Lounastauon todistukset 22.8.2019

31.8.2019

Lounastauon todistukset 22.8.2019

Suomennettu hartaudesta: Lunch break testimonies (Charlyne Cares Devotion 22.8.2019)

Ylistän Herraa siitä, että voimme lähettää ylimääräisen bonuskierroksen todistuksia ihmisiltä ympäri maailmaa. Kunnia Jumalalle! Tiedän, etteivät avioliitto-ongelmat, asumusero, avioero, tai puolison naimisiinmeno jonkun toisen kanssa väliaikaisesti ole helppoja asioita. Mutta Jumala koskettaa sydämiä ja elämiä ympäri maailmaa!

Pysy lujana uskossa vaeltaen, uskoen ja luottaen Herran mahtavaan voimaan. Jumala on uskollinen lupauksilleen. Jumala on sovinnonteon Jumala!

– Charlyne

Ei ole, Jesurun, ketään sinun Jumalasi kaltaista! Yli taivaan hän ratsastaa avuksesi, saapuu pilvien päällä suuressa voimassaan. Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kantavat ikuiset käsivarret.
5 Moos 33:326-27a

Jumalalle kunnia siitä, että eheytymiseni on alkanut! Se ei näyttänyt yhtään siltä, mitä kuvittelin. Jumalan tiet ja ajatukset ovat todellakin erilaiset omistamme. Olen pitkäaikainen odottava puoliso ja olen ollut naimisissa useammin kuin kerran. Seisoin viimeisimmän aviomieheni puolesta, mutta Jumala on lähettänyt liiton (ensimmäisen) aviopuolisoni takaisin elämääni sellaisella tavalla, joka on mahdollista vain Hänelle. Tapasin Charlynen pari vuotta sitten ja hän huomautti, että minun pitäisi seisoa ensimmäisen aviomieheni puolesta. Kiitos Jumalalle Charlynen arviointikyvystä. Aviomieheni ja minä palasimme yhteen ja olemme rakentaneet ystävyyden perustusta, samalla kun olemme antaneet Jumalan parantaa meitä menneistä virheistä. Erosimme monta, monta vuotta sitten minun oman käteni kautta, sillä olin itse silloin tuhlaaja. Mutta Jumala! Mieheni on “liitottomassa” avioliitossa, mutta on vähän aikaa sitten hakenut eroa ja nyt hänellä on myös poika. Kiitän Jumalaa siitä, että Hän on pehmentänyt minun ja mieheni sydäntä. Pitäkää kiinni ja luottakaa Jumalaan, sillä Hänen eheytymisprosessinsa ei ehkä näytä siltä, mitä kuvittelet… mutta se ON liitollisen avioliittoni eheytymistä. Vastauksesi määräaika on tulossa.
Pohjois-Carolina, USA

Minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkealla ovat minun tieni teidän teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella.
Jes 55:8-9

Ylistys Herralle! Mieheni kutsui tyttäreni ja minut kylään. Siellä ollessani sain tietää, että se toinen nainen on poissa, mutta hänen tavaransa ovat vielä siellä. Tuntui tosi epämukavalta, mutta Jumala auttoi minua. En ollut täydellinen ja kamppailen sen asian kanssa. Olen itse saanut alkuni raiskauksen seurauksena, joten päätin jo hyvin nuorena, että aikoisin olla täydellinen (tiedän, mahdotonta, paholaisen valhe). Tiedän nyt, että Jumala ei odota minun olevan täydellinen ja se oli yksi syy sille, että avioliitossani oli ongelmia. Hajotin joitakin tavaroita. Älä tee niin, siitä ei tule hyvä todistus! Kaduin pian ja kerroin miehelleni, mitä olin tehnyt. Sitten jatkoin itseni piinaamista paholaisen avustamana. Sunnuntain jumalanpalveluksessa kirkossa puhuttiin Jumalan armosta. Ylistys rakastavalle Isälleni, olen anteeksiannettu! Rukouksia, kiitos.
New Mexico, USA

Löysin RMM:n useampi vuosi sitten. Kaikki me viisi odotamme yhä vaimoni kotiinpaluuta. Ei ole ollut helppoa, mutta emme ole luovuttaneet. Silloin tällöin näemme Covenant Transport (Liitto Kuljetus) -rekkoja ja toivon pilkahduksia. Rukoukset jatkuvat ja toivo säilyy yhä. Haluan sanoa niille miehille, jotka odottavat ja kasvattavat samalla lapsia: älkää luovuttako! Ei ole kyse meidän ajoituksesta.
Wyoming, USA

Siunauksia tähän uutteen päivään… “Saat nauttia Herran hyvyyttä, hän antaa sinulle mitä sydämesi toivoo.” Ps 37:4. Kiitos Taivaan Isällemme, joka on uskollinen Sanalleen. Aviomieheni lähti kotoa useampi kuukausi sitten. Kaikki mitä tehdään omassa voimassa saa aikaan vaan turhautumista ja täyttää meidät kivulla. Kun pyysin päästä katsoaan jouluvaloja lapsemme kanssa, mieheni suostui, muttei täydellisesti hyväksynyt sitä. Se oli huono kokemus, joten päätin, etten enää kerro hänelle enempää ajanvietostani poikamme kanssa. Pyysin anteeksi Jumalalta, kun halusin tehdä asiat omalla tavallani, ja että luottaisin Hänen tahtoonsa. Pari kuukautta sitten pojallani oli puutarhajuhlat. Kun mieheni oli lähdössä, hän pyysi minua heidän mukaansa jäätelölle. Kaikki kunnia Jumalalle.
Kolumbia

