pahat.
Sananl 15:3

Sekä Vanhassa että Uudessa testamentissa ylpeydestä puhutaan negatiiviseen sävyyn. Ylpeys sai Aatamin ja Eevan rikkomaan Jumalan Sanaa. Ylpeys motivoi myös Saatanaa kapinoimaan Jumalaa vastaan, ja hänet heitettiin maan päälle. Sitten Saatana vietteli Aatamin ja Eevan tottelemattomuuteen. Rukoile, että sinä et lankeaisi Saatanan ansaan ja kasvattaisi ylpeyttä, ja ettei sinulla tai kellään rakkaimmillasi olisi ylpeää sydäntä.

Jumalaton katsoo uhmakkaasti, vilpitön kulkee vakaasti tietään.
Sananl 21:29

Jumala haluaa puolisosi tekevän parannuksen ja huutavan avuksi Herraa. Rukoile, että hän nöyrtyisi Herran edessä ja etsisi anteeksiantoa. Ylpeys on synti, josta moni ihminen nauttii jonkun aikaa. He eivät pysähdy tarpeeksi pitkäksi aikaa miettimään lopullisia seurauksia – tuhoa.

Olet ehkä kuullut Luzin ja Fabianin todistuksen. Jumala puhui Luzille silloin, kun tämä oli naimisissa toisen miehen kanssa, ja sanoi “_____ ei tule ikinä olemaan sinun aviomiehesi. Fabian on sinun aviomiehesi, mene kotiin nyt.” Luz sanoi, että hän tiesi Jumalan puhuvan hänelle. Hän pakkasi, otti lapset mukaansa ja lähti.

Rukoiletko sinä, että Herra koskettaisi puolisoasi, niin että hän haluaisi ristiinnaulita oman syntisen luontonsa? Rukoile, että puolisosi:

• Kuuntelee Herran kutsua.
  • Tottelee Herran ohjeita välittömästi.
  • Pelkää Herraa ja syntinsä seurauksia, jos hän ei tee parannusta.
  • Tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen syntiensä anteeksi saamiseksi.

Joka Herraa pelkää, vihaa kaikkea pahaa. Ylpeyttä minä vihaan, kopeaa mieltä, pahoja tekoja ja vilpillistä puhetta.
Sananl 8:13

Kun puolisosi tekee parannuksen, hänestä tulee uusi luomus Kristuksessa. Lue tämä voimallinen raamatunkohta ja voit henkilökohtaistaa sen rukouksena rakkaimmillesi:

Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa. Synti ei siis saa hallita teidän kuolevaista ruumistanne, niin että noudatatte sen himoja. Älkää antako ruumiinne jäseniä synnin käyttöön vääryyden aseiksi! Kun nyt kerran olette siirtyneet kuolemasta elämään, antakaa itsenne Jumalalle ja ruumiinne jäsenet hänelle vanhurskauden aseiksi! Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia… käytän yksinkertaista kieltä, jotta voisitte ymmärtää minua. Ennen te annoitte itsenne saastaisuuden ja pahuuden palvelukseen ja saitte aikaan pahuutta. Antautukaa nyt palvelemaan Jumalan tahtoa, niin hän pyhittää teidät. Kun olitte synnin orjia, ette voineet palvella vanhurskautta. Minkä sadon te siitä korjasitte? Kaikkea sellaista mitä nyt häpeätte, sillä sen loppuna on kuolema. Mutta kun nyt olette päässeet vapaiksi synnistä ja tulleet Jumalan palvelijoiksi, te korjaatte satona pyhityksen ja saatte lopuksi ikuisen elämän. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Room 6:11-14, 19-23

Älä ikinä epäile Jumalan voimaa ja rukouksen voimaa. Älä väsy rukoilemaan avioliittosi, aviomiehesi tai vaimosi ja perheesi puolesta. Sitä vihollinen haluaa sinulta, että lopetat rukoilemisen! Sitä Bob kehotti minua tekemään “Lopeta minun puolesta rukoileminen.” Hän sanoi sen jopa matkalla oikeustalolle, kun olimme menossa hakemaan avioliittolisenssiä, jonka voisin laittaa Raamattuni väliin.

Sinun täytyy ehkä tehdä parannusta uskon puuttesta ja uupumuksesta, mutta päätä seisoa lujana pyhässä rohkeudessa pitäen kiinni Jumalan lujasta, vakaasta kädestä, silloin kun pelkäät. Missä me olisimme, jos meillä ei olisi Herraamme? Jumala lähetti ainoan Poikansa kuolemaan meidän kaikkien puolesta, että me saisimme iankaikkisen elämän.

Herra, tuo nämä tuhlaajat kotiin. Jeesuksen nimessä. Aamen.