Lauantain todistukset 2.5.2020

6.5.2020

Lauantain todistukset 2.5.2020

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 2.5.2020)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Se, joka asuu Korkeimman suojassa ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa, sanoo näin: “Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani. Jumalani, sinuun minä turvaan.”
Ps 91:1-2

Aviomieheni haki avioeroa ja minä olen seisonut ja rukoillut avioliittomme eheytymisen puolesta. Meillä oli varattu aika oikeudenkäyntiä edeltävään kokoukseen. Pyysin ja rukoilin Jumalaa tulemaan väliin, jos tämä kokous avioeroa varten ei olisi Hänen tahtonsa. Jumala on mahtava ja uskollinen Sanalleen, eikä kumpaakaan asiaa tapahtunut. Vaikka mieheni edelleen pyrkii avioeroon ja tuntuu siltä, että mikään ei ole muuttunut hänessä, niin minä uskon, että Jumala tekee työtään ja Hänen sovittuna aikanaan kaikki eheytyy Jumalan kunniaksi.
Massachusetts, USA

Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!
2 Kor 5:17

Miten mahtava kiitosaihe. Tänä aamuna heräsin ja tunsin itseni täysin uudistuneeksi. Nousin ylös enkä tuntenut kipua. En ole tuntenut oloani tällaiseksi pitkään, pitkään aikaan ja olen niin kiitollinen! Tiedän, että se on Jumalasta, kaikki on Hänestä ja annan Kuninkaiden Kuninkaallemme ja Herrojen Herrallemme kaiken kiitoksen ja ylistyksen ja kunnian! Odottajat ympäri maailman, pysykää lujana. Hän kuulee rukouksemme. Hän kuulee itkumme ja Hän kaipaa tuhlaajiemme pelastumista. Hän kaipaa heitä kotiin Hänen luokseen ja meitä rakastaviksi puolisoiksi. Kuitenkin Herra vain odottaa, että voisi olla teille armollinen, hän nousee armahtamaan teitä. Herra on oikeuden Jumala. Autuaita ne, jotka häntä odottavat! Jes 30:18
Florida, USA

Rukoile aina, äläkä luovuta. Älä ikinä lopeta rukoilemista ja rukoile kovimmin silloin, kun tuntuu vaikeimmalta rukoilla. Olemme asuneet erillään muutaman vuoden. Minun vikani, minä petin. Tein parannuksen ja teen nyt kovasti töitä ja rukoilen avioliiton eheytymisen puolesta. Luulin, että meillä meni hyvin, mutta yhtäkkiä mieheni muuttui. Sain tietää, että kuvioissa oli joku toinen. Itkin niin paljon Herralle, rukoilin ja rukoilin Häntä lohduttamaan minua, sillä olin eksyksissä, kauhuissani ja hämmentynyt. Mieheni tuli käymään kotona. Meillä oli hyvä keskustelu, hyvää aikaa yhdessä ja katsoimme elokuvia. Se oli ensimmäinen kerta, kun hän nukkui kotona. Olemme kaukana eheytymisestä, mutta tällaiset hetket ovat SUURIA VOITTOJA minulle, koska tiedän, että Jumala kuulee rukoukseni ja Hän on meitä varten. Rukoilen meille, jotka olemme kipeitä, tuskassa, hämmentyneitä ja eksyneitä, että Jumalan rakkaus ja armo lohduttaisivat meitä.
Uusi-Seelanti

Minä olin se uskoton puoliso ja vaimoni on kestänyt monta vuotta kauheaa tuskaa. Minä elin syntistä elämää monta vuotta useiden kumppanien kanssa. Elin poissa kotoa useamman kuukauden viimeisimmän kumppanini kanssa kauhealla syntisellä tavalla. Huumeet ja alkoholi pahensivat asioita roimasti. Kaunis vaimoni löysi RMM:n ja seisoi avioliittomme puolesta. Minä EN ollut kristitty, mutta vaimoni on ja rukoili pelastukseni ja avioliittomme ja perheemme eheytymisen puolesta. Löysin tieni kotiin, mutta olin rikki ja sekaisin. Olen laittanut vaimoni kestämään niin paljon. Pari vuotta sitten pelastuin Jumalan armosta ja ihmeellisen vaimoni rukousten takia. Hän on oppinut kaikista synnin vuosistani ja hänen on niin vaikeaa sovitella tätä. Käymme läpi kauhean kivun ja aidon rakkauden jaksoja. Kiitän Jumalaa joka päivä siitä, että vaimoni edelleen rakastaa minua niin kuin sinä päivänä, kun sanoimme vihkivalamme. Tänään olen se mies, jonka hän aina halusi, mutta valitettavasti hänen kipunsa on kauhea.
New Jersey

Älkää enää menneitä muistelko, älkää muinaisia miettikö! Katso: minä luon uutta. Nyt se puhkeaa esiin — ettekö huomaa? Minä teen tien autiomaahan ja joet kuivuuden keskelle.
Jes 43:18

