Näe asiat Jeesuksen silmin

17.2.2023

Näe asiat Jeesuksen silmin

Suomennettu hartaudesta: Seeing things as Jesus sees them (Charlyne Cares Devotion 15.2.2023)

“Teille on opetettu tämä käsky: ‘Älä tee aviorikosta.’ Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. “On myös opetettu, että jos mies tahtoo erota vaimostaan, hänen on annettava tälle erokirja. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.
Matt 5:27-32

Milloin kävit viimeksi näöntarkastuksessa? Näetkö kunnolla? Minä tarkistutan silmäni joka vuosi ja usein saan jotkut uudet lasit. Herra haluaa meidän näkevän maailman Hänen silmiensä kautta, kun seuraamme Häntä. Kun katsomme olosuhteita ihmissilmillä, näkökulmamme ei ole oikea.

Käytä hetki aikaa itsetutkiskeluun: suojeletko sinä silmiäsi maailman houkutuksilta. Mieti, millä eri tavoilla saatat tehdä syntiä silmilläsi Jumalan edessä. Pyydä Herraa paljastamaan elämäsi osa-alueet, jotka tarvitsevat muutosta.

Rohkaisen sinua lukemaan Sananlaskuista luvut 1-9. Siellä puhutaan silmistä ja varoitetaan miehiä ja naisia, jotka saattavat langeta houkutukseen.

Käsky on lamppu, opetus on valo, kuri ja kasvatus on elämän tie. Ne varjelevat sinut pahalta naiselta, vieraan naisen liukkaalta kieleltä. Älä eksy hänen kauneutensa lumoihin, älä mene ansaan, kun hän katsoo. Portto pyytää vain leivän hinnan, mutta toisen miehen vaimo vie sinulta hengen. Voiko kukaan pitää sylissään hehkuvia kekäleitä ilman että vaatteet syttyvät tuleen?
Sananl 6:23-27

Annan sinulle esimerkin siitä, mitä Pyhä Henki saattaa sanoa sinulle tai puolisollesi:

• Älä katso uudestaan tuota naista tai miestä.
  • Sinun ei tarvitse katsoa tuota tv-ohjelmaa.
  • Varo, älä mene tuolle nettisivulle, estä se.
  • Miksi luet tuollaista kirjaa?
  • Miksi katsot tuollaista elokuvaa?
  • Tiedätkö, kenen kanssa juttelet tällä nettisivulla?

Kiitos, Herra, Sinun jatkuvasta erottelukyvystäsi ja varoituksistasi minulle. Kiitos Sinun rakkaudestasi ja siitä, miten ohjaat minua, kun saattaisin joutua vihollisen houkuttelemaksi ja lähteä helposti sivuraiteille. Herra, suojele minua, puolisoani ja vanhempia lapsiamme paholaisen juonilta ja tempuilta. Herra, anna minulle halu lukea Sinun Sanaasi päivittäin, jotta sydämeni pysyisi puhtaana. Tätä rukoilen Jeesuksen nimessä. Aamen.

Varo, ettei Saatana sokaise sinua maailman houkutuksille monilla keinoillaan. Ole varovainen, ettet muutu ylpeäksi tai omavanhurskaaksi avioliittosi puolesta seisomisessa.

Olkoon sydämessäsi halu tehdä Jumalan tahto elämässäsi ja avioliitossasi. Rukoile tänään, että aviomiehesi tai vaimosi vapautuisi syntisen luonnon himoista, silmien pyyteestä, pahasta tai kovettuneesta sydämestä, tai maailman houkutuksista. Herramme Jeesus Kristus on Vapauttaja Orjuudesta ja kaikista synneistä. Usko Herrasi mahtavaan voimaan siinä, että puolisosi ja avioliittosi voivat vapautua vihollisen otteesta ja ansasta. Jeesus Kristus kukisti Saatanan vuodattamalla verensä ristillä Golgatalla kaikkien syntisten puolesta!

Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä. Ja maailma himoineen katoaa, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti.
1 Joh 2:15-17