Lauantain todistukset 26.1.2019

26.1.2019

Lauantain todistukset 26.1.2019

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 26.1.2019)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Aina kun olin vähällä kaatua, sinun armosi, Herra, oli minun tukenani. Kun huolet painavat mieltäni, saan sinulta lohdun ja ilon.
Ps 94:18-19

Olimme aviomieheni kanssa asumuserossa jonkun aikaa. Halusin avioeron (hain sitä), koska en ollut onnellinen enkä tuntenut itseäni rakastetuksi. Kun olimme olleet useamman kuukauden erossa, Jumala nykäisi minua ja sanoi, että avioero ei ollut vaihtoehto. Menin takaisin aviomieheni luokse ja sanoin, että halusin tehdä töitä avioliittomme eteen. Mieheni sanoi, ettei hän halunnut sitä; silloin hänen sydämensä oli kovettunut. Se oli musertavaa, mutta menin takaisin Herrani luokse ja pyysin Häntä opastamaan minua. Rukoilin ja paastosin. Olin tyytymätön itseeni ja sydämeni täytyi pehmentyä ja eheytyä. Keskityin itseeni ja tein Jumalasta ainoan osani. Luovutin aviomieheni Jumalalle ja rukoilin hänen puolestaan. Osoitin aina ystävällisyyttä ja pyyteetöntä rakkautta jopa vaikeissakin tilanteissa. Annan kaiken kunnian ja kiitoksen Jumalalle. Olemme aviomieheni kanssa taas yhdessä ja samassa talossa. Sydämemme ovat eheytyneet. Kuollut avioliittomme on elossa. Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.
Texas, USA

Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?
4 Moos 23:19

Muutama vuosi sitten Jumala itse eheytti avioliittomme ja haluan nyt ylistää Häntä niistä mahtavista asioista, joita Hän on tehnyt tänä aikana. Ensinnäkin se, että Hän paransi sieluni ja voitti minut takaisin Hänelle. Pyydän, sinnitelkää vielä yksi päivä. Hänen ajoituksellaan avioliittosi muistetaan ja teidät molemmat tuodaan pois vankeudesta. Kumpikaan TEISTÄ ei voi korjata mitään, vain Jumala voi ja tekeekin sen. Kiitos Isä, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki.
Uganda

Aviomieheni otti avioeron useampi vuosi sitten ja on mennyt naimisiin toisen naisen kanssa. Tänä aikana hän on antanut elämänsä Jeesukselle. Hän kertoi minulle, että haluaa elää elämäänsä Jeesukselle. Olen seisonut avioliittomme puolesta monta vuotta. Olen itkenyt monet kyyneleet ja rukoillut monet, monet kerrat aviomieheni puolesta, että hän palaisi takaisin kotiin. Jos tämä hänen lähtönsä kuitenkin on johtanut siihen, että hän on antanut elämänsä Kristukselle, se on ollut niiden miljoonien itkemieni kyyneleiden arvoista. Ainakin tiedän, että näen hänet taivaassa joku päivä. Pyhä Henki elää nyt hänen sydämessään ja pyydän Häntä puhumaan mieheni sydämeen päivittäin. Matka on ollut pitkä, MUTTA Jumalani on parantanut särkyneen sydämeni, aivan niin kuin Hän sanoo, että Hän tuli parantamaan särkyneet sydämet. Moniin rukouksiin on vastattu elämässäni. En epäile, etteikö hän palaisi pian kotiin.
Texas, USA

Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa. Hän on määrännyt tähtien luvun, hän kutsuu niitä kaikkia nimeltä. Meidän Herramme on suuri, suuri voimassansa, hänen ymmärryksensä on mittaamaton.
Ps 147:3-5 (Raamattu 1933/38)

Sain nähdä aviomiestäni tänään ja jutella hänelle; se oli hyvä tapaaminen. Hän sanoo nyt, ettei ole ikinä sanonut, että minun pitäisi muuttaa pois, mutta se ei ole totta. Ei sillä ole kuitenkaan väliä. En väitellyt siitä hänen kanssaan, vaan kysyin, voisinko muuttaa takaisin kotiin, mutta en vielä. Hän sanoi, että anna sille vielä vähän aikaa. Hän ei usko, että asiat ikinä muuttuisivat meidän välillämme tai minussa, mutta ainakin sain puhuttua hänelle, ja se oli hyvä. Kun lähdin, sain pussata häntä poskelle.
Florida, USA

Emme ole pitäneet yhteyttä moneen kuukauteen, ja olen seisonut avioliittoni puolesta melkein vuosikymmenen – välillä yhteydenpitoa ja välillä ei. Tällä viikolla minulla oli kiireellinen tee-se-itse -juttu ja vaikka teen harvoin aloitetta, niin päätin soittaa ja kysyä, onko mieheni kotona. Yllätyin, kun hän vastasi. Yllätyin vielä enemmän, kun odotin että hän olisi neuvonut minua selvittämään ongelman, mutta hän tulikin itse paikalle heti ja korjasi ongelman. Olin niin kiitollinen. Joimme kahvia ja hän jäi juttelemaan yli neljäksi tunniksi. Hämmästelin sitä, ettei hän näyttänyt haluavan lähteä. Ja silti näen sen kahtaalle horjumisen, josta RMM on opettanut minulle. Olen niin kiitollinen, että olin varautunut siihen. Mieheni sanoi joitakin asioita, jotka satuttivat, ja näytti melkein siltä, että hän kävi sisäistä kamppailua niiden asioiden kanssa. Sain pidettyä suuni kiinni ja annoin satuttavien kommenttien mennä ohi. Se, että hän ylipäätänsä tuli ollenkaan, on suuri ilonaihe ja olen niin kiitollinen, että vihasta huolimatta hän edelleen vastaa avunpyyntöihini.
Yhdistynyt Kuningaskunta

