Meidän täytyy uskoa

20.12.2018

Meidän täytyy uskoa

Suomennettu hartaudesta: We must believe (Charlyne Cares Devotion 19.12.2018)

Sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.
Luuk 19:10 (Raamattu Kansalle)

Oletko jo nähnyt jonkun joulumusikaalin tai jouluesityksen tänä vuonna? Minä kävin kahdessa tapahtumassa yhtenä iltana vähän aikaa sitten. Osallistuin Ft. Lauderdalen jouluesitykseen, jossa sadat vapaaehtoiset näyttelijät saivat esityksen heräämään eloon kaikille aisteille.

Oli suuri siunaus saada istua siellä ja katsella, miten Kristuksen syntymätarinaa näyteltiin. Rukoilen, että tulevalla viikolla tuhlaajasi löytäisi tiensä kirkkoon tai katsomaan esitystä, ja että hän voisi ymmärtää, miksi Jeesuksen syntymä on niin tärkeää. Jumala on antanut meille jokaiselle sen lahjan, että Hän lähetti Poikansa syntymään tallissa ja etismään ja pelastamaan eksyneitä.

Herra, avaa kaikkien tuhlaajien silmät ja korvat ja pehmitä heidän sydämensä tällä viikolla. Anna heidän kuulla Sinun äänen puhuvan heille ohjeita henkilökohtaisesti. Anna heidän totella Sinun ohjeitasi. Tätä rukoilen Jeesuksen nimessä. Aamen.

Kun Jeesus syntyi, Herran enkeli ilmestyi paimenille. Se voi olla rohkaisuna sinulle odottavana puolisona – paimenet eivät etsineet Herraa, kun enkeli ilmestyi julistamaan heille, että Pelastaja oli syntynyt.

Tuhlaajasi ei tarvitse etsiä Herraa, jotta Pyhä Henki voisi toimia hänessä yhtäkkiä. Älä ikinä epäile, etteikö Herra puhuisi hänelle monin eri tavoin joka päivä ja yrittäisi saada hänen huomiotaan, sillä vain Herra voi tehdä sen niin tehokkaasti.

Sillä seudulla oli paimenia yöllä ulkona vartioimassa laumaansa. Yhtäkkiä heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus ympäröi heidät. Pelko valtasi paimenet, mutta enkeli sanoi heille: “Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus, Herra. Tämä on merkkinä teille: te löydätte lapsen, joka makaa kapaloituna seimessä.”
Luuk 2:8-12

Herra kehottaa sinua tänään olemaan pelkäämättä olosuhteitasi, joissa nyt olet. Paimenet olivat tekemässä työtään, vartioimassa lampaitaan. Sitten yhtäkkiä enkeli ilmestyi ja toi heille tärkeän viestin. Onko Pyhä Henki paljastanut tärkeän viestin sinulle? Älä ikinä unohda tai epäile, mitä se pieni ääni sanoi! Mitkä raamatunkohdat ovat pompanneet silmillesi? Aiotko uskoa?

Päätätkö totella Herran tahtoa elämässäsi juuri nyt? Sinun tulee olla uskollinen ja pitää silmäsi ja sydämesi kiinni Herrassa.

Paimenet jättivät kaiken etsiäkseen Herraa. Oletko valmis seuraamaan Jeesusta, huolimatta siitä mitä Hän haluaa sinun tekevän? Rukoile hartaasti, että olisit halukas seuraamaan Herran opetuksia ja kantamaan ristisi ja seuraamaan Häntä tottelevaisuuden kapealla tiellä.

Kun enkelit olivat menneet takaisin taivaaseen, paimenet sanoivat toisilleen: “Nyt Betlehemiin! Siellä me näemme sen, mitä on tapahtunut, sen, minkä Herra meille ilmoitti.” He lähtivät kiireesti ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä.
Luuk 2:15-16

Kun paimenet näkivät Jeesuksen, he kertoivat kaikille. Joulu on upea mahdollisuus kutsua perheenjäseniä, ystäviä ja työkavereita kirkon tapahtumiin. Rukoile, että Pyhä Henki puhuisi tuhlaajamiehellesi tai -vaimollesi sekä kaikille tuhlaajapuolisoille, jotka ovat kapinallisia, tottelemattomia, tai joilla on ylpeyden henki tai jotka kamppailevat riippuvuuden kanssa. Rukoile, että he päättäisivät seurata Jeesusta Kristusta elämänsä Herrana.

Rukoillaan kaikki yhteisymmärryksessä, että rakkaamme jättäisivät syntiset elämäntyylinsä ja seuraisivat kirkasta, loistavaa tähteä, joka johdattaa heidät Jeesuksen Kristuksen luokse. Jeesuksen, joka odottaa kädet levällään rakastamaan heitä ja päästämään heidät vapaiksi. Kun Herra koskettaa ja muuttaa läheisiämme, he alkavat kertomaan kaikille, mitä Herra on tehnyt heidän elämissään.

Sydämet ja elämät muuttuvat, kun ihmiset rukoilevat. Jatkathan paastoamista ja rukoilua palavasti kaikkien tuhlaajien puolesta, jotta he tottelisivat Pyhä Hengen ääntä joululoman aikana?