Mene, äläkä enää tee syntiä

31.8.2021

Mene, äläkä enää tee syntiä

Suomennettu hartaudesta: Go and sin no more (Charlyne Cares Devotion 27.8.2021)

Jeesus vastasi: “Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.”
Joh 8:34-36

Kun aletaan tekemään syntiä, ajatellaan harvoin tulevia seurauksia. Puolisosi on luultavasti avannut itsensä synnille omassa elämässään. Yllä oleva raamatunkohta antaa meille toivoa siitä, että meidän ei tarvitse olla syntiemme orjia! Poika on vapauttanut meidät!

Rukoile, että puolisosi kuulisi Herran äänen kutsuvan häntä parannukseen ja luovuttamaan elämänsä Herralle. Jos kuvioissa on mukana toinen nainen tai mies, rukoile, että hän kääntyisi pois synnistään. Monissa tilanteissa toinenkin perhe on hajoamassa ja voit rukoilla senkin perheen puolesta.

Olisi ollut hienoa tavata se avionrikkojanainen, josta Jeesus puhuu Johanneksen evankeliumissa luvussa 8. Mieti sitä armoa ja rakkautta, jota Hän osoitti tuolle naiselle.

Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen, joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta. He asettivat hänet Jeesuksen eteen ja sanoivat: “Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa. Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä. Mitä sinä sanot?” He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä. Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan. Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: “Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven.” Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan.
Joh 8:3-8

Voimme oppia niin paljon tästä kappaleesta. Jeesus Kristus tuli tänne maan päälle, ei tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan kaikki syntiset. Sen takia on niin tärkeää joka päivä, että rukoilemme kaikkien tuhlaajien puolesta sekä toisten naisten tai miesten puolesta.

Huolimatta siitä tosiasiasta että Bob eli synnissä, hän piti ensisijaisen tärkeänä käydä kirkossa joka sunnuntai. Minä rukoilin, että Bob kävisi kirkossa, jossa julistetaan Jumalan sanaa ja jossa pastori uskoisi avioliiton eheytymiseen. Monet Jumalan miehet eivät nouse ylös puhumaan siitä, että avioliitto on elinikäinen sitoumus ja liitto.

Ala rukoilemaan, että Herra lähettäisi oikean henkilön puhumaan Jumalan totuuksia aviorikoksesta ja avioliitosta puolisollesi. En osaa sanoa, kuinka monta kertaa kuukaudessa saamme kuulla tuhlaajista, jotka käyvät neuvonnassa ja miettivät, mitä heidän pitäisi tehdä elämänsä sotkuissa. Jotkut pastorit tai neuvojat eivät kuitenkaan puhu avioliiton eheytymisestä.

Rukoile kanssamme kaikkien neuvojien ja pastoreiden puolesta, että Pyhä Henki herättäisi heidät puhumaan avioliiton eheytymisestä. Herra, meidän Jumalamme, voi puhaltaa Hänen tosirakkauttaan pariskuntien ylle ja elvyttää ja sytyttää uudelleen rakkauden ja romanssin avioliitossa. Mikään ei ole liian vaikeaa Herrallemme.

Muistatko, mitä Jeesus sanoi fariseuksille, kun he kyselivät häneltä tuosta naisesta?

Jeesuksen sanat kuultuaan he lähtivät pois yksi toisensa jälkeen, vanhimmat ensimmäisinä. Kansan keskelle jäi vain Jeesus ja nainen. Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: “Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?” “Ei, herra”, nainen vastasi. Jeesus sanoi: “En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä.”
Joh 8:9-11

Rukoiletko tuolla tavalla puolisosi ja monen rakkaasi puolesta? “Rakkaani, mene, äläkä enää tee syntiä. Jeesus rakastaa sinua. Minä rakastan sinua. Jeesus antaa sinulle anteeksi ja minä olen antanut sinulle anteeksi. Me odotamme, että tulet kotiin nyt.”

Oletko rukoillut tuollaisia rukouksia aikaisemmin? Älä lopeta! Jatka rukoilua uskollisesti päivittäin puolisosi puolesta, kiittäen Taivaallista Isääsi, Herraasi Jeesusta Kristusta ja Pyhää Henkeä siitä, että he toimivat, koskettavat ja vapauttavat puolisosi siitä syntisestä elämästä, jossa hän nyt elää. Usko ihmeellisen mahtavan Jumalamme voimaan.

Rukoilen myös, että teidän rakkautenne kasvaisi ja yltäisi yhä parempaan ymmärrykseen ja harkintaan, niin että osaisitte erottaa, mikä on tärkeää, säilyisitte puhtaina ja moitteettomina odottaessanne Kristuksen päivää ja tuottaisitte Jumalan kunniaksi ja kiitokseksi runsain mitoin hyvää hedelmää, jonka saa aikaan Jeesus Kristus.
Fil 1:9-11

Rukoilethan edellisen voimallisen elämää-muuttavan jakeen puolisosi nimellä. Muuten, kun Bob kyseli pastorin neuvoja ja odotti löytävänsä jonkun, joka rohkaisisi häntä hänen synnissään, hän kohtasikin miehen, joka avasi Jumalan Sanan ja puhui totuutta hänelle. Tuliko Bob heti kotiin? Ei, mutta hän tuli kotiin muutama kuukausi myöhemmin.

Mene, äläkä enää tee syntiä!