Lauantain todistukset 20.6.2020

22.6.2020

Lauantain todistukset 20.6.2020

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 20.6.2020)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Hiljene, sieluni, Jumalan edessä! Hän antaa minulle toivon.
Ps 62:5

Näen aviomieheni tulevan tietä pitkin! Muutama vuosi on mennyt todella vähillä yhteydenpidoilla ja vierailuilla, mutta nyt hän on käynyt kodissamme joka sunnuntai päivällisellä viimeisten viikkojen aikana… ja tällä viikolla hän tulee KOKO lauantaiksi! Koko päiväksi! Hän kertoi minulle ei-niin-hienoista suunnitelmistaan, kun hän lähti pois yöksi, mutta nyt voin rukoilla niiden puolesta! Jumalalla on vielä työtä tehtävänä, mutta Hän on luvannut minulle alusta asti, että Hän on aloittanut hyvän työnsä meissä ja avioliitossamme ja saattaa sen päätökseen! Auttakaa minua vielä rukoilemaan hänen pelastuksensa puolesta.
Pohjois-Carolina, USA

Minä luotan siihen, että Jumala, joka on teissä aloittanut hyvän työnsä, myös saattaa sen päätökseen Kristuksen Jeesuksen päivään mennessä.
Fil 1:6

Luulin, että “tein” sitä, mutta minulla ei ollut hajuakaan siitä, mitä avioliiton puolesta seisominen oli – viime aikoihin asti. Olen tullut lähemmäs Jumalaa ja vahvistanut suhdettani Häneen ja tiedän, että minut on kutsuttu SEISOMAAN avioliittoni puolesta. Aviomieheni lähti viime vuonna asumaan toisen kanssa ja he muuttivat vähän aikaa sitten taas yhteen. Hän sanoo, ettei tule ikinä takaisin kotiin. Olen kamppaillut. Uskoni kasvaa edelleen ja opin edelleen, mutta tajusin yhtenä päivänä, että tunsin painostusta kertoa hänelle ja pyytää sydämestäni anteeksi. Aviomieheni on aina kutsunut minua “nätiksi tytöksi”, “kauniiksi vaimoksi” yms. Tajusin, että pidin sitä täysin itsestään selvyytenä ja mikä pahempaa, en IKINÄ vastannut takaisin! Itse asiassa joskus sanoin satuttavia asioita hänen ulkonäöstään. MIKSI?! Se kolahti. Minun piti pyytää anteeksi! Puhuin hänelle yli tunnin. Hänen vastauksensa… hän vaikeni ja kiitti. Sydän pehmenneenä hän jopa soitti takaisin ja pyysi minulta anteeksi, että oli ennen ollut “nopea vihastumaan”. Hän sanoi, että hänen piti saada kuulla se.
Texas, USA

Olemme alkaneet juttelemaan etääntyneen vaimoni kanssa hyvin kohteliaaseen sävyyn. En ikinä ajatellut, että pääsisimme näin rauhalliselle tasolle ottaen huomioon sen, mitä tapahtui ennen kuin avioliittomme oli raunioina. Ensimmäistä kertaa pariin vuoteen kävimme läpi asioita, jotka ovat johtaneet meidät tähän pisteeseen, ja meillä oli yksi rehellisimmistä, perusteellisimmista ja sydäntä lämmittävimmistä keskusteluista eromme jälkeen. On vielä aikaista, mutta olen edelleen toiveikas, että löydämme tiemme takaisin toistemme luo ennemmin tai myöhemmin. Pitäen uskon elossa.
Etelä-Afrikka

