Lauantain todistukset 29.9.2018

Suomennettu hartaudesta:
Saturday testimonies
Charlyne Cares Devotion 29.9.2018

Langeta heille tuomiosi, Jumala, anna heidän aikeittensa raueta! Karkota heidät luotasi, heidän rikoksensa ovat lukemattomat. Sinua vastaan he ovat nousseet. Iloitkoot kaikki, jotka sinuun turvaavat, loppumaton olkoon heidän riemunsa! Sinä suojelet niitä, jotka rakastavat sinua, sinä olet heidän ilonsa lähde.
Ps 5:11-12

Ylistys Herralle. Yhtäkkiä-hetkeni on täällä. Jumala on ihmeellinen ajoissa oleva Jumala. Hän ei vain pitänyt lupaustaan, vaan Hän myös kolminkertaisti sen. Joten pyydän, pyydän, ÄLKÄÄ LUOVUTTAKO. Oli kulunut pitkä aika ilman mitään yhteydenpitoa, ei sanaakaan aviomieheltäni. Hän tuli kotiin ja sanoi, että on pahoillaan ja ettei voi elää enää yhtään päivää ilman minua. Eikö Jumala ole hyvä? Hän on voimallinen, Hän on kaikkivaltias. Suuri Minä Olen. Hän elää. Ylistys Hänelle. Itken ja riemuitsen. Ylistys Hänelle. Toinen nainen on poissa. Jatkan avioliittoni hoitamista Jumalan johtaessa ja rukoilen teidän kaikkien puolesta. Aamen!
Etelä-Carolina, USA

Sinun vaunujesi pyörät ryskyivät, salamat valaisivat maanpiirin, maa vapisi ja järkkyi.
Ps 77:19

Raamattu sanoo, että vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan. Sen takia me opimme asumuseron ja avioeron kuumissa koetuksissa, kuinka rukoilla. Emmekä opi sitä vain sen takia, että olisimme taas Herran kanssa, tai puolisomme sielun takia tai avioliittomme takia… se valmistaa tien elämälle, sitten kun puoliso tulee kotiin, ja Jumalan työlle, jota Hän vielä haluaa tehdä Hänen jatkuvaksi kunniakseen. Mikä etuoikeus on viettää se Hänen jatkuvassa kunniassaan, kunnes tapaamme Hänet kasvoista kasvoihin. Reilun vuoden aikana puolisoni kotiinpaluun jälkeen hän on vapautunut 20-vuotta kestäneestä riippuvuudesta, palannut seurakuntaan, luovuttanut elämänsä Herralle, on taas yhdessä sukulaisten kanssa, aloitti raamattukoulun, maksoi kaikki velat, jotka tulivat “erämaassa” ja sai samanlaisen näyn palvelutehtävästä kuin minä. Kuinka paljon enemmän Jeesus voisi tehdä tulevana vuonna? Eheytyminen on oikeasti sitä, että opetellaan seuraamaan Jeesusta ja koetaan se yltäkylläinen elämä, jonka puolesta Hän kuoli. Veljet ja siskot, älkää väsykö tekemään hyvää, sillä jos ette hellitä, saatte aikanaan korjata sadon. Hän lupaa. Gal 6:9.
Kalifornia, USA

Kunnia Jumalalle. Hän on hyvä koko ajan. Aviomieheni on tulossa lähemmäs minua. Olemme taas ystäviä ja hän on huolissaan kaikesta, mitä minun elämässäni tapahtuu, vaikka on joitakin näkymättömiä muureja, jotka estävät häntä tulemasta takaisin. Kuvioissa on vielä toinen nainen, vaikkakin minusta tuntuu, ettei hän ole niin tärkeä tällä hetkellä. Tänään mieheni pyysi minua rukoilemaan kokouksen puolesta, joka hänellä on huomenna ja josta hän oli huolissaan. Oli ihanaa, että hän tunnisti tällä tavalla Jumalan olevan sydämessäni. Jumala sanoi, että luottaisin Häneen, odottaisin… ja niin minä teen. “Enkö sanonut sinulle, että jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden?” Joh 11:40.
Meksiko