Haluan antaa kaiken kunnian Jumalalle. Monta vuotta sitten menin naimisiin kristityn miehen kanssa ja olin itsekin kristitty. Emme voineet saada lapsia, enkä oikeastaan tuntenut Jumalaa. Avioliittoa oli kestänyt useampi vuosi, kun mieheni oli uskoton ja muutimme erilleen. Jumala puhui minulle aina Sanassaan avioliiton eheytymisestä, vaikka mieheni oli menossa naimisiin toisen naisen kanssa. Minun oli todella vaikeaa uskoa Jumalaan. RMM auttoi minua paljon; jokainen Jumalan antama Sana, jonka Hän antoi minulle rukouskammiossani, vahvistui kun luin RMM:n hartaustekstin. Muutama vuosi sitten palasimme yhteen ensimmäisen kerran ja tulin raskaaksi. Asiat eivät parantuneet, mutta Jumala puhui minulle edelleen. Mieheni lähti taas ja olin taas hajalla ja yksin poikani kanssa. Mieheni tuli kuitenkin takaisin kotiin pari vuotta sitten. Jumala on auttanut minua muuttumaan ja mieheni on myös muuttunut. Me kolme elämme nyt onnellisena ja odotamme, että Kristus saattaa päätökseen työnsä meissä, poistaa sen mikä on erottanut meidät ja antaa meille rauhan (Ef 2:14-16). Vaikkei ole ollut helppoa, kaikki oli sen arvoista, että kuulin Jumalaa, uskoin Hänen lupauksiinsa ja odotin Häntä.
Kolumbia

Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden, kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
Ef 2:14-16

Olen vasta alkanut seisomaan avioliittoni puolesta. Aviomieheni on ollut poissa kuukausia ja katkaissut yhteydenpidon lasten ja minun kanssamme. Hän lähti yhtäkkiä ilman syytä tai minkäänlaista yhteydenpitoa. Pitkän aikaa mietiskelin, mikä oikein sai hänet lähtemään. Olen ollut hajalla ja sydämeni on särkynyt. Epätoivossani löysin nettisivunne ja sain kestävyyttä ja rohkaisua taistella avioliittoni puolesta. Jumalan kunniaksi, mieheni otti yhteyttä tällä viikolla. Kaikki ei ollut miellyttävää, mutta se on kuitenkin askel eteenpäin. On merkkejä siitä, että se toinen nainen on jättänyt hänet. Kiitän Jumalaa, koska Hän, joka on aloittanut tämän, vie sen päätökseen Jeesuksen nimessä.
Nigeria

Ylistys Jumalalle! Uusi vuosi tuli ja Jumala teki tietä, kun kaikki näytti toivottomalta maailman silmissä! Aviomieheni on kotona monen vuoden erämaassaolon ja monien valealkujen jälkeen. Odotamme kolmatta lastamme ja annamme kiitoksen Jumalallemme. Matka eheytymiseen on pitkä, ja vaikka paljon pitää vielä muuttua, luotan Jumalaan, että Hän antaa tarvittavan viisauden ja tuo parantumisen ja jatkaa sydänten pehmentämistä. Kuluneiden vuosien aikana olen nähnyt Jumalan käden siunaavan meitä jopa pahimpina aikoina. Hän antoi minulle voimaa osoittaa aviomiehelleni pyyteetöntä rakkautta jopa avioerossa. Jumalani kannattelee minua, vaikka minulla oli pelon ja epäilyksen hetkiä. Opin puhumaan Jumalan totuutta ja Sanaa elämääni ja avioliittooni. Jumalan Sana lähtee, eikä tyhjänä palaa! Toinen nainen on poissa, vaikka kuulin uutisia mahdollisesta liittomme ulkopuolisesta vauvasta. Tiedän, että Jumalalle kaikki on mahdollista!
Kalifornia, USA

Jeesus vastasi: “Totisesti: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, te ette ainoastaan tekisi tätä viikunapuulle, vaan te voisitte sanoa tälle vuorellekin: ‘Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen’, ja niin tapahtuisi. Mitä tahansa te uskossa rukoillen pyydätte, sen te saatte.”
Matt 21:21-22

Aviomieheni jätti minut, kun odotin ensimmäistä lastamme. Se tuli puun takaa. Sain tietää, että hänellä oli suhde. Olimme juuri juhlistaneet häävuosipäiväämme ja kaikki näytti menevän hyvin. Enpä osannut aavistaa, että paholainen teki kovasti töitä kulisseissa. Aviomieheni lähti kävelemään viisi päivää ennen joulua ja se joulu oli elämäni kamalinta aikaa. Hän sanoi, että rakasti minua, muttei ollut enää rakastunut minuun. En enää nähnyt häntä moneen kuukauteen. Hän jäi pois jokaisesta lääkärintarkastuksesta ja jopa lapsemme syntymästä. En ikinä sulkenut häntä pois elämästäni, vaan annoin hänelle jokaisen mahdollisuuden olla osana lapsen elämää huolimatta kaikesta, mitä oli tapahtunut. Olin niin rikki, että hän menetti elämämme tärkeimmän päivän. Mutta Jumala…! Rukoilin ja annoin mieheni Jumalalle. Huusin apua Jumalalta monen kuukauden ajan ja kuukausi ennen joulua tänä vuonna Herra palautti aviomieheni takaisin minulle. Ylistys Jumalalle!
Kanada, USA

Oi Herra, Jumalani! Suurella voimallasi ja väkevällä kädelläsi sinä olet luonut taivaan ja maan. Mikään ei ole sinulle mahdotonta! 
Jer 32:17

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.