Miten se toinen henkilö hallitsee puolisoani?

12.3.2023

Miten se toinen henkilö hallitsee puolisoani?

Suomennettu hartaudesta: How does the other person have such control over my spouse (Charlyne Cares Devotion 7.3.2023)

Tämän päivän kirjoitus on Bobilta, joka oli tuhlaaja, joka palasi takaisin kotiin. Menimme uudelleen naimisiin ja olimme naimisissa vielä 23 vuotta ennen kuin Herra otti hänet Taivaan kotiin. Bob kirjoitti 19 kirjaa tuhlaajan näkökulmasta noiden kahden vuosikymmenen aikana avioeromme ja uudelleen avioitumisemme jälkeen. –Charlyne

Jokainen meistä, niin tuhlaaja kuin odottava puoliso, tietää, että sillä toisella henkilöllä on vahva ote tuhlaajasta. Me tuhlaajat voimme sivuuttaa sanomiset aviopuolisoltamme, mutta pienikin vihjaus toiselta mieheltä tai naiselta saa meihin vauhtia.

Kun katsomme syytä tähän, muista, että se toinen henkilö ei ole vihollisesi. Saatana, paholainen, on vihollisesi. Huolimatta siitä mitä on tapahtunut, tai miten tapahtumien kulku on mennyt, se toinen henkilö on uhri aivan niin kuin puolisosi. Myös hän, niin kuin puolisosikin, on joutunut vihollisen vangiksi ja toimii hänen ohjailemanaan.

Me tuhlaajat toimimme niin kuin sätkynuket. Meistä saattaa tuntua siltä, että se toinen henkilö vetelee naruista. Kun silmämme sitten kuitenkin avautuvat ihmisten rukousten takia, me tajuamme, että Saatana vetelee naruista, jotka liikuttavat sekä meitä että sitä toista henkilöä.

Kotona saatoin istua sisällä, kun Charlyne leikkasi ulkona nurmikkoa. Eräänä lauantaina olin leikkaamassa nurmikkoa toisen naisen kotona ja juuri ennen kuin aloin pesemään hänen autoaan, minulle tuli ajatus, jonka nyt tiedän tulleen Jumalalta: “Miksi teen tätä täällä, kun en ikinä tehnyt näin kotona?” Minulla ei ollut siihen vastausta, ennen kuin menimme uudelleen naimisiin. Vasta sitten tajusin, kenen hallinnassa olin ollut. En toisen naisen, vaan Saatanan.

Alussa me tuhlaajat haluamme tehdä vaikutuksen johonkuhun. Deittailuaikoina kuulemme sen toisen henkilön jokaisen toiveen ja pyynnön. Kun syntinen suhde jatkuu, emme pelkää menettävämme puolisoamme vaan tuon toisen henkilön. Saatana hallitsee nyt kahta elämää.

Kun olimme eronneet, Charlyne joutui isoon leikkaukseen. Meidän viisihenkisen perheemme lisäksi hänen ainoa elossa oleva sukulaisensa oli hänen veljensä. Leikkauspäivän aamuna ajoin Charlynen sairaalalle ja olin siellä, kun kirurgi tuli tuomaan raporttia. Tämä oli ollut mukana yhden lapsemme syntymässä ja tiesi, että olimme eronneet. Charlyne oli ilmeisesti kertonut hänelle myös siitä toivosta, jonka Jumala oli antanut hänelle avioliiton eheytymisestä. Kirurgi käveli odotushuoneen poikki päällään hiestä märkä oleva kirurgin asu ja ilmoitti muillekin kuuluvalla äänellä: “Morsiamesi on nyt hoidettu sinulle kuntoon.”