Ymmärrän nyt Charlynea, kun hän sanoi, että silloin kun vähiten odotat sitä. Sain siitä pienen kosketuksen tänä päivänä. En mennyt töihin, koska minulla on ollut vaikea viikko kipujen kanssa ja ihan puhdasta uupumusta. Sitten puhelin soi aviomieheni soittoäänellä. En odottanut, että hän soittaisi; yleensä hän vain viestittelee. Vastasin siihen ja hän alkoi vain jutella. Kerroin viikostani. Hän kysyi, haluaisimmeko minä ja tyttäremme lounasta. Hän tuli kylään ja söimme ja juttelimme. Sitten hän sanoi “Minä autan sinua siivoamaan talon.” Koti ei ollut niin pahassa kunnossa, mutta teen normaalisti täyssiivouksen lauantaina ja hän tietää sen. Hän siivosi koko kylpyhuoneen ja muuta sieltä täältä. Kun hän lähti, hän halasi meitä ja sanoi, että rakastaa meitä. Olen kiitollinen siitä ajasta, jonka hän on kanssamme, mutta toivon ja rukoilen, että hän jäisi.
Pohjois-Carolina, USA

Aviomieheni ja minä olemme asuneet erillään nyt joitakin vuosia. Hänellä oli niin paljon epävarmuuksia ja en varmaan minäkään käsitellyt kaikkia omia asioitani. Kun hän lähti, vaivuin masennukseen ja kun etsin raamatullista syytä erotakseni hänestä, törmäsin RMM:iin ja olen seisonut avioliittoni puolesta siitä lähtien. Meillä on ollut monta “valestarttia” ja Jumala on avannut silmäni näkemään taistelun, jota mieheni taistelee. Mieheni läheiset ystävät ovat kertoneet minulle, että hän on onneton ja pyysi, etten luovuttaisi hänen suhteensa. Viime vuonna hän lopetti lähettämästä rahaa perheelle ja Jumala on todellakin yllättänyt siinä, miten Hän huolehtii minusta. Olen oppinut nostamaan katseeni pois avioliitostani ja miehestäni ja keskityn Jumalaan. Tavoittelen myös ihmisiä, joilla on rikkinäiset avioliitot ja puhun heille eheytymisestä. Olen niin iloinen, että kaiken, minkä oli tarkoitus rikkoa minut, on vain tuonut minut lähemmäs tarkoitustani. En malta odottaa kertoa omaa yhtäkkiä-hetkeäni teille. Pysykää uskossa!
Nigeria

Mutta Joosef sanoi heille: “Älkää olko peloissanne, enhän minä ole Jumala. Te kyllä tarkoititte minulle pahaa, mutta Jumala käänsi sen hyväksi. Hän antoi tämän kaiken tapahtua, jotta monet ihmiset saisivat jäädä henkiin.
1 Moos 50:19-20

Jumala välittää jokaisesta elämämme yksityiskohdastakin. Meillä on monia puita tonttimme takaosassa ja monet niistä ovat kuolleita. Olin huolissani, että ne voisivat kaatua ja vahingoittaa aluetta. Pyysin Jumalaa ohjaaman minua siinä, mitä tehdä puiden kanssa. En ole ikinä käyttänyt moottorisahaa… mutta ostin sellaisen ja aloin karsimaan mitä pystyin. Sitten yhtenä päivänä ovelleni tuli metsuri, joka kysyi olisiko minulla puita karsittavana. Sanoin, että ei, koska olin itse tekemässä sitä. LOL. Hän antoi minulle käyntikortin ja lähti. Tunsin hengessäni Herran sanovan, että Hän oli lähettänyt miehen. Soitin miehelle ja seuraavana päivänä hän tuli ja kaatoi ison osan kuolleista puista. Aloin tekemään niistä pilkkeitä ja sain apua isäpuoleltani. En kuitenkaan tiennyt, mitä tehdä kaikella sillä puumäärällä – sitä oli paljon. Lähetin sähköpostia seurakuntaan ja sanoin ihmisille, että minulla oli polttopuuta, jos joku haluaisi. Ihmisiä on tullut hakemaan polttopuita. Vapaata työvoimaa, koska pilkkeet vain lojuivat ympäriinsä. Jumala on hyvä.
Ohio, USA

