Lauantain todistukset 2.3.2019

2.3.2019

Lauantain todistukset 2.3.2019

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 2.3.2019)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Kuka on sinun vertaisesi, Herra, jumalien joukossa? Kuka on sinun kaltaisesi, sinä pyhyydessä ihmeellinen, maineteoissasi pelättävä, sinä ihmeiden tekijä! 
2 Moos 15:11

Halleluja! Yhtäkkiä Jumalan täydellisellä ajoituksella, eheytymisen Jumala on parantanut kuolleen avioliittoni. Olimme molemmat niin täynnä raivoa, paheksuntaa ja vihaa. Mutta minä murruin, kun erosimme. Kuolin sisältäpäin, lapseni kuolivat sisältäpäin, olin sorruttanut oman taloni. Rukoilin yötä päivää ja itkin joka päivä. Olin täynnä Jumalan mielen mukaista murhetta. Rukoukseni olivat aina niin epätoivoisia, anelin Jumalaa muuttamaan aviomieheni sydämen, ottamaan pois kipumme, täyttämään meidät rakkaudella, näkemään ja tuntemaan Jumalan kautta. Odotin Jumalan kanssa hiljaa jonkun aikaa asumuserossa. Hiljaisuuden muuri murtui lopulta. Tein aloitteen. En tiedä miksi tai kuinka, mutta Jumala antoi minulle rohkeutta ja minä anelin Jumalaa puhumaan minun kauttani aviomiehelleni, koska minulla ei ollut hajuakaan, mitä tehdä. Aviomieheni sanoi, että sinä iltana tuntui siltä, niin kuin joku kuin minä olisin puhunut hänelle.
Virginia, USA

Toivon Jumala täyttäköön ilolla ja rauhalla teidät, jotka uskotte, niin että teillä Pyhän Hengen voimasta olisi runsas toivo.
Room 15:13

Sen jälkeen kun aviomieheni muutti lähemmäs meitä, Jumala on parantanut suhdetta lastemme ja mieheni välillä. Herra myös vetää aviomiestäni lähemmäs minua ja hän käy nyt enemmän kylässä. Hänen sydämensä pehmenee niin paljon. Tiedän, ettei hän ole niin onnellinen uudessa elämässään, kuin mitä hän antaa ymmärtää. Mieheni perhe, vaikka jotkut ovatkin kristittyjä, on luovuttanut avioliittomme suhteen ja he uskovat sen kuolleeksi. Yhtenä päivänä menin kuitenkin kaukaisen sukulaisen hautajaisiin tukemaan anoppiani ja hän epäröi hetkisen, kunnes esitteli minut aviomieheni vaimona! Sekä hänen miniänään. Vau! Ylistys Herralle!
Australia

Opettelen ylistämään Jumalaa myrskyssä. Aviomieheni oli palannut takaisin kotiin. Surullista kyllä hän lankesi taas, enkä pitänyt suutani kiinni. Hän lähti muutama viikko sitten. Tiedän, että Jumala tekee työtään minussa ja olen kiitollinen siitä. Olen rukoillut Jumalaa kovettamaan sydämeni, jotta voisin päästää irti. MUTTA JUMALA! En voi; itse asiassa tunnen suurempaa taakkaa rukoilla hänen pelastuksensa puolesta. Jos en minä, niin kuka sitten? Yritän rukoilla sen toisen naisen puolesta, mikä on vähän vaikeaa. Hän on kuitenkin myös Jumalan lapsi, jolle Jumalalla on suuria suunnitelmia, ja tiedän, että tiedän, että aviomieheni ei kuulu niihin suunnitelmiin. Jumala on paljastanut minulle paljon asioita itsestäni, joita en olisi halunnut nähdä. Tiedän kuitenkin, että se on osa karsimisprosessia, jotta kantaisin hyvää hedelmää. Herra, tapahtukoon sinun tahtosi. Kun aloin seisomaan avioliittoni puolesta, Hän antoi minulle Jeremia 33 ja Hesekiel 36. Niihin tarraudun. Hän ei ole ihminen, Hän ei valehtele, vaan Hän on Jumala joka rakastaa minua/meitä!
Kalifornia, USA

Mutta vielä minä annan heidän haavojensa kasvaa umpeen ja parantua, minä teen heidät terveiksi ja lahjoitan heille pysyvän rauhan ja menestyksen. Minä käännän Juudan ja Israelin kohtalon, rakennan ne entiselleen.
Jer 33:6-7

Jumala tekee työtään kulissien takana. Jumala on paljastanut kaikkea. Meidän piti aviomieheni kanssa mennä neuvontaan, koska hänellä oli jatkuvaa vihaa minua ja tytärtämme kohtaan, mikä johtui syyllisyydestä. Erosimme muutama kuukausi sitten. Viime viikonloppuna olin shoppailemassa kauempana. Tunsin välillä kaipauksena, miten ikävöin aviomiestäni. Annoin tunteen aina takaisin Jumalalle siinä hetkessä. Sitten kohtasin aviomieheni kasvokkain. Hymyilimme ja juttelimme sellaisessa rauhassa, aivan kuin aika olisi pysähtynyt. Se oli Jumalasta! Kerroin hänelle, että olemme molemmat muuttamassa pois. Hän näytti ällistyneeltä. Kysyin, haluaisiko hän rauhan ennen kuin lähtisimme. Hän alkoi itkeä. Kosketin hänen kättään ja sanoin rakastavasti “Sinun todella täytyy tehdä tämä kaikkien takia.” Sanoin, että rakastimme häntä, emmekä halunneet kaikkea tätä. Hän sanoi, että jokin sai hänet tulemaan sinne sinä päivänä. Mutta Jumala! Rukoilkaa puolestamme!
Illinois, USA