Viime aikoina olen todella kamppaillut lannistumisen ja toivottomuuden tunteiden kanssa. Olen kiitollinen, että Jumala on vapauttanut minut. Aloin täyttämään sydäntäni ja kotiani Jumalan Sanalla. Erityisesti yksi saarna kosketti minua. Se oli Christine Cainen “Go Again”. Hän puhui siitä, miten Elia ei nähnyt merkkiäkään sateesta Ensimäisessä Kuninkaiden kirjassa luvussa 18, mutta hän jatkoi rukoilemista, kunnes näki vilauksen läpimurrosta… hän näki miehen kämmenen kokoisen pilven! Älä ikinä aliarvioi rukouksen voimaa! Jumala voi tehdä odottamattomia asioita, kun me rukoilemme. Jumala voi siirtää vuoria, kun me rukoilemme… Jumala voi parantaa sairauksia, kun me rukoilemme… Jumala voi pelastaa sieluja, kun me rukoilemme… Jumala voi tehdä tien sinne, missä ei ole tietä… Jumala eheyttää ja Jumala sovittelee, kun me rukoilemme. En ole vieläkään kuullut tuhlaajapuolisostani moneen kuukauteen. Saan kuitenkin toivoa siitä, että Jumala tekee työtään vaikkemme sitä näe. Meidän pitää vain uudestaan ja uudestaan mennä Hänen luokseen rukouksessa, eikä ikinä luovuttaa!
Pohjois-Carolina

Hän sanoi palveluspojalleen: “Mene huipulle ja katso merelle päin.” Poika meni ylös, katseli ja sanoi: “Ei näy mitään.” Elia sanoi: “Mene takaisin.” Näin hän teki seitsemän kertaa. Seitsemännellä kerralla palveluspoika sanoi: “Nyt mereltä nousee pieni pilvi, miehen kämmenen kokoinen.” Silloin Elia sanoi: “Mene sanomaan Ahabille, että hän valjastuttaisi hevosensa ja lähtisi heti, ettei sade ehdi estää matkantekoa.”
1 Kun 18:43-44

Olen seisonut avioliittoni puolesta nyt hyvän aikaa. Kamppailen päivästä toiseen, mutta uskon, että Jumala tekee jotain työtä minussa. Näin itsessäni jotakin, mistä en pitänyt, mutta olen kiitollinen että näin. Jumala antoi minulle 1 Kor 13:4-7. Rakkaus ei pakota itseään muille. Tajusin, että suurin osa ongelmistani kumpuaa siitä, että yritän itse kontrolloida tilannetta. Minun tulee oppia rakastamaan itseäni ja luottaa siihen, että Jumala on Jumala. Se ei ole yhden yön prosessi ja kamppailen edelleen. Kiitän vain Jeesusta, että Hän on näyttänyt minulle, että työn pitää alkaa minusta. En tiedä, eheytyykö suhteeni vai ei, mutta tiedän, että lopussa minä olen parempi ihminen.
Georgia, USA

Tänään on häävuosipäivämme. Olemme asuneet erillään muutaman vuoden, enkä ollut puhunut aviomiehelleni useampaan viikkoon. Minulla oli niin ikävä häntä, mutta en tuntenut johdatusta soittaa ja voi miten pyysin Jumalalta. Pyysin ja pyysin merkkejä. Anelin Jumalalta, että saisin nähdä mieheni tai kuulla hänestä. Tämä päivä on myös vanhimman tyttäreni syntymäpäivä. Ei sanaakaan ja sitten hän soitti FaceTime-puhelun nuorimmaisellemme ja halusi nähdä meidät kaikki. Pyysin häntä tulemaan tyttären juhliin. Hän kieltäytyi, mutta ylistys Jumalalle, hän tuli kuitenkin paikalle! Hän viipyili puoleenyöhön asti. Hän sanoi, että ajattelee minua päivittäin ja hänellä on ikävä ja hän rakastaa minua. Hän oli kyllä juonut, mutta Jumala hoitaa sen. Hän ajoi kyllä sen toisen naisen autolla, mutta Jumala hoitaa sen. Hän lähti kyllä takaisin, mutta Jumala hoitaa myös sen. Jumala on uskollinen joka kerta. Jumala hoitaa sen; jatka vain rukoilua äläkä luovuta. Hän rakastaa meitä! Hän rakastaa minua ja Hän näkee sydämemme ja Hän ilmestyy. Ylistän rakastavaa Isääni!
New Mexico, USA

Sillä nyt sinun aviomiehesi on hän, joka sinut loi — Herra Sebaot on hänen nimensä — ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä — häntä kutsutaan koko maanpiirin Jumalaksi.
Jes 54:5