Lisää lämpöä!

1.7.2020

Lisää lämpöä!

Suomennettu hartaudesta: Turn up the heat! (Charlyne Cares Devotion 1.7.2020)

Tämän jälkeen moabilaiset ja ammonilaiset lähtivät sotaan Josafatia vastaan mukanaan joukko maonilaisia. Josafatille tultiin ilmoittamaan: “Meren takaa Edomista on tulossa suuri sotajoukko sinua vastaan… Pelästyneenä Josafat kääntyi Herran puoleen ja julisti sitten koko Juudaan paaston. Juudan asukkaat kokoontuivat rukoilemaan. Myös kaikista maaseudun kaupungeista tultiin rukoilemaan Herraa.
2 Aik 20:1-4

Liitytkö mukaan lisäämään lämpöä rukoushetkeesi, kun rukoilet puolisosi sekä kaikkien tuhlaajapuolisoiden ja lasten puolesta? Saimme jokin aika sitten sähköpostia eräältä odottavalta puolisolta:

“Tämä tasainen sodankäynti on muuttunut intensiiviseksi, ja Jumalan vahvistus avioliiton puolesta seisomiseen on yhtälailla voimistunut. Tämä on johtanut siihen, että olen vihaisempi Saatanalle kuin koskaan aikaisemmin. Tiedän, etten ole ainoa tässä intensiivisessä taistelussa.”

Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä. Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan. Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan. Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen.
Ef 6:10-13

“Uskon, että mitä kovemmaksi taistelu käy, sitä enemmän Jumala menestyy vuoren toisella puolella. Kristittyinä meidän tulee myös lisätä lämpöä ja tehdä vielä enemmän; enemmän aikaa sanassa, enemmän aikaa rukouksessa, annetaan enemmän aikaamme ja rahaamme.”

Kysyn sinulta: Liitytkö tämän odottavan puolison kanssa lisäämään lämpöä tänään? Rukoilisitko avioliittosi eheytymisen ja parantumisen puolesta sekä rakkaan puolisosi pelastuksen ja sydämen muutoksen puolesta? Luotatko Herraan enemmän kuin koskaan aikaisemmin? Oletko valmis tekemään sen, mitä tarvitaan “lämmön lisäämiseksi” hengellisessä elämässäsi, jotta Herra tekisi läpimurtoja rakkaassa puolisossasi?

Oletko ikinä paastonnut tai oletko valmis paastoamaan nyt? Voit rukoilla ja kysyä Herralta, haluaisiko Hän sinun paastoavan yhden aterian päivässä tai yhden aterian viikossa tai paastota jostakin tietystä asiasta. Voimme rukoilla tuhansien puolisoiden puolesta, että heidät vapautettaisiin synnin kahleista, jotka ovat saaneet heidät sokaistuneiksi, harhautuneiksi ja sotkeutuneiksi elämään synnillistä elämäntyyliään. Rukoile, että Herra päästää heidät vapaaksi kahleistaan ja synnin vankilasta, jossa he asuvat. Rukoile, että he katuisivat, tulisivat kotiin Herran luokse ja takaisin perheensä luokse.

Toisenlaista paastoa minä odotan: että vapautat syyttömät kahleista, irrotat ikeen hihnat ja vapautat sorretut, että murskaat kaikki ikeet.
Jes 58:6

Jos sinusta tuntuu siltä, että olet kohtaamassa valtavaa olosuhteiden vuorta, tai jos tarvitset läpimurtoa jossakin erityisessä asiassa, harkitse paaston aloittamista. Anna Herran, sinun Jumalasi, olla Opettajasi. Kun Josafat kohtasi suuren armeijan, hän keräsi väkensä yhteen ja pyysi kaikkia paastoamaan, tunnustamaan Herralle avuttomuutensa ja tottelemaan Pyhää Henkeä. Hän laittoi luottamuksensa Herraan ja Hänen sanaansa, kiitti Herraa, rukoili Jumalan yliluonnollista väliintuloa heidän suuressa tilanteessaan. Jumala teki juuri niin, enemmän kuin sinä tai minä voisimme ikinä kuvitella. Tänä iltana osana hartaushetkeäsi, lue 2 Aikakirja 20:1-30 ja usko, että Herralla on tilanteesi hallussaan.

Rukoiletko kanssamme, kun lisäämme lämpöä rukouskammiossa? Ylistä Herraa Hänen mahtavasta voimastaan kaikissa olosuhteissasi. Rukoile, että rakkaan puolisosi kovettunut sydän pehmentyisi, ja että Pyhä Henki puhuttelisi häntä, jotta hän vapautuisi synneistään ja etsisi Herraa ja tietäisi, miten paeta pahalta. Miten upea päivä se onkaan, kun puolisosi koputtaa ovellesi tai soittaa sinulle ja sanoo “Minä haluan tulla kotiin!”.

Jumalalle, joka meissä vaikuttavalla voimallaan kykenee tekemään monin verroin enemmän kuin osaamme pyytää tai edes ajatella.
Ef 3:20