Olemme olleet aviomieheni kanssa eronneena pari vuotta. Hän oli kotona asuva tuhlaaja pitkän aikaa ja muutti lopulta pois toisen naisen kanssa. Heillä on lapsi. Ajattelin, etten ikinä pystyisi edes katsomaan tuohon lapseen, mutta Jumala… Olen niin rakastunut tuohon poikavauvaan ja hän rakastaa minua ja lapsiamme niin paljon. Matka on ollut todella vaikea, mutta näen Jumalan toimivan elämässäni ja pehmentävän aviomieheni sydäntä. Ystävänpäivänä hän tuli kotiin ja toi kukkia minulle ja ruusun tytöllemme. Hän sanoi, että halusi kiittää minua päivällisen ja kakun järjestämisestä hänen poikansa syntymäpäiville. Olin todella yllättynyt mutta otettu, sillä jopa silloin kun olimme naimisissa, sain vain harvoin kukkia. Avioliittoni ei ole vielä eheytynyt, mutta seison eheytymisen puolesta ja tiedän, että Jumala tuo meidät takaisin yhteen Hänen ajallaan. Jumala on hyvä enkä malta odottaa, että saan kirjoittaa siitä, miten Hän eheyttää minun perheeni Hänen kunniakseen ja vain Hänen kunniakseen.
Australia

Olen odottanut niin kauan. Aviomieheni on kotona asuva tuhlaaja. Valitettavasti avioerokäsittelyt ovat lähempänä kuin koskaan ja se kauhistuttaa minua. Olen ollut niin väsynyt ja olen ajatellut luovuttamista. Mutta Jumala! Näin ensimmäisen Covenant Transport (Liitto Kuljetus) -rekan viime kuussa. Tänään… Herra tietää, että ajat ovat kovat avioerokäsittelyiden, omaisuudenjaon, asianajajien yms. häämöttäessä. Tänään en nähnyt vain yhtä, vaan kaksi Covenant Transport -rekkaa. Olen aina halunnut nähdä sellaisen rekan, joita muut odottavat puolisot näkevät ja saavat toivoa. Juuri kun olin valmis luovuttamaan ja lopettamaan, Jumalani antoi minulle Hänen ajallaan olevan, täydellisen muistutuksensa. Avioliittoni on kaukana eheytymisestä, mutta nämä muistutukset ovat Jumalan lupauksia minulle siitä, että Hän on täällä, eikä Hän ole jättänyt minun puoltani. Ylistys Herralle! Sinnitelkää, kanssaodottajat. Meillä saattaa olla omat suunnitelmamme, mutta Jumala ohjaa askeleemme. Rukoilen meidän kaikkien puolesta. Pääsemme tämän läpi. Pitäkää Herramme johdossa; Hän huolehtii meistä.
Georgia, USA

Ihminen suunnittelee tiensä, mutta Herra ohjaa hänen askelensa.
Sananl 16:9

Tunsin johdatusta kertoa, miten Jumala on ollut uskollinen viime aikoina. Muutamat viime päivät minusta tuntui, että Herra on herätellyt uskoani. Joskus lihassani tunsin olevani maassa ja ajattelin “Miksi sinä hämmennät uskoani, Jumala, kun näin tapahtuu?” Nyt ajattelen, että se oli sen takia, että pitäisin henkeni/uskoni vakaana ongelmien tullessa. Sinä päivänä, kun Herra ohjasi minut odottamaan, eräs rukousystävä sanoi minulle “Herra ohjaa sinua” Jes 58:11, elämäni raamatunkohta. Eilen olin todella järkyttynyt; odotin jotakin ihanaa, kun koettelemus tuli. Mutta Jumala antoi sen tapahtua, jotta pystyin olemaan lempeä miehelleni. En osannut toimia, mutta etsin Herraa ja Hän uudisti voimani. Samana iltana Jumala paljasti, että aviomieheni etsii seurakuntaa. Herra kutsuu lampaitaan! Hän on Hyvä Paimen! Uskon, että Jumala hämmentää uskoani yhtäkkiä-hetkeäni varten! Ef 3:14. Aamen!
Florida, USA

Tunsin johdatusta hengessäni ottaa yhteyttä rakkaaseen aviomieheeni ja kysyä, haluaisiko hän tehdä jotakin ystävänpäivänä. Vaikka hän kieltäytyi, hän avautui kuitenkin vähän tuskistaan ja oli ystävällinen vastatessaan. Itsepäinen, mutta pehmenevä! Hän oli jopa lohduttava, mitä hän ei ole ennen ollut. Näin mahdollisuuden kertoa uskostani avioliittoomme. Ystävänpäivänä pyysin häneltä halausta, mutta hän kieltäytyi. Jokin kehotti minua pyytämään kädenpuristusta. Ajattelin mielessäni “Oikeasti? Kättely on niin merkityksetöntä.” Noh, mieheni suostui, eikä vetäytynyt pois vaan nautti siitä pitkästä hetkestä, kun kätemme koskettivat. Ja meillä oli ihana, iloinen hetki, kun nauroimme molemmat, sellaisia hölmöjä kun olimme siinä, ja hymyilimme toistemme silmiin. Se oli ihme minulle. Jumalan lupaus oli palauttaa aviomieheni vankeudesta ja hän palaisi riemulla ja ilolla. Aviomieheni lähti mielisairauden, viholliselta tulevan pelon ja toivottomuuden takia. Mutta Jumala! Jes 35:10. Yhtäkkiä-hetkeni on lähellä. Aamen!
Florida, USA

Herran vapaiksi ostamat palaavat ja saapuvat riemuiten Siioniin. He kantavat päänsä päällä ikuista iloa. Ilo ja riemu astuvat portista, huoli ja huokaus pakenevat kauas. 
Jes 35:10

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.