Ole selviytyjä!

Suomennettu hartaudesta:
Become a survivor!
Charlyne Cares Devotion 13.4.2018

Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
1 Joh 4:4 (Raamattu 1933/38)

Tuntuuko sinusta, ettet selviä avioliitto-ongelmistasi? Saanko muistuttaa sinua, kuka olet Kristuksessa? Minä opettelin ulkoa raamatunkohdan 1 Joh 4:4, jota toistin lähes päivittäin, silloin kun vastaan tuli olosuhteita, jotka yrittävät lannistaa, nujertaa ja murtaa minut avioliittokriisissäni. Käytän tuota raamatunkohtaa edelleen, puhun siitä perheenjäsenilleni ja muille.

Missä sinä olet tänä päivänä? Oletko ongelmiesi vuorenhuipulla ja tunnet, että Jumalalla on kaikki hallussaan? Vai tuntuuko sinusta siltä, että joku tulittaa kotiasi kovemmilla panoksilla kuin koskaan aikaisemmin?

Kun oikeus on sinun perustuksesi, sinä kestät. Olet kaukana sorrosta, sen uhka ei enää sinuun yllä, olet vapautunut pelosta, ei se enää sinuun pysty. Jos joku hyökkää kimppuusi, minä en häntä auta. Joka hyökkää kimppuusi, se sortuu jalkojesi juureen. Minä olen luonut sepän lietsomaan hiilten hehkua ja takomaan asetta käyttäjän käteen, olen myös luonut tuhoojan tuhoamaan, ja niin jokainen ase, joka taotaan sinua vastaan, on tehoton. Jokaisen kielen, joka käy sinua syyttämään, sinä osoitat valehtelijaksi. Tämä on Herran palvelijoiden perintöosa. Minä annan heille siihen oikeuden, sanoo Herra.
Jes 54:14-17

Sinusta voi tulla selviytyjä avioliitto-ongelmistasi huolimatta – sinun Herrasi Jeesuksen Kristuksen voiman takia! Hän auttaa sinua kulkemaan synkkien vesien halki tai kävelemään tulen läpi.

Ja nyt – näin sanoo Herra, joka sinut loi, Jaakob, joka sinut muovasi, Israel: – Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun. Kun kuljet vesien halki, minä olen sinun kanssasi, kun virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa, kun astut tulen lävitse, sinä et pala eikä liekki sinua polta.
Jes 43:1-2

Kun saamme kuulla, että joku avioliitto on pulassa minkä tahansa syiden takia, haluan aina kuulla, että haavoittunut, odottava puoliso on päättänyt olla selviytyjä. Rukoilen, että jokainen pariskunta, jolla alkaa olla avioliitto-ongelmia, voisi löytää yhden ystävän, vanhemman tai jonkun muun läheisen, joka alkaisi rukoilla ja puhua toivoa ja Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa heihin ja heidän avioliittoonsa.

Anna Herran parantaa haavoittunut ja kipeä sydämesi. Luota Jumalaan, että Hän kohtaa sinut öiden pimeimpinä tunteina ja puhuu sydämeesi “Mene tätä tietä.” Herra haluaa, että sinusta tulee selviytyjä Pyhän Hengen voimasta.

Kuitenkin Herra vain odottaa, että voisi olla teille armollinen, hän nousee armahtamaan teitä. Herra on oikeuden Jumala. Autuaita ne, jotka häntä odottavat! Siionin kansa, sinä joka asut Jerusalemissa, sinun itkusi aika on ohi! Kun huudat häneltä apua, hän armahtaa, hän kuulee ja vastaa sinulle. Vaikka Herra suo sinulle vain kapean leivän ja niukasti vettä, hän, sinun opastajasi, ei enää kätkeydy. Omin silmin sinä saat nähdä hänet. Aina kun olet eksymässä tieltä, milloin oikeaan, milloin vasempaan, sinä omin korvin kuulet takaasi ohjeen: — Tässä on tie, kulkekaa sitä.
Jes 30:18-21

Anna Herran olla suurin Neuvonantajasi, Lakimiehesi, Puolustajasi, Huolehtijasi ja Opettajasi. Jos olet tottelevainen ja annat koko elämäsi ja kaiken elämässäsi Herralle, Hän ohjaa jokaista askeltasi! Rukoilen, että alat uskoa Taivaallisen Isäsi rakkauteen, jota Hän osoittaa sinulle ja perheellesi. Jaan vielä yhden voimallisen lupauksen, joka sinun tulee opetella tänään:

Minun Jumalani on Kristuksen Jeesuksen tähden antava teille taivaallisen kunniansa rikkaudesta kaiken, mitä tarvitsette.
Fil 4:19

Mikä lupaus! Herra meidän Jumalame haluaa, että Hänen lapsensa säteilevät Hänen rakkauttaan huolimatta niistä kriiseistä, joita elämässämme saattaa olla. En voi sanoa sinulle, ettei sinun tarvitse kohdata vaikeuksia ja koettelemuksia. Voin kuitenkin sanoa, että Herra, sinun Jumalasi, käyttää sinua olemaan Hänen voimansa todistajana näinä vaikeina aikoina. Niin pystyt antamaan kaiken ylistyksen, kunnian ja kiitoksen Herralle, sinun Jumalallesi.

Rukoilemme, että eläisitte Herralle kunniaksi ja kaikessa hänen mielensä mukaan ja että kantaisitte hedelmää tekemällä kaikkea hyvää ja kasvaisitte Jumalan tuntemisessa. Hänen kirkkautensa voima ja väkevyys vahvistakoon teitä olemaan aina kestäviä ja kärsivällisiä.
Kol 1:10-11

Selviätkö sinä? Kyllä sinä selviät. Sen lisäksi sinusta tulee Jumalan mies tai nainen, joka kulkee uskossa ja voitossa koko loppuelämänsä, mutta vain jos annat itsesi Herrallesi Jeesukselle. Pystyt jakamaan todistuksia niistä rukousvastauksista, joita olet saanut itsellesi ja perheellesi. Herra haluaa, että jokainen kristitty päättää kehittää vahvuutta, kestävyyttä, määrätietoisuutta ja sisukkuutta omalla kristityn vaelluksellaan.

Miten on sinun laitasi? Oletko selviytyjien listalla vai uhrien listalla?

Nouse ylös ja karista pois kaikki se roska, jolla paholainen yritti lannistaa sinut. Seiso lujana ja tule voimakkaaksi selviytyjäksi ja taistelijaksi Herrallemme Jeesukselle Kristukselle. Herra haluaa käyttää sinua porttina myös satojen muiden avioliittojen eheytymiseksi omasi lisäksi. Ylistys Herralle!

Rejoice Marriage Ministries, Inc.

Suomentanut Raisa
Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu