Meidän tarina

2.5.2018

Meidän tarina

Tapasimme vuonna 2010 ja menimme naimisiin 2013. Muutimme maalle, mutta oltuamme vain puolitoista vuotta naimisissa Mikko kuitenkin lähti aivan yllättäen ja halusi avioeron. Taustalla oli masennusta ja uskottomuutta. Mikko pani pian avioeron vireille ja hankki oman asunnon ja eli “vapaata poikamieselämää”.

Heti Mikon lähdön jälkeen käännyin Herran puoleen ja etsin apua toivottomalta näyttävään tilanteeseen. Löysin netistä kirjoituksen, jossa puhuttiin Raamatussa olevasta Hoosean ja Gomerin ”rakkaustarinasta”. Hoosea oli profeetta, jonka tuli ottaa Gomer vaimokseen ja rakastaa häntä, vaikka tämä oli uskoton. Tuntui, että Jumala puhui tuon tarinan kautta ja kehotti antamaan Mikolle anteeksi.

Ajattelin, että Mikko tulisi heti takaisin, kun vain sanoisin että saat anteeksi ja aloitetaan alusta. Ei se kuitenkaan ihan niin mennyt. Jumalan piti ensin parantaa oma sydämeni, jotta pystyin päästämään irti kaikesta vihasta, katkeruudesta ja anteeksiantamattomuudesta. Lopulta ilmoitin Mikolle, että odottaisin häntä kotiin vaikka 80-vuotiaaksi asti, koska niin Jeesuskin tekisi. Pyysin anteeksi omia vikojani avioliitossa ja sanoin Mikolle, että rakastan häntä.

Kesällä 2015 puolen vuoden erilläänolon jälkeen rukouksiin vastattiin ja Mikko palasi takaisin kotiin yhtä yllättäen kuin oli lähtenytkin. Entinen elämä, riippuvuudet ja väärät ihmissuhteet jäivät kertaheitolla taakse. Avioero ei ollut vielä ehtinyt astua voimaan. Pidimme avioliiton vahvistamistilaisuuden uudessa kodissamme syksyllä 2015. Nyt meillä on kaksi lasta.

Ehkä hän sen vuoksi joutuikin sinusta hetkeksi eroon, että saisit pitää hänet luonasi ikuisesti.
Filem 1:15

Nyt haluamme kertoa muille sitä ilosanomaa, että Jumala pystyy koskettamaan kenen tahansa sydäntä ja muuttamaan kenen tahansa elämän, avioliiton ja perheen – olivatpa olosuhteet mitkä tahansa! Jumalalle mikään ei ole mahdotonta. Jumala tarvitsee kuitenkin jonkun rukoilemaan, taistelemaan ja seisomaan “muurinaukossa” muiden puolesta.

Minä olen etsinyt heidän joukostaan miestä, joka korjaisi muurin ja seisoisi muurinaukossa minun edessäni maan puolesta, ettei se tuhoutuisi. Sellaista miestä en ole löytänyt.
Hes 22:30 (Raamattu kansalle)

Seisoisitko sinä muurinaukossa perheesi ja läheistesi puolesta? Et ole yksin!

Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi.
Ap.t 16:31

Raisa