Lauantain todistukset 18.3.2023

19.3.2023

Lauantain todistukset 18.3.2023

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 18.3.2023)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Herra on sorrettujen turva, hän on suoja ahdingon aikana. Sinuun luottavat kaikki, jotka tuntevat sinut. Sinä, Herra, et hylkää ketään, joka etsii sinulta apua.
Ps 9:9-10

Olemme olleet monta, monta vuotta asumuserossa ja avioerossa, ja monta vuotta vaimoni on ollut naimisissa toisen miehen kanssa, mutta nyt eheytyminen häämöttää horisontissa. Vaimoni on pikkuhiljaa siirtämässä tavaroitaan loma-asuntooni ja ehdottelee sinne huonekaluja ja muutenkin harrastaa pesänrakentamista aikoen täyttää astiakaapin “meidän astiastolla ja laseilla”. Hän sanoo “minä rakastan sinua” puhelujen lopuksi ennen minua. Kun kysyin, milloin hän muuttaisi takaisin, hän sanoi että keväällä tai kesällä. Hän sanoi myös, että voisin olla hänen mökillään, kun lapsilla on serkkujen kanssa retkeilyloma heinäkuussa. Kaikki ei ole vielä ohi, mutta lähellä. Odotan kärsivällisesti Herraa. Jään pian eläkkeelle, mikä on varmasti tärkeää hänelle, uusi alku. Älä luovuta, Herra pitää huolen.
(New Jersey, USA)

“Abraham pani sen paikan nimeksi ‘Herra näkee’. Siksi vielä tänäkin päivänä sanotaan: “Vuorella, jolla Herra ilmestyy”. (Raamattu kansalle)
1. Moos 22:14

Olen seisonut avioliittoni puolesta muutaman vuoden. Aviomieheni oli kotona asuva tuhlaaja. Minulla on ollut monia sydänsuruja ja tulin siihen lopputulokseen, että avioliittomme on ohi ja mennyttä, vaikka tiesin, että Jumala teki työtä aviomiehessäni. Pyysin häntä monta, monta kertaa lähtemään, jotta saisimme lasten kanssa olla rauhassa, eikä meidän tarvitsisi murehtia hänen tekemisistään. Rukoilin kuitenkin Jumalaa, ettei Hän antaisi mieheni lähteä. Matkani aikana tulin lähemmäs Jumalaa ja uskoin aina, että Jumala pitäisi minusta huolen eikä hylkäisi minua, oli minulla aviomiestä tai ei. Näin unta eräänä yönä, että aviomieheni kehotti minua olemaan huoleti, hän oli jättänyt sen toisen naisen. Minulla oli kuitenkin epäilykseni. Annoin ajan kulua ja yhtenä päivänä kysyin sitä häneltä ja hän vahvisti sen todeksi. Se oli niin yhtäkkistä, että iloitsin vain sydämessäni. Jumala teki niin kuin lupasi. Hän ei ikinä antanut mieheni lähteä, koska Hän aikoi eheyttää avioliittomme. Etenen askel kerrallaan ja ylistän Jumalaa siitä, mitä Hän tekee! “Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.” (Luuk 1:37). Kiitos Herralle!
(Maryland, USA)

Minusta tuntuu, että olen odottanut todella kauan. Taas yhtenä hetkenä kysyin odottamisesta Jumalalta rukouksessa. Epäilin, koska hän meni naimisiin toisen naisen kanssa ja asuu toisessa osavaltiossa. Kun ajoin autolla, en voinut uskoa silmiäni – näin taas Covenant Transport -rekan (Liitto Kuljetus). Se oli ensimmäinen tänä vuonna ja sen perässä tuli United (Yhdistetty) -rekka ja Expedited (Pika) -rekka. Seurakunnassa raamattuopetuksessa puhuttiinkin avioliiton liiton tärkeydestä. Pastori sanoi, että vain kuolema rikkoo liiton; että Jumala näkee minut ja aviomieheni olevan edelleen naimisissa. Jumalan kanssa kaikki on mahdollista. Pastori sanoi, että minun pitää jatkaa rukoilemista aviomieheni ja hänen pelastuksensa puolesta. Mikä herätys minulle jatkaa odottamista!
(Florida, USA)

