Mene, äläkä enää tee syntiä!

27.9.2020

Mene, äläkä enää tee syntiä!

Suomennettu hartaudesta: Leave your life of sin (Charlyne Cares Devotion 27.9.2020)

Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: ”Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?”. ”Ei, Herra”, nainen vastasi. Jeesus sanoi: ”En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä.”
Joh 8:10-11

Miten voimakas raamatunkohta. Voitko kuvitella, miten Herra Jeesus puhuu rakkaalle miehellesi tai vaimollesi tänään ja kehottaa häntä jättämään syntisen elämänsä.

Saatat ehkä vihata viikonloppuja. Muistan, miten minun piti pakata lasten laukut, niin että he voisivat mennä viettämään aikaa isänsä kanssa ja minut jätettiin yksin kotiin. Vihasin niitä viikonloppuja. Kun Bob tuli kotiin, rakastin viikonloppuja. Saimme mahdollisuuden vahtia yhtä lastenlasta tai syödä yhdessä perheen kanssa.

Sinun ei tarvitse kammoksua viikonloppuja. Tee pihatöitä, siivoa kaappi, jonka olet jättänyt huomiotta, tai käy seurakuntalaisen luona, joka on jumissa kotonaan. Mieti, miten siunattu tulet olemaan, kun käyt jonkun vanhemman pyhän luona. Voisit kutsua jonkun lesken seurakunnastasi mukaan syömään. Nouse ylös ja tee jotakin. Sinun pitää ehkä pakottaa itsesi siihen. Pystyt siihen. Tunnet olosi paljon paremmaksi, kun saat asian suoritettua.

Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen, joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta. He asettivat hänet Jeesuksen eteen ja sanoivat: “Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa. Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä. Mitä sinä sanot?” He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä. Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan. Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: “Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven.” Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan.
Joh 8:3-8

Jeesus katsoi tätä aviorikoksessa elävää naista erilailla, kuin miten sinä ehkä tällä hetkellä ajattelet puolisosi elämässä olevasta toisesta naisesta/miehestä juuri nyt. Voimme oppia tästä raamatunkohdasta. Jeesus Kristus ei tullut maan päälle tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan kaikki syntiset.

Sinun täytyy uskoa Jeesuksen nimen voimaan ja Herramme Jeesuksen veren voimaan.

Jeesuksen sanat kuultuaan he lähtivät pois yksi toisensa jälkeen, vanhimmat ensimmäisinä. Kansan keskelle jäi vain Jeesus ja nainen. Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: “Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?” “Ei, herra”, nainen vastasi. Jeesus sanoi: “En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä.”
Joh 8:9-11

Eikö tämä ole rukouksesi puolisollesi?:

” ______ , mene, äläkä enää tee syntiä. Jeesus rakastaa sinua. Minä rakastan sinua. Jeesus antaa sinulle anteeksi ja minä olen antanut sinulle anteeksi. Me odotamme että sinä tulet kotiin nyt. Herra rakentaa avioliittomme uudelleen lujalle kalliolle Jeesuksessa Kristuksessa. Tätä rukoilen Jeesuksen nimessä. Aamen.”

Oletko rukoillut tällaisia rukouksia aikaisemmin? Älä lopeta! Rukoile tätä raamatunkohtaa rakkaan puolisosi puolesta tänä viikonloppuna. Rukoile sitä uudestaan ja uudestaan, kiittäen Taivaallista Isääsi, Herraasi, ja Pyhää Henkeä siitä, että he toimivat, koskettavat ja vapauttavat puolisosi synnillisestä elämästä, jossa hän elää juuri nyt. Lopeta epäileminen ja usko aina Herran, sinun Jumalasi, voimaan!