Aviomieheni ei ole vielä kotona, mutta Jumala siunaa minua puolelta ja toiselta! Minua on kahdesti muistutettu tällä viikolla, että puhuisin Jumalan teoista elämässäni. Muistakaa, kuinka iso jokainen pienikin siunaus on. Viime viikolla yksi minulle tuleva kirje oli mennyt aviomieheni postilokeroon, jonka hän otti käyttöön silloin, kun hän lähti kotoa asumaan toiseen kuntaan 20 minuutin päähän. En ole ikinä antanut tuon postilokeron osoitetta omanani minnekään, en ikinä. Tänään yksi kirje, jonka piti olla hänelle, tulikin minun postilokerooni (virallisest meidän yhteinen postilokero), MUTTA kirjeessä oli osoitteena talon numeron ja katu, eikä postilokero. Todella epätavallista. Tämä sanoo minulle, että mieheni KOTI on täällä ja Jumala pitää meitä yhdessä. Odotan vain, että aviomieheni tajuaa sen!
Australia

Olen ollut huolissani siitä, miten lapset käsittelevät isänsä poissaoloa. Olen huutanut apua Herralta monet kerrat ja julistanut, että lapset kuuluvat Hänelle ensin ja että tarvitsemme Hänen apuaan. Vähän aikaa sitten tokaluokkalaiseni leikki nurmikolla, kun hänen kätensä kosketti vahingossa jotakin. Hän huomasi käärmeen kerällä nukkumassa. Hänen kaverinsa olivat leikkimässä lähellä, mutta hän meni heti opettajan luokse ja kertoi mitä oli löytänyt. Opettaja huomasi, että se oli kalkkarokäärme! Opettaja sai käärmeen pois ja poikaani kiitettiin siitä, että hän sanoi asiasta ensin opettajalle. Kun kuulin, mitä tapahtui, olin kauhuissani – nyt minun pitäisi huolehtia, että suojelisin lapsiani käärmeiltä? Muistin kuitenkin rukoilleeni 2 Tim 1:7 lasten puolesta sinä aamuna ja mitä enemmän ajattelin, sitä enemmän tajusin, että tämä oli konkreettinen esimerkki Jumalan huolenpidosta lasteni elämässä. Kyllä, paha vaanii, mutta tämä on hengellistä sodankäyntiä ja Hänen enkeliarmeijansa suojelevat lapsia. Halleluja!
Texas, USA

Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen.
2 Tim 1:7

Miehelläni ja minulla on kolme pientä tyttöä ja olemme olleet naimisissa useamman vuoden. Ennen toisen lapsen syntymää sain tietää, että miehelläni oli henkinen suhde naisen kanssa, jonka kanssa hän työskenteli. Vihan, jatkuvan riitelyn ja luottamuksen puuttumisen jälkeen jätin hänet vain muutama viikko ennen tyttömme syntymää. Pian syntymän jälkeen muutimme yhteen, mutta kiirehdimme, eikä meillä ollut todellista käsittelyä avioliiton eheytymiseksi. Jonkin ajan kuluttua huomasin, että hän taas soitteli toiselle naiselle säännöllisesti ja päätin jättää hänet taas. Tämä oli viikko sen jälkeen, kun sain tietää, että meille oli tulossa kolmas lapsi. Aviomieheni halusi sopia asiat ja pyysi sinnikkäästi, että menisimme avioliittoneuvontaan. Hän jopa antoi elämänsä uudelleen Kristukselle ja hänet kastettiin. Olemme nyt etsineet neuvoja seurakunnasta ja Jumala on tehnyt työtään meissä joka päivä. Meillä on ollut melkoinen läpimurto ja mieheni on puhunut vuosien kivuista ja tuskista, joista ei ole ikinä ennen keskusteltu.
North Carolina, USA

Valtaistuimella istuva lausui: “Uudeksi minä teen kaiken.” Hän sanoi: “Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet.”
Ilm 21:5

Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu.