Mikä on sinun näkemyksesi Jumalasta?

7.1.2021

Mikä on sinun näkemyksesi Jumalasta?

Suomennettu hartaudesta: What is your view of God? (Charlyne Cares Devotion 7.1.2020)

Tämän päivän tekstin on kirjoittanut Lori Steinkamp Lassen. Hän on meidän ainoa tyttömme ja hän on ollut naimisissa miehensä Scottin kanssa 24 vuotta. Lori on neljän lapsen äiti ja on tehnyt töitä RMM:llä monta vuotta. Annetaan hänen kirjoituksensa syventää hengellistä matkaasi Herran kanssa. -Charlyne

Miten sinä näet Jumalan? Onko Hän:

• Ongelmien ratkoja
  • 24/7 kioski – Soitat Hänelle, kun tarvitset Häntä (aina auki)
  • Palvelijasi
  • Rakastava Isä

Huudatko ikinä Jumalan puoleen ja sinusta tuntuu, että Hän on hylännyt sinut? Mietitkö ikinä, miksi Hän on antanut perheesi romahtaa?

Herra ilmestyi minulle, hän tuli kaukaa ja sanoi: — Minä olen sinua aina rakastanut, Israel, siksi vedän sinua luokseni uskollisesti.
Jer 31:3

Hän rakastaa sinua! Hän rakastaa minua! Hän rakastaa perhettäsi! Älä ikinä epäile sitä.

Me rakastamme, koska Jumala on ensin rakastanut meitä.
1 Joh 4:19

On helppoa jumittua ongelmiinsa ja luulla, että Jumala on hylännyt. Mikään ei voisi olla kauempana totuudesta. Jumala rakastaa meitä – Hän rakasti meitä niin paljon, että lähetti ainoan Poikansa kuolemaan ristillä meidän syntiemme puolesta. Hänen Poikansa kuoli sinun puolisosi ja sen toisen ihmisen puolesta, joka ehkä aiheuttaa tuhoa perheessäsi.

Oletko lukenut Raamatun monista profeetoista, jotka kärsivät? Katso Danielin, Jeremian ja Joosefin tarinoita. Elämä ei ole helppoa. Se ei ollut helppoa yli 2000 vuotta sitten, eikä se ole helppoa tänään. Meidän tulee keskittyä Jumalan luonteeseen eikä antaa Saatanan puhua meille valheita.

Jos siis Jumala rakastaa meitä niin paljon, miksi me kärsimme? Jaakob kertoo meille:

Olkaa siis kärsivällisiä, veljet, Herran tuloon asti. Katsokaa, kuinka maamies odottaa maan kallista hedelmää ja on kärsivällinen, kunnes maa on saanut syyssateen ja kevätsateen. Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulo on lähellä. Veljet, älkää nurisko toisianne vastaan, ettei teitä tuomittaisi. Katsokaa, tuomari seisoo ovella!
Jaak 5:7-9 (Raamattu kansalle)

Tämän jakeen mukaan, kun me kärsimme, meidän pitäisi:

• Olla kärsivällisiä
  • Vahvistaa sydän (Seistä lujana)
  • Olla nurisematta

Pystymme siihen! Voimme kaikki olla niin kuin maanviljelijä ja odottaa “maan kallista hedelmää”. Moni teistä on ehkä tehnyt jonkin asteista viljelemistä. Kylvetään siemenet ja odotetaan sadonkorjuuta. Sade voi tulla. Kuivuus voi tulla. Tuulet voivat tulla. Et voi kontrolloida sitä, mitä tapahtuu. Niin on myös elämässä. Vuosi sitten emme olisi voineet ikinä kuvitella, kuinka hajottava vuosi 2020 olisi. Herramme tiesi. Älä ole liian nopea lievittämään kipua, niin että hyppäät pois ennen kuin sadonkorjuu tulee. Ole kärsivällinen; seiso lujana; älä nurise. Kun satosi tulee, kerro meille siitä! Emme malta odottaa iloita kanssasi.

Lori Steinkamp Lassen

Lue lisää Lorin tekstejä TÄÄLTÄ