Lauantain todistukset 27.3.2021

30.3.2021

Lauantain todistukset 27.3.2021

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares devotion 27.3.2021)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Toivon Jumala täyttäköön ilolla ja rauhalla teidät, jotka uskotte, niin että teillä Pyhän Hengen voimasta olisi runsas toivo.
Room 15:13

Monta vuotta sitten aviomieheni ei tullut paikalle seurakuntaan. Pastori kutsui minut sivuun ja sanoi, että mieheni oli jättänyt viestin saarnatuoliin, että oli jättämässä minut ja seurakunnan. Hän palasi takaisin seurakuntaan, mutta ei minun luokseni. Avioero tuli voimaan. Pastori ei seisonut kanssani avioliittomme puolesta, vaan sanoi että aviomiehelläni oli vapaa tahto. Silti minä odotin. Sitten yhtenä iltana seurakunnassa mieheni pyysi minua treffeille. Uusimme vihkivalamme useampi kuukausi myöhemmin, seurakunnan harmiksi. Tänään Jeesuksen rakkaus virtaa meihin ja meistä muille. Tänä päivänä olen edelleen hämmästynyt Hänen armostaan ja parantamisestaan. Koeteltu tulessa, rakkautemme on puhdasta kultaa, ilman kuonaa. Kaikki ne tuskalliset yöt rukoilin, että Herra KUISKAISI aviomieheni korvaan KOVEMPAA kuin Saatana huusi. Herra, kaikille täällä tänä iltana, kuiskaa KOVEMPAA kuin Saatanan huudot.
Pohjois-Carolina, USA

Herran ääni kaikuu vetten päällä. Kunnian Jumala jylisee, Herra jylisee suurten vetten päällä. Herran ääni on voimallinen, Herran ääni on mahtava.
Ps 29:3-4

Useampi vuosi sitten aviomiehelläni oli vääriä ajatuksia minua kohtaan, että halusin muka juonitella häntä vastatan. Hän lähti ja kovia asioita tapahtui: tuomioita, mielipahaa, surullisia lapsia, toinen nainen. En kuitenkaan ikinä lakannut uskomasta, vaikka olinkin rikki. Vähän aikaa sitten pyysin Herraa ottamaan pois kipuni, suruni ja tyhjyyteni. Kysyin Häneltä, minkä pitäisi muuttua. Hän sanoi, että pitäisin suuni kiinni enemmän, en pelkäisi tuomitsemista, ja luottaisin enemmän. Pyysin Häneltä myös uutta jaetta, jota en olisi nähnyt aiemmin, ja jota voisin rukoilla mieheni puolesta. Herra antoi minulle Laulujen laulun 2:17 “Kun tuulenhenki illalla viriää ja varjot pitenevät, tule silloin, rakkaani, riennä kuin gaselli, tule kuin peura tuoksuville kummuille!” Tiedän, että jonakin päivänä aviomieheni tulee takaisin elämämme kauneimpaan auringonlaskuun.
Peru

Hän on todellakin Jehova Jireh. Kiitän Herraa, että Hän opetti minua luottamaan Häneen raha-asioissani. Rahani olivat ihan loppu, juuri kun olin maksanut kymmenykset. Sitten isoisäni kuoli ja tarvitsin rahaa hautajaiskuluihin. Kun rukoilin ja muistutin Jumalaa Hänen lupauksistaan Malakia 3:1:ssa, Pyhä Henki kehotti minua lähettämään viestin eräälle, jonka velan olin kirjannut. Ja siinä samassa hän maksoi minulle takaisin. Itse asiassa summa jonka hän maksoi takaisin oli tuplasti sen verran, mitä tarvitsin. Ylistys Herralle! Kun jatkan avioliiton puolesta seisomista, uskon, että Jumala huolehtii minusta ja lapsista. Siunattu olkoon Hänen Pyhä Nimensä.
Uganda

Viikko sitten tuhlaajani otti yhteyttä yrittääkseen saada suhteemme taas toimimaan, vaikka avioeromme astui voimaan viime vuonna. Hän myös jätti toisen naisen! Jos minulle olisi sanottu kuukausi sitten, että kävisimme tämän keskustelun, olisin sanonut, että ei ole mahdollista, me emme edes puhu. Kauan sitten tuhlaajani valmistautui tulemaan kotiin. Haluan vain kehottaa muita odottajia pysymään päättäväisinä Jumalan asioissa. Älä keskity siihen, mitä näet luonnollisilla silmillä. Kyllä, se saattaa olla vaikeaa. Kyllä, saatat lopettaa rukoilemisen. Kyllä, saatat kaatua, mutta älä jää alas. Jumala kuulee huutomme, ja Hän tulee katsomaan lapsiaan. Minä luovutin, mutta Jumala kunnioittaa avioliittoa ja Hän kuulee huutoni. Olkaa rohkaistuneita odottajat, tuhlaajasi on matkalla kotiin. “Odota Herraa. Ole luja, ja olkoon sydämesi rohkea. Odota Herraa.” Ps 27:14 (Raamattu kansalle)
Bahamas

