Myötätunnon ja lohdutuksen Isä

16.8.2019

Myötätunnon ja lohdutuksen Isä

Suomennettu hartaudesta: The Father of compassion & comfort (Charlyne Cares Devotion 16.8.2019)

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala! Hän rohkaisee meitä kaikissa ahdingoissamme, niin että me häneltä saamamme lohdutuksen voimalla jaksamme lohduttaa muita ahdingossa olevia.
2 Kor 1:3-4

Tarvitsetko lohdutusta tänään? Oletko nainen, joka kärsii, kun aviomies ei pidä yhteyttä? Oletko isä, johon sattuu, koska et ole nähnyt lapsiasi vähään aikaan? Herra tietää kohtaamasi kivun ja torjutuksi tulemisen. Anna Herran laittaa käsivartensa sinun ympärillesi tällä viikolla ja lohduttaa sinua, sillä Hän on todella se Ainoa, joka voi lohduttaa sinua täydellisesti. Hän tietää syvimmät tunteesi, ajatuksesi ja kärsimyksesi.

“Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut. Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.”
Joh 14:26-26

Katsoin sanan “lohduttaja” sanakirjasta. Kreikaksi yksi sanan merkityksistä on paraklesis, joka tarkoittaa: kutsu toisen vierelle; siinä kehottaa tai lohduttaa, helpottaa. Jumala tietää tarpeesi ja siksi Hän lähettää lapsilleen Pyhän Henkensä lohduttamaan koetuksien ja kamppailujen tai surun läpi.

Lohduttakaa, lohduttakaa minun kansaani, sanoo teidän Jumalanne.
Jes 40:1

Sinä saatat olla se, jonka tarvitsee tuntea Herran läsnäolo tänään. Olosuhteesi ovat musertavat ja jos et uskoisi Herran Jumalan voimaan, luovuttaisit. Olet ehkä käymässä läpi avioeroa, oikeuskuulusteluita tai sinun pitää allekirjoittaa papereita, joista et ole samaa mieltä. Saatat olla yksin avioliitto-ongelmiesi takia ja lapset ovat puolisollasi suurimman osan ajasta.

Hän parantaa ne, joiden mieli on murtunut, hän sitoo heidän haavansa.
Ps 147:3

Käristkö yksinäisyydestä tai toivottomuudesta tänään? Sinusta saattaa tuntua siltä, että sydämesi halkeaa kahtia kaikesta siitä kivusta, jota tunnet. Pyydä Herraa parantamaan särkynyt ja haavoittunut sydämesi. Älä anna kuluneen viikon tärvellä uskoasi siihen, mitä Herra voi tehdä tulevaisuudessa. Aviomiehesi ei halunnut antaa sinulle yhtään toivoa tai rohkaisua, joten hän leikki mykkäkoulua. Muista, kuka sinä olet Kristuksessa. Jeesus Kristus, meidän Herramme, antaa meille riemuvoiton! Mikään ei ole liian vaikeaa Hänelle!

Rukous sinulle:

Herra, lohduta lastasi, joka seisoo muurinaukossa avioliittonsa puolesta, niin että se heräisi taas henkiin. Hän seisoo Jumalan lupauksissa, uskoo ja tietää, että Sinä olet Ainoa, joka voi herättää henkiin hänen kuolleen avioliittonsa. Herra, kosketa ja paranna hänen haavoittunut, särkynyt sydämensä. Herra, paranna hänen arat tunteensa ja tuntemuksensa, jotka voivat vaikuttaa ruumiiseen, sieluun ja henkeen. Sinä olet Jehova Rafa, suuri parantaja. Rukoilen, että koskettaisit tämän odottavan puolison aviomiehen tai vaimon sydäntä ja mieltä, jotta hän tulisi järkiinsä, tekisi parannuksen, kääntyisi pois syntisestä elämäntyylistään ja palaisi kotiin odottavan puolison ja perheen luokse, yhtäkkiä, nyt. Tätä rukoilen Jeesuksen mahtavassa nimessä. Aamen.

Älä luovuta! Jumala kuulee rukouksesi ja ymmärtää kaiken, mitä olet käymässä läpi. Hän ymmärtää toivottomuutesi, huolesi, epäilyksesi ja pelkosi. Anna Herran olla lohduttajasi tänään.

Hiljene, sieluni, Jumalan edessä! Hän antaa minulle toivon. Hän on kallio, hän on minun pelastukseni, hän on linnani, minä en horju. Jumalassa on pelastukseni ja kunniani. Hän on luja kallio, hänessä on turvani. Luottakaa aina Jumalaan, tuokaa hänen eteensä kaikki mikä sydäntänne painaa! Jumala on turvamme. (sela)
Ps 62:5-8

Herra, sinun Jumalasi, lohduttaa sinua ja antaa sinulle toivon. Anna Hänen olla turvapaikkasi ja linnakkeesi. Käänny yksin Herran puoleen ja luota Häneen jokaisessa elämäsi ongelmassa. Vain Hän voi siirtää olosuhteiden vuoresi. Hän ei ikinä petä sinua. Hän kuoli ristillä yksin sinun puolestasi. Kun et pysty tekemään mitään muuta, huuda sen Yhden puoleen, joka on sinun kanssasi yön pimeimpinä tunteina, ja sano “Jeesus, Jeesus auta minua.” Sitten Hän lohduttaa sinua, sillä vain Hän pystyy siihen! Nyt usko siihen, mitä Herra tekee vuoresi toisella puolella ja ylistä Hänen Pyhää Nimeään.

Anna armosi lohdukseni, niin kuin olet palvelijallesi luvannut.
Ps 119:76