Lauantain todistukset 7.9.2019

10.9.2019

Lauantain todistukset 7.9.2019

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 7.9.2019)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Täyttäköön hän hartaat toiveesi ja antakoon toimillesi menestyksen! Me saamme iloita sinun voitostasi ja nostaa lippumme Jumalamme kunniaksi. Herra täyttäköön kaikki sinun pyyntösi!
Ps 20:4-5

Olemme aviomieheni kanssa olleet erillään jonkun aikaa. Hänellä on ollut monta suhdetta, hän on tehnyt jumalattomia asioita ja sellaisia, joita minä vihaan. Olin todella vihainen hänelle hänen teoistaan ja itsekkyydestään. Monta kertaa yritimme korjata avioliittoamme, mutta mikään ei toiminut, koska kumpikin meistä halusi korjata sen omilla ehdoillaan. Aloin seisomaan avioliittoni puolesta, kun opin vaimon roolistani Jumalan mielen mukaisella tavalla. Turvauduin Häneen ja aloin rukoilemaan mieheni puolesta. Luovutin elämäni ja avioliittoni Jumalalle. Jumala aina paljasti minulle ne asiat, joiden täytyi muuttua. Minusta tuli nöyrä. Aloin rakastamaan ja odottamaan aviomiestäni kärsivällisesti. Vähän aikaa sitten mieheni alkoi taas pitämään yhteyttä. Hän alkoi viettämään aikaa kanssani. Hän tarjosi talon minulle ja lapsillemme, mutta tarkensi, että ottaisimme vauva-askeleita avioliitossamme. Hän ei ole vielä muuttunut. Uskon, että Jumala lähetti hänet takaisin luoksemme. Ja Herrani on uskollinen. Hän viimeistelee sen, minkä on aloittanut.
Filippiinit

Minä luotan siihen, että Jumala, joka on teissä aloittanut hyvän työnsä, myös saattaa sen päätökseen Kristuksen Jeesuksen päivään mennessä.
Fil 1:6

Haluan vain antaa Jumalalle kaiken kiitoksen ja kunnian. Olen nähnyt Jumalan käden toimivan elämässäni viimeisen parin viikon aikana. Asiat ovat olleet hyvin minun, exäni ja lastemme välillä, ja Jumala siunasi minua autolla. Kuukausien ajan olen rukoillut kulkupeliä ja tänään vihdoin sain auton. Jumalalle kaikki kunnia. Kiitän Jumalaa Hänen uskollisuudestaan ja rakastavasta lempeydestään. Uskon, että enemmän ihmeitä on tulossa. Jeesuksen nimessä.
New York, USA

Kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja jotka hän on suunnitelmansa mukaisesti kutsunut omikseen (Room 8:28). Olen seurannut RMM:ä useamman vuoden ja rukoillut puolisoni sydämen pehmentymistä ja hänen paluutaan avioliittoomme. Viime viikolla rukoilin ja luovutin taakan Jumalalle, pyysin vain Hänen tahtonsa tapahtumista. Tänä aamuna rukoilin, että Jumala avaisi aviomieheni silmät niin kuin Hän teki Paavalille Damaskoksen tiellä. Kun aloin lukemaan päivän hartauksia, sain tämän päivän “avioliittohaaste”-rukouksen ja otsikkoni oli “Hän saisi näkevät silmät”. Rukoushuoneessa rukoilemani täsmärukous varmistettiin päivittäisen rukoushaasteen kautta. Tiedän, että mitä tahansa Jumala näyttääkään aviomiehelleni tänään, se on Hänen tahtonsa ja toimii minun parhaakseni. Huomenna on meidän häävuosipäivämme, mutta emme ole juhlineet hääpäivää useampaan vuoteen. En ehkä tiedä Jumalan tarkkoja askeleita yksi kerrallaan, mutta luotan siihen, että mitä tahansa Hän tekee, niin se on minun parhaakseni.
Georgia, USA

Monta, monta vuotta avioliittoa ja olen kärsinyt niin paljon. Tehnyt kaikkia vääriä asioita. Rukoillut omia itsekkäitä tarpeitani. Tällä kertaa luovutin kaiken Jeesukselle. Ymmärsin, että Jeesus johtaa. Aviomieheni elää tällä hetkellä tyttöystävänsä kanssa muutaman korttelin päässä. Uskon edelleen Jumalan lupauksiin eheytymisestä. Juuri nyt keskityn opettelemaan olemaan hiljaa ja luottamaan Jumalan ohjaukseen tämän kauhean myrskyn aikana.
Texas, USA

Hän tyynnytti tuulen, ja aallot hiljenivät. He riemuitsivat, kun myrsky laantui ja Herra vei heidät kaivattuun satamaan.
Ps 107:29-30

