Mikä on suurin toiveesi?

22.10.2022

Mikä on suurin toiveesi?

Suomennettu hartaudesta: What is your greatest desire? (Charlyne Cares Devotion 22.10.2022)

Herra vastatkoon sinulle hädän päivänä, suojatkoon sinua Jaakobin Jumalan nimi! … Täyttäköön hän hartaat toiveesi ja antakoon toimillesi menestyksen! Me saamme iloita sinun voitostasi ja nostaa lippumme Jumalamme kunniaksi. Herra täyttäköön kaikki sinun pyyntösi!
Ps 20:2, 5-6

Jos pyytäisin sinua kertomaan suurimman toiveesi, sanoisit varmaan, että haluat puolisosi antautuvan Herralle ja että avioliittosi eheytyisi. Tiedäthän, että myös Herra haluaa sitä sinulle ja perheellesi.

Saat nauttia Herran hyvyyttä, hän antaa sinulle mitä sydämesi toivoo.
Ps 37:4

Nautitko Herran hyvyyttä ja luotatko Häneen täysillä joka päivä? Kun olosuhteet alkavat koetella minua, otan Raamattuni ja puhun viholliselle Jumalan sanaa rohkeasti siitä, että Jumalalla on kaikki hallussaan. Kiitän Herraa siitä, että Saatana on voitettu Jeesuksen Kristuksen veren kautta. Päätän kulkea uskossa, toivossa ja luottamuksessa Herraan. Liitytkö seuraani?

Luota Herraan ja tee hyvää, niin saat asua maassasi, turvallisilla laidunmailla. Saat nauttia Herran hyvyyttä, hän antaa sinulle mitä sydämesi toivoo. Anna tiesi Herran haltuun, turvaa häneen. Hän pitää sinusta huolen! Hän antaa syyttömyytesi käydä esiin kirkkaana kuin aamun valo. Sinun oikeutesi loistaa kuin keskipäivän aurinko.
Ps 37:3-6

Huuda Herraa avuksi, kun kohtaat vaikeuksia. Usko Hänen mahtavaan voimaansa ja kestävyyteensä. Usko, että Jumala tuo voiton tilanteeseesi. Kiitä Herraa etukäteen, ennen kuin näet voiton tulevan.

… Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan? …Kristus — mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta? Tuska tai ahdistus, vaino tai nälkä, alastomuus, vaara tai miekka? On kirjoitettu: — Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken aikaa, meitä kohdellaan teuraslampaina. Mutta kaikissa näissä ahdingoissa meille antaa riemuvoiton hän, joka on meitä rakastanut.
Room 8:31, 34-37

Daavidin suurin toive oli elää Jumalan läsnäolossa elämänsä jokaisena päivänä. Ensimmäisessä Kuninkaiden kirjassa luvussa 3 Herra ilmestyi Salomolle yöllä unessa. Jumala sanoi “Pyydä, mitä haluat, niin annan sen sinulle.” (jae 5). Jos näin tapahtuisi sinulle, mitä vastaisit Herralle? Salomo oli noin 19-vuotias.

Herra, minun Jumalani, sinä olet tehnyt minusta kuninkaan isäni Daavidin jälkeen, vaikka olen vain nuori poika, joka ei tiedä minne mennä, mitä tehdä. Palvelijasi on keskellä kansaa, jonka olet valinnut, keskellä ihmispaljoutta, jolla ei ole mittaa eikä määrää. Anna siksi minulle ymmärtäväinen sydän, jotta osaisin hallita ja tuomita kansaasi ja erottaisin hyvän pahasta. Muutoin en voi oikeamielisesti hallita tätä suurta kansaa.”
1 Kun 3:7-9

Jumala oli tyytyväinen Salomon pyyntöön, ja koska hän ei pyytänyt pitkää elämää tai rikkauksia itselleen, Jumala toteutti hänen toiveensa. Jumala antoi Salomolle myös sitä, mitä hän ei pyytänyt – rikkautta ja kunniaa. Salomo pyysi viisautta (ymmärtäväisyyttä). Viisaus on kykyä ymmärtää, mikä on parasta, sekä luonteen lujuutta toimia tuon ymmärryksen pohjalta.

Pyydä Jumalaa antamaan sinulle viisautta ja ymmärtäväinen sydän, jotta tietäisit mitä tehdä olosuhteidesi kanssa, sekä rohkeutta sitten tehdä se! Totteletko, kun kuulet pienen äänen hengessäsi, joka kehottaa sinua tekemään jotakin? Luotatko todella Herraan tänään, huomenna ja aina? Etsi Herraa. Hän ei ikinä hylkää tai torju sinua.

Herra itse kulkee sinun edelläsi. Hän on sinun kanssasi, hän ei jätä sinua yksin eikä hylkää sinua. Älä lannistu, älä pelkää.
5 Moos 31:8

Älä ikinä unohda, että sinun puolellasi on kaikkivaltias Jumala, taivaan ja maan luoja, ja Hän taistelee avioliittosi eheytymisen puolesta. Etsi Herraa ja Hänen sydämensä tahtoa elämällesi. Kysy Häneltä, mitä Hän haluaa sinun tekevän joka päivä, kun odotat avioliittosi eheytyvän Hänen jumalallisella voimallaan. Usko Hänen voimaansa ja Pyhään sanaansa. Hän toteuttaa sydämesi toiveet, jos etsit Hänen kasvojaan ja annat elämäsi kokonaan Hänelle.

Hän täyttää niiden pyynnöt, jotka häntä pelkäävät, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.
Ps 145:19