Lääkäri selitti minulle, että Charlynen pitäisi olla pois töistä kuusi viikkoa. Hän ei pystyisi ajamaan autoa, eikä nostamaan mitään. Lääkäri selitti, miten Charlyne ei pystyisi pesemään edes pyykkiä. Hän kertoi minulle, miten monta päivää hänen pitäisi olla sairaalassa ja kuvaili hänen toipumisprosessiaan. Kuka tahansa mies, joka olisi ajatellut oikein, olisi sanonut “Hän kasvattaa lapsiamme ja tarvitsee minua, joten nyt on aika muuttaa kotiin. Minun hauskanpitoni täytyy loppua ja minun pitää vakavissani alkaa aviomieheksi ja isäksi.”

Mitä minä tein? Soitin toiselle naiselle ja kerroin hänelle lääkärin raportoinnin. Nainen sanoi minulle, että kun Charlyne oli kerran “selvinnyt siitä”, niin minua ei enää tarvittaisi sairaalassa. Nainen halusi, että lähden. En “saanut” käydä vaimoni luona, enkä käydä kotonamme auttamassa häntä jälkeenpäin.

Miksi en sanonut: “Odotahan nyt vähän! Minä menin naimisiin hänen kanssaan Jumalan kasvojen edessä 19 vuotta sitten, hän on synnyttänyt kolme lastamme, ja hän tarvitsee minua nyt. Sinä olet ollut kuvioissa mukana syntisellä tavalla muutaman kuukauden ja sanelet, mitä minä saan ja en saa tehdä minun ‘oikealle’ perheelleni? Minä häivyn.” Mitä minä tein? Suostuin nöyrästi pysymään poissa vaimoni luota, koska toinen nainen vaati niin. Jatkoin itsekästä, synnillistä elämäntyyliäni.

Mitä Jumala teki? Hän vastasi Charlynen kaikkiin tarpeisiin ilman minua. Ihmiset toivat hänelle aterioita ja auttoivat lasten kanssa. Hänen parantumisensa oli ihme ja lääkäri antoi hänen palata töihin vain kolmessa viikossa.

Ymmärrätkö? Sinun rukouksesi ja sinun läsnäolosi ovat uhka sille toiselle henkilölle. Jos tuhlaajasi on tänään siellä, missä minä olin noiden sairaalatapahtumien jälkeen, sinun pitäisi ylistää Jumalaa. Se toinen henkilö antaa tietämättään Pyhän Hengen toimia sinun elämässäsi sekä tuhlaajasi elämässä – ja parantaa avioliittoja.

Voitko rukoilla Jumalan parasta sille toiselle henkilölle? Voit tehdä niin varmana siitä, että Hänen parhaansa ei tarkoita sinun puolisoasi. Monilla näistä toisista henkilöistä on oma perhe, jonka luokse heidän pitäisi myös palata.

Voitko antaa joka päivä anteeksi sille toiselle henkilölle, mitä hän tekee? En kysy, sanotko antavasi anteeksi, vaan onko kipeä sydämesi oikeasti vilpitön hänen suhteensa? Jumala testaa sinua tässä. Tiedämme sen monista odottavista puolisoista, jotka ovat joutuneet kohtaamaan sen toisen henkilön.

Kuinka avioliitot eheytyvät? Ei siten, että rukoillaan sen toisen henkilön poistumista, sillä vihollisella on jo seuraava odottamassa. Sen sijaan rukoillaan, että Pyhä Henki koskettaa sitä toista henkilöä ja puolisoasi.

Jos elät niin kuin Herra haluaa, sinä kuvastat valoa. Se toinen henkilö kuvastaa pimeyttä. Näetkö, miksi olet uhka? Muista, me käymme sotaa vihollista vastaan. Vihollinen ei ole se toinen henkilö. Se synnissä elävä henkilö on vain yksi sielu, jonka puolesta Jeesus kuoli, niin kuin Hän kuoli sinunkin puolestasi antaen anteeksi syntisi. Elä jokainen päivä kuvastaen Jeesusta Kristusta niin, että kun sille toiselle henkilölle tulee pimeä päivä, hän ei etsikään suhdetta puolisoosi vaan suhdetta Herraamme Jeesukseen Kristukseen, joka voi antaa synnit anteeksi.

Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden. Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta.
Joh 3:19-21

Koska Hän elää,