Aviomieheni lähti toisen naisen perään pari vuotta sitten. Meillä oli ylä- ja alamäkiä, mutta jatkuvaa etääntymistä, kunnes lopulta ei mitään yhteydenpitoa. Viime vuonna hän alkoi käymään täällä lomilla vain silloin, kun toinen perhe oli täällä. Minua ei ollut olemassakaan, kun hän kävi täällä. Löysin RMM:n aikaisemmin tänä vuonna, liityin seurakuntaan ja aloitin hengellisen parantumiseni. Opin, mihin turvautua ja keneen luottaa. Asiat alkoivat muuttua. Eivät nopeasti. Eivätkä harppauksin eikä loikkauksin. Pieniä, hitaita vauva-askeleita. Ei väliä kuinka pieniä ja kuinka hitaasti, mutta myönteinen meno jatkuu. Aviomieheni antoi minulle luvan liittyä samaan palloseuraan kuin hän. Hän käy kylässä ja tekee kotitöitä ja haluaa tehdä enemmän kun on valmis. Keskustelemme vain elämän perusasioista… työ, perhe yms. Toinen nainen on edelleen kuvioissa, mutta nyt se aika, jota mieheni ennen vietti hänen kanssaan, jakaantuu perheelle ja muihin mielenkiintoihin. Pitkä matka on vielä edessä… mutta edistystä on tapahtunut.
Pennsylvania, USA

Jumalalle kunnia, kiitos ja ylistys! Olette kaikki rukouksissani joka päivä! Miniäni on mitätöinyt lähestymiskiellon, aikoo perua hakemansa avioeron, ja suunnittelee palaavansa kotiin. Kiitos Taivaan Isä. Toinen ihme on se, että nuorimmainen tyttäreni, jolla diagnosoitiin sydämen rytmihäiriö ja hän tarvitsisi tahdistimen 25-vuotiaana, ei enää tarvitsekaan sitä tai mitään lääkitystä. VAIN JUMALA! Parantajamme, vapauttajamme, huolehtijamme ja sielujemme rakastaja. Jatkakaa seisomista. Jatkakaa rukoilemista. …”Nyt saat nähdä, toteutuuko minun sanani.” 4 Moos 11:23b
Wyoming, USA

En ole moneen vuoteen puhunut aviomiehelleni. Rukoilin kovasti hänen puolestaan yhtenä iltana. Seuraavana päivänä hän viestitti tyttärelleni, että olisi tulossa tapaamaan häntä myöhemmin illalla! Hän tuli ja kolme lastani menivät ulos tapaamaan häntä. Vanhin tyttäreni tuli takaisin sisälle sanomaan, että mieheni ei uskaltanut tulla sisälle. Olin itse todella hermostunut, mutta rukoilin ja menin ulos tapaamaan häntä hymyillen ja pussasin poskelle. Hän epäröi edelleen tulla sisälle, joten sanoin heipat ja jätin hänet ja lapset ulos juttelemaan. Lapset painostivat hieman ja lopulta hän tuli sisälle ja saimme jutella vähän enemmän! Hän ei viipynyt kovin kauaa, mutta kiitän Jumalaa siitä, että Hän kuuli rukoukseni ja antoi minun ja lasten viettää vähän aikaa mieheni kanssa.
New York, USA

Jumala, sinä olet IHMEELLINEN! Kiitos, Isä, siitä mitä teet minussa, aviomiehessäni ja perheessämme. Aviomieheni lähti muutama kuukausi sitten. Muutaman kerran hän ilmestyi kotiimme yöllisen juopottelun jälkeen. Annoin hänen tulla sisälle, kun ajattelin, että Jumala johdatti hänet kotiin. Se ei mennyt kovin hyvin. Itkin Jumalalle, halusin aviomieheni kotiin, mutta en sellaisena. Se ei ollut tervettä minulle tai lapsille. Sanoin miehelleni, ettei hän voi enää tulla meille sillä tavalla. Aloin pitämään puhelintani kiinni yöllä. Heräsin, kun puhelimeen tuli sarja loukkaavia viestejä. Annoin asian Jumalalle, enkä vastannut viesteihin. Taistelu ei ole minun, vaan Hänen. Jumala kuuli huutoni! Viime aikoina mieheni on tullut kotiin hyvänä ja selkeänä ja on jopa ollut meillä yötä pari kertaa viikossa. Näen taas valon hänen silmissään. Herra, tapahtukoon Sinun tahtosi. Sinun täydellisellä ajoituksellasi tuo hänet kotiin.
Kalifornia, USA

Ja koko tämä joukko tajuaa, että Herra voi auttaa ilman miekkaa ja keihästä. Sota on Herran vallassa, ja hän antaa teidät meidän käsiimme.
1 Sam 17:47