Äiti eli meidän kanssamme monta vuotta, jopa ennen avioliittoa. Hän menehtyi dementiaan viimeisimmän valealoituksen jälkeen. Hän kasvatti meidät kolme lasta yksinhuoltajana minimipalkalla. Kävin viime viikolla käytettyjen huonekalujen kaupassa hakemassa yhden tavaran. Se ei mahtunut autooni. Seuraavien viikkojen aikana en ikinä ehtinyt kauppaan ajoissa. Kun sitten yhtenä päivänä vihdoin menin hakemaan tavaraa, TÄYDELLINEN kopio meidän pienestä lapsuuden ruokapöydästämme oli hakemani tavaran vieressä. Mieleeni tulvi heti muistoja ihanista aterioista ja monista lautapelitunneista tuon pöydän ääressä. Tuntui, kuin äiti olisi ollut siinä kanssani. Jumala tietää, mitä me tarvitsemme, kun sitä tarvitsemme. Jos olisin hakenut tavarani viikkoja sitten, tuo vanha pöytä ei olisi ollut siellä!
Florida

Pyysin Jumalaa antamaan minulle todistuksen, jonka voisin jakaa. Pyysin Häntä tekemään jotain, mitä vain Hän voi tehdä. Olen seisonut avioliittoni puolesta useamman vuoden, ensin naimisissa ollessa ja sitten eronneena. Eilen oli ankea aamu. Tuhlaajamieheni suostui lähtemään kristillisen neuvojan luokse kanssani. Eilen hän sanoi, ettei siitä olisi mitään apua. Hän alkoi keksimään tekosyitä, miksi ei lähtisi. Huusin apua Herralta ja aviomieheni tuli mukaan ja kävelimme yhdessä perheenä. Myöhemmin hän tekstasi minulle “Asiat muuttuvat paremmaksi”. Asiat muuttuvat paljon, paljon paremmaksi. “Autuas sinä, joka uskoit! Herran sinulle antama lupaus on täyttyvä!” Luuk 1:45. Julistan avioliittoni eheytyneeksi. Julistan, että minulla on ihana avioliitto. Julistan, että minulla on vahva avioliitto Jeesuksen nimessä. Job 22:28 sanoo “Kun jotakin päätät, se onnistuu sinulle, ja sinun teillesi loistaa valo.” (Raamattu kansalle) Odottajat, rohkaisen teitä päättämään ja julistamaan tällaisia asioita.
Oklahoma

Avioliitossani haudoin paljon anteeksiantamattomuutta sydämessäni. Seurauksena siitä minusta tuli tuhlaajapuoliso. Kuljin pois Jumalan ja aviomieheni luota. Etsin maailmasta tyydytystä. Erosimme minun pyynnöstäni ja otin avioeron. Muutama kuukausi sen jälkeen Jumala kutsui minut takaisin luokseen. Pistin ensin vastaan ja kielsin, että Jumala kutsuisi minua takaisin avioliittoon, mutta yhtenä iltana minulla oli “Saul Damaskoksen tiellä” -kokemus. Sydämeni muuttui täysin. Kaikki anteeksiantamattomuus, jota minulla oli aviomiestäni kohtaan, hävisi täysin. Hes 36:25-27 on todistukseni! Jumala on niin IHMEELLINEN! Otin yhteyttä ex-aviomieheeni. Hän oli kovin vastahakoinen sovittelemaan avioliittoa ensialkuun, mutta Jumala alkoi pehmentämään hänen sydäntään. Hän käsittelee edelleen avioeron kipuja. Tiedän, että Jumala eheyttää avioliittoni Hänen ajallaan. Uskon todella, että Jumala haluaa tehdä työnsä niin minun kuin ex-aviomieheni sydämessä, ennen kuin avioliittomme eheytyy.
Virginia, USA

Minä vihmon teidän päälleenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte, minä puhdistan teidät kaikesta saastastanne ja epäjumalienne kaikesta iljettävyydestä. Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen. Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.
Hes 36:25-27