Lauantain todistukset 29.12.2018

29.12.2018

Lauantain todistukset 29.12.2018

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies 29.12.2018 (Charlyne Cares Devotion)

Jeesus kysyi niiltä kahdeltatoista: “Aiotteko tekin lähteä?” Simon Pietari vastasi hänelle: “Herra, kenen luo me menisimme? Sinulla on ikuisen elämän sanat.”
Joh 6:67-68

Monen, monen vuoden jälkeen aviopuolisoni on muuttamassa kotiin. Jumala antoi minulle tämän kodin, kun avioliittomme päättyi. Tunsin, miten Jumala puhui minulle, että vuoden 2018 lopussa vapaus tulisi ja niin tulikin, odottamatta! Jatkan rukoilemista sen toisen henkilön ja aviopuolisoni puolesta, jotta Jumalan tahto tapahtuisi. Myös sillä toisella henkilöllä on väliä Herralle ja minulle. Tämä ei ole mitenkään ihanteellista ihmisten silmissä, mutta täydellistä Jumalan silmissä. En nähnyt mitään muutosta kaikkien näiden vuosien aikana. Itse asiassa aviopuolisoni sanoi aina ei, kun tarjosin kotiani turvapaikaksi. Tänään kuitenkin sain puhelinsoiton, ja hän kysyi, voisiko hän muuttaa tänne. Totta kai! Olen uskollinen aviopuolisolleni, koska Jumala on uskollinen minulle. Edessä saattaa olla kuoppainen tie, mutta Jumala näkee kaiken ja huolehtii kaiken sen mukaisesti ennen kuin tiedämmekään. Pyydän rukouksia, koska haluan Jumalan tahdon tapahtuvan kaikille osapuolille. Rukoilkaa, että Hänen tahtonsa tapahtuisi maan päällä niin kuin taivaissa.
Ohio, USA

Niin kuin sade ja lumi tulevat taivaasta eivätkä sinne palaa vaan kastelevat maan, joka hedelmöityy ja versoo ja antaa kylväjälle siemenen ja nälkäiselle leivän, niin käy myös sanan, joka minun suustani lähtee: se ei tyhjänä palaa vaan täyttää tehtävän, jonka minä sille annan, ja saa menestymään kaiken, mitä varten sen lähetän.
Jes 55:10-11

Olen seisonut avioliittoni puolesta monta vuotta avioeron jälkeen. Aloin rukoilemaan Herraa ja kyselemään, pitäisikö minun vielä odottaa, koska on mennyt niin kauan. Tajusin, että samat ongelmat silti säilyisivät, koska aviomieheni tarvitsee pelastusta. Olin iloinen, kun hän laittoi minulle viestiä uudesta lelustaan. Hän antoi minun istua uudessa autossaan ja lauloimme lauluja ääninauhurille. Halailimme, ennen kuin lähdin. Yllätyin, kun hän antoi minulle kaksi halausta. Toisella halauksella hän veti minut todella lähelle ja antoi tiukan rutistuksen, eikä halunnut päästää irti.
Illinois, USA

Halusin vain kiittää tätä ihanaa RMM:ä. Se on ollut yksi osa Herran siunauksista, jotka ovat pitäneet minut kasassa. Kun olen saanut lukea, että muutkin naiset ja miehet ovat rohkeita ja päättävät odottaa Jumalan lupausta vaikeista olosuhteista huolimatta, saan siitä toivoa. On mennyt jonkun aikaa odottaessani, että rakas aviomieheni tulisi kotiin. Olen ulkomaalainen toisessa maassa ja minun pitää asua ystävän luona jonkun aikaa pienen poikamme kanssa. Jouduin myös käymään oikeudessa lapsen huoltajuuden takia. Se oli todella vaikeaa. Isämme antoi minulle kuitenkin rauhaa ja opetti, etten lankeaisi pimeyden ansoihin. Tiedän, ettei se ole aviomieheni, joka hyökkää kimppuuni. Tiedän, että minun pitää rakastaa häntä. Yhtenä päivänä en halunnut enää rakastaa häntä, mutta pyysin Herraa auttamaan minua taas rakastamaan. Rakkaus miestäni kohtaan syttyi taas. Odotan edelleen, mutta tiedän, että lupaus eheytymisestä on todellinen ja olemme taas yhdessä. Psalmi 126. Jumala täyttää Sanansa.
Peru

Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten korjaavat. Jotka itkien menevät kylvämään vakkaansa kantaen, ne riemuiten palaavat kotiin lyhteet sylissään.
Ps 126:5-6

Luulen, että yhtäkkiä-hetkeni on melkein tapahtumassa. Olen jakanut todistustani siitä, miten asiat muuttuvat hiljalleen paremmaksi puolisoni ja minun välillä. Vähän aikaa sitten otin haasteen vastaan ja rukoilin Psalmia 51 (Charlyne’s Christmas message). Avioeropaperimme ovat edelleen asianajajien käsissä, mutta näyttää siltä, että he ovat unohtaneet meidät, kiitos Herralle. Vähän aikaa sitten juhlimme puolisoni kanssa yhdessä vauvamme synttäreitä. Tänä viikonloppuna puhuimme, että muuttaisimme takaisin yhteen myöhemmin. Luulen, että tämä johtuu kaikista rukouksista ja siitä, etten ikinä ottanut pois vihkisormustani edes vaikeimpina aikoina. Tiedän, että hän tuijottaa paljon sormustani, vähän niin kuin “Mitä tuo tyttö oikein ajattelee?”. Samalla hän kuitenkin tietää, että olen ollut uskollinen. Yhtäkkiä-hetkeni ei ole vielä tapahtunut, mutta tiedän, että Herra kuuntelee. Rakastan teitä kaikkia ja rukoilen kaikkien puolesta.
Texas, USA

Viimeisten muutaman kuukauden aikana aviomieheni on ollut paljon mukavampi ja hellempi minua kohtaan. Hän on keksinyt tekosyitä, jotta voisi tulla käymään ja nähdä minua, varsinkin silloin kun lapset eivät ole kotona. Vähän aikaa sitten hän sanoi, että oli muuttamassa (tiesin sen jo, koska Jumalalla on aina sanansaattaja). Hän oli huolissaan, koska talo sijaitsee eräällä tilalla, joka ei ole kaukana kotoamme. Sanoin hänelle, ettei se haittaa, ja hän huokaisi helpotuksesta. Salaa kuitenkin kiitin ja ylistin Jumalaa! Mieheni sanoi, ettei hän itse valinnut taloa vaan se valitsi hänet, koska siinä oli kaikki ne ominaisuudet, jotka hän halusi. Tiedän, että Jumala teki töitä kulissien takana ja tietämättään mieheni alistui Jumalan tahtoon! Hän ei ole vielä kotona, vaan sen toisen naisen kanssa. Jumala tuo häntä kuitenkin lähemmäs ja minusta tuntuu, ettei yhtäkkiä-hetkeni ole enää kaukana, sillä Hän on luvannut minulle. Älä ikinä luovuta! Jumala on niin hyvä ja tekee työtään, kun me emme sitä näe.
Australia

Vihkisormukseni vaurioitui rakennustöissä. Vein sen korjattavaksi samaan paikkaan, josta ostin vaimoni sormukset. He saavat sen korjattua jouluun mennessä ja kysyivät heti, haluaisinko sen takaisin kiillotettuna ja puhdistettuna. Sanottiin, että siitä tulisi kuin uusi. Jumala tekee kaikesta uutta – myös avioliitoistamme!
Illinois, USA

Valtaistuimella istuva lausui: “Uudeksi minä teen kaiken.” Hän sanoi: “Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet.”
Ilm 21:5