Halusin kertoa teille kaikille, kuinka ihmeellinen ja kaunis Jumala on ollut perheeni kanssa. Avioliittoni on känynyt läpi todella vaikeita aikoja. Yksi niistä oli se, että olimme vähällä menettää kotimme. Ajattelin, että oli mahdotonta pelastaa sitä. Mutta Jumala! Hän teki mahdottoman, sillä mikään ei ole Hänelle mahdotonta. Hän laittoi oikeat ihmiset tielleni auttamaan minua ja lisäksi sain tehtyä sen ilman lainaa. Jumala sai kaiken tapahtumaan. Annan kaiken kunnian Hänelle. Sain anteeksi kaikki sakot ja ne kuukaudet, kun en maksanut senttiäkään. Ylistys Herralle! Heti kun kaikki hyväksyttiin, tämä pandemia alkoi ja aviomieheni menetti työpaikkansa. Minun palkallani emme pystyneet maksamaan ensimmäistä maksua. Laitan kaikki Jumalan käsiin taas kerran ja pyydän Hänen apuaan. En tiennyt, miten Hän voisi enää auttaa meitä, mutta laitan luottamukseni Häneen. Soitimme asuntolainayhtiöön ja yllätykseksemme he antoivat meille vielä kolme kuukautta lisäaikaa. Kiitos Jumala!
Florida, USA

Abraham antoi sille paikalle nimeksi “Herra katsoo” (/huolehtii). Niinpä vielä tänäkin päivänä puhutaan “Herrankatsomavuoresta”.
1 Moos 22:14

Kiitos niin paljon, kun jaatte näitä todistuksia. Ja kiitos teille kaikille urheille, parantaville sieluille, jotka olette olleet tarpeeksi rohkeita jakamaan niitä. Se muistuttaa minua siitä, etten ole yksin tässä köyhyydessä ja kivussa. Se antaa minulle toivoa, vaikka pelkäisinkin toivoa, koska kipua saattaa tulla lisää. Rakastan Herraa koko olemuksellani, mutta minun on niin vaikeaa luottaa. Hän muistutti minua olemaan herkkä, joka tarkoittaa “helposti revitty, helposti rikki”. Se on niin vaikeaa, koska kipeä pikkutyttö sisälläni on niin peloissaan. Todistukset ja eheytymiset, joita olen nähnyt täällä, auttavat minua liikkumaan hieman… eteenpäin, ulos, ylös. Tarvitsin tätä niin paljon.
Georgia, USA
Kuuntelethan meidän Fight For Your Marriage Podcastejä. Voit oppia niin paljon ja kuulla todistuksia eheytyneistä avioliitoista! Kun olet yksin viikonloppuna, kuuntele ne kaikki! Tulet olemaan siunattu ja uskot Herramme Jumalan toimaan! -Charlyne

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala! Hän rohkaisee meitä kaikissa ahdingoissamme, niin että me häneltä saamamme lohdutuksen voimalla jaksamme lohduttaa muita ahdingossa olevia.
2 Kor 1:3-4

Puolisoni otti avioeron ja on toisen naisen kanssa. Mieheni perhe otti naisen vastaan, ja se sattuu. Nyt he asuvat yhdessä, käyvät lomalla, nainen on minun entisessä elämässäni. Mutta Jumala! Onni on, että Hän on pysynyt kanssani. Annan heille anteeksi ja rukoilen heidän puolesta. Se ei ole helppoa, mutta Jumala on ihmeellinen. Minäkin tein osani avioerossa, mutta sain opetukseni. En tiedä, mitä Jumala tekee exäni kanssa, mutta tiedän, että hänen pitää tulla Kristuksen luokse. Se on rukoukseni; rukoilen hänen sielunsa puolesta nyt ja se on siunaus.
Texas, USA

Jumala on ihmeellinen. Hänen armonsa on uusi joka päivä. Paastosin 21 päivää ja rukoilin ja olen saanut niin monia ilmestyksiä Jumalalta. Olen rukoillut ja pyytänyt Jumalaa tuomaan tuhlaajamieheni kotiin. Paaston ja rukouksen aikana yhtenä päivänä olin niin lannistunut ja itkin Jumalalle, kysyin monia kysymyksiä kuten milloin ja miten kauan kestää ennen kuin hän tuo aviomieheni kotiin. Pyysin, että jos Jumala on tuomassa häntä kotiin, niin Hän antaisi minulle ilmestyksen ja osoittaisi itsensä minulle niin, että se on todella Häneltä. Seuraavana aamuna Jumala puhui minulle niin selkeästi Sanansa kautta: Hesekiel 12:26-28. Se puhui sydämeeni niin lujaa ja selkeästi ja rauha, jonka sain siitä hetkestä, oli sanoin kuvaamaton. Tulen näkemään läpimurron!
Minnesota, USA

Sen tähden sano heille: ‘Näin sanoo Herra Jumala: Yhdenkään sanani täytäntöönpano ei viivy. Minkä puhun, se toteutuu. Näin sanoo Herra Jumala.’
Hes 12:28