Jumala on mahtava ja toimii ihmeellisillä tavoilla. Olemme aviomieheni kanssa olleet erillään jonkun aikaa. Hän on muuttanut yhteen toisen naisen kanssa. Meillä on kolmevuotias poika. Minusta on tuntunut tosi epämiellyttävältä päästää poikaamme aviomieheni luokse, kun se toinen nainen on siellä. Vasta tällä viikolla hän sanoi, ettei voi tulla meille katsomaan poikaamme, koska se on epäkunnioittavaa sitä toista naista kohtaan. Rukoilen jokaisen saamani mahdollisuuden puolesta. Rukoilen mieheni puolesta, rukoilen itseni puolesta, rukoilen meidän eheytymisemme puolesta ja annan KUNNIAA. Opettelen tällä hetkellä pitämään suuni kiinni (zip the lips) ja annan Jumalan ohjata minua. Eilen mieheni soitti, että olisi tulossa hakemaan poikaamme muutamaksi tunniksi. En kyseenalaistanut sitä. Kun mieheni tuli, hän pyysi minua juomaan yhdessä kahvia… Ylistys Herralle! En kyseenalaistanut häntä; annoin KUNNIAN Jumalalle. Kun hän toi pojan takaisin, hän jopa pussasi minua poskelle. Jumala toimii ihmeellisillä tavoilla ja minä opin jättämään kaiken Jumalalle. Kiitos Herralle.
Australia

Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan. Missä kuljetkin, pidä hänet mielessäsi, hän viitoittaa sinulle oikean tien.
Sananl 3:5-6

Kiitos Jumalalle! Kiitos Rejoice Marriage Ministries sydämeni pohjasta. Olen seisonut avioliittoni puolesta uskollisesti avioerostani lähtien monta vuotta sitten. Kuuntelin tänä aamuna viimeisintä podcastia ja se muistutti minua siitä, että minun täytyy seistä lujana! Sanat eivät pysty kuvailemaan kiitollisuuttani kaikista hartausteksteistä, podcasteistä, kirjallisuudesta ja puhelinsoitoista RMM:ltä! Meidän kaikkien täytyy seistä lujana ja olla Kristuksen sotilaita avioliittojemme puolesta! Jeesuksen nimessä.
Georgia, USA

Olen jonkun aikaa vastaanottanut Charlyne Cares -hartaustekstejä. Tekstit rohkaisevat minua joka päivä jatkamaan odottamista, vaikkakin joinakin päivinä tunnen itseni lannistuneeksi. Muutama yö sitten rukoilin kyynelissä Herraani ja sanoin Hänelle “Anna minulle merkki siitä, että Sinä kuuntelet minua. Pyydän, Herrani, en pysty enää hoitamaan tätä. Olen uupunut ja surullinen. Pidä minun kädestäni kiinni, koska minusta tuntuu siltä, että olen kuilun pohjalla.” Lopulta nukahdin ja lepäsin, mitä en ollut tehnyt pitkään aikaan. Tänään, usko tai älä, minä näin Covenant Transport -rekan! Halleluja! Millä todennäköisyydellä voisin nähdä sellaisen tässä maassa? Se oli uskomatonta minulle; aloin vain itkemään ja kiittämään Herraani. Ennen sitä näin auton, jossa oli Hab 2:3 “Näky odottaa vielä toteutumistaan, mutta määräaika lähestyy joka hetki, se hetki tulee vääjäämättä. Jos se viipyy, odota, näky toteutuu varmasti ja ajallaan.” Piristytään, Jumala kuuntelee meitä aina!
Panama

Muutaman viimeisen viikon aikana olen tuntenut Jumalalta kehotusta lukea ja valmistautua taistelua varten, pistämään Jumalan taisteluvarustuksen aviomieheni ja perheeni ylle. Aloin lukemaan taisteluun valmistautumisesta kaikkea, mitä pystyin. Paljon Jumalan “sattumuksia”: radiosaarnoja Jumalan taisteluvarustuksesta, hartaustekstejä, ja viime sunnuntaina pastorini puhui Jumalan taisteluvarustuksesta ja miten tärkeää on pukea se päälle. Täytyy myöntää, että ennen näitä muutamia viikkoja en täysin ymmärtänyt merkitystä sille taistelulle, jota emme voi nähdä. Voin sanoa, että nyt ymmärrän! Olemme olleet erillään vuosien ajan, enkä ole puhunut aviomieheni kanssa muutamaan vuoteen, vaikka asumme 15 minuutin matkan päässä toisistamme. Olen vain lähettänyt hänelle viestejä tai jättänyt ääniviestejä lastemme asioista, sillä hän ei vastaa. Parin viimeisen viikon aikana hän on alkanut vastaamaan viesteihin ja eilen hän vastasi puhelimeensa ja jutteli minulle. Tiedän myös, että he ovat eronneet sen toisen naisen kanssa, vaikka ovatkin vielä ystäviä. Tämä on läpimurto. Ylistys Herralle.
Kanada

Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä. Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan.
Ef 6:10-11

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.