Paastosin ja rukoilin, että Herra parantaisi yhteydenpitoa minun ja puolisoni välillä. Yhteydenpitoa, joka olisi hedelmällistä, läheistä ja parantavaa. Sellaista, jota meillä ei ole ollut pitkään aikaan. Mieheni soitti minulle myöhemmin sinä iltana (hän ei ikinä soita) ja juttelimme jonkun aikaa. Hän kyseli, oliko minulla kaikki hyvin, miten minä olin niin erilainen ja mikä minut muutti. Sanoin, että kyse oli ajasta, Jumalasta ja kypsyydestä! Olen niin hämmästynyt, että Herra vastasi rukoukseeni niin pian. Odotan lisää yhteydenpitoa kuten myös täydellistä puolisoni ja avioliittoni eheytymistä. Olen niin kiitollinen muutoksesta, jota minussa tapahtuu ja että puolisoni huomaa sen. Kaikki ylistys Korkeimmalle!
Texas, USA

Olen ollut yksin jonkun aikaa ja olen niin kiitollinen siitä, että löysin RMM:n. Olen rukoillut ja tehnyt töitä itseni kanssa ja etsinyt Jumalaa epätoivoisesti, koska “Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa niin teille annetaan kaikki tämäkin.” Viime vuonna aviomieheni pyysi, etten ottaisi enää yhteyttä. Poikiemme asioiden takia olen kuitenkin lähettänyt sähköpostia. Hän on ihme kyllä lukenut ne kaikki, mutta nyt kun asiat ovat rauhoittumassa, kirjoitin hänelle ja pyysin anteeksi viestittelyä. Kirjoitin, että jos hän vastaa minulle, että “ei yhteydenpitoa”, niin en enää kirjoittaisi. Hän ei vastannut mitään, minkä näin Jumalan tilanteena. Vuosien aikana en ole saanut taloudellista apua pojille. Nyt kuitenkin kaksi viikkoa peräkkäin pyysin apua toiselle pojallemme ja sitten minulle, ja aviomieheni lähetti sen, mitä pyydettiin. Lasten joulukortit saapuivat ja niissä oli sen toisen naisen nimi. Kieltäydyn ajattelemasta negatiivisesti, koska tiedämme, että “Saatana tulee vain tappamaan, varastamaan ja tuhoamaan.” Jumalani on kuitenkin omien lastensa puolella ja antaa minulle, mitä sydämeni halajaa.
Australia

Luota Herraan ja tee hyvää, niin saat asua maassasi, turvallisilla laidunmailla. Saat nauttia Herran hyvyyttä, hän antaa sinulle mitä sydämesi toivoo.
Ps 37:3-4

Ylistys Herralle! Olen uurastanut useamman vuoden, kunnes Jumalani teki sen, mikä oli inhimillisesti lähes mahdotonta. Hän herätti kuolleen avioliittomme henkiin ja kotona asuva puolisoni tuli “kotiin”. Jumala otti hänen rinnastaan kivisydämen pois ja antoi tilalle elävän sydämen. Jumalani tuhosi mieheni aviorikossuhteen toisen naisen kanssa. Jumala antoi miehelleni uuden halun tavoitella kauan sitten unohtunutta “ensirakkauttaan” ja intohimoisesti etsiä Hänen läheisyyttään. Avioliittomme on enemmän kuin parempi ja olemme taas perhe. Emmekä vain perhe, vaan Jumalan mielen mukainen perhe, joka asettaa Jumalan ensimmäiseksi kaiken muun edelle. Jumala on sytyttänyt aviomieheni sydämeen tuoreen rakkauden minua kohtaan. Olemme saaneet auttaa muita kärsiviä pariskuntia ja kertoneet Jumalan vapautustyöstä omassa avioliitossamme Hänen kunniakseen. Olkaa rohkaistuneita ystävät. Jumalamme pystyy kyllä tekemään sen, minkä vain Hän pystyy tekemään. Usko vain, äläkä luovuta. Saat kyllä korjata siunausten ja eheytymisen sadon, jos et hellitä. Palvelemme Mahtavaa Jumalaa! Jatka rukoilua.
Intia

Meidän ei pidä väsyä tekemään hyvää, sillä jos emme hellitä, saamme aikanaan korjata sadon.
Gal 6:9

Lue lisää todistuksia TÄÄLTÄ