Aviomieheni on ollut toisen naisen kanssa useamman vuoden ja heillä on yhteinen poika. Hän ei ole ikinä muuttanut pois, mutta on kuitenkin jatkuvassa yhteydessä naisen kanssa. Sain tietää sen kolmannen osapuolen kautta muutama kuukausi sitten. Olin niin katkera ja loukkaantunut ja aloin rukoilemaan, että Jumala poistaisi tämän katkeruuden ja kivun! Yhtenä päivänä mieheni autossa oli ongelma ja hän halusi käyttää minun autoani. Halusin myös käydä ulkona. Käytimme lopulta minun autoani ja hän sanoi, että hänen pitää käydä hakemassa lapsi päiväkodista toisen naisen kanssa ja viedä lapsi lääkärintarkastukseen. Hän kysyi, voisimmeko mennä yhdessä, ja teimme niin. Minulla oli rauha! Lapsi on viaton. En ole enää katkera. He ovat edelleen yhdessä, vaikka hän kieltää sen minulle. Tiedän, että Jumalani on kuitenkin uskollinen Hänen ajoituksellaan! Hän oli todella yllättynyt teostani ja kiitti minua!
(Kanada)

(Ex-)mieheni mummo kuoli vähän aikaa sitten ja hänen muistotilaisuutensa oli sillä alueella, josta muutimme pois yli vuosi sitten. Otin asian raskaasti, kun selvisi, etten pystyisi osallistumaan tilaisuuteen. Luovutin asian kuitenkin Jumalalle ja luotin, että Hän toimisi. Muutama viikko myöhemmin anoppini lähetti minulle kuvasarjaesityksen, joka näytettäisiin muistotilaisuudessa, ja siellä oli todella monta kuvaa meistä yhdessä perheenä. Yhdessä kuvassa jopa aviomieheni käsi oli ympärilläni. Aivan kuin Jumala olisi saattanut minut muistelemaan isoäitiä, vaikken ollut tilaisuudessa paikalla, ja sanoi minulle, että olen edelleen osa sitä perhettä. Oli niin suuri siunaus saada nähdä kaikki nuo perhekuvat! Herra tekee aina työtään, näyttipä miltä tahansa. Ylistän ja kiitän Häntä Hänen armostaan ja rakkaudestaan.
(Nebraska, USA)

Niin kuin RMM usein muistuttaa, “Jumala puhuu lapsilleen”. Olin epätoivoinen odotuksessani vähän aikaa sitten ja rukoilin yksinkertaisesti “Pyhä Henki, rohkaise minua. Olen niin lannistunut. Mistä kohtaa Raamatusta saisin kunnon annoksen rohkaisua?” Hän antoi minulle luvun 123. Avasin tämän perusteella pienen Raamattuni sivulta 123. Ensimmäinen asia, jonka näin, oli Markus 10 otsikolla “Valtakunnan vallankumouksellisia arvoja.” Aloin lukemaan kappaletta ja käänsin sivulle 124. Hämmästelin Jeesuksen opetusta avioliitosta – varsinkin jakeita 11-12. Tämä kohta saa “eteenpäin menneiden” Jumalan lasten olon epämukavaksi ja vaientaa suut monelta pastorilta, jotka eivät halua loukata seurakuntaansa. Pyhän Hengen johdatus oli todella voimallinen. Nousin ylös ylistämään ja kiittämään Hänen nimeään siitä, miten Hän lohdutti minua tuossa hetkessä. Jumala puhuu minulle edelleen monin, monin tavoin. Rakas odottaja, ole rohkaistunut!
(Kanada)

Jeesus sanoi heille: “Se, joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa, on avionrikkoja ja tekee väärin vaimoaan kohtaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, hänkin tekee aviorikoksen.”
Mark 10:11-12

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries