Lauantain todistukset 16.3.2019

17.3.2019

Lauantain todistukset 16.3.2019

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 16.3.2019)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Ei ole, Jesurun, ketään sinun Jumalasi kaltaista! Yli taivaan hän ratsastaa avuksesi, saapuu pilvien päällä suuressa voimassaan. Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kantavat ikuiset käsivarret.
5 Moos 33:26-27

Haluan vain antaa Jumalalle kaiken kunnian, kiitoksen ja ylistyksen siitä, että Hän toi aviomieheni kotiin, pelasti hänen sielunsa, vapautti hänet huumeriippuvuudesta ja eheytti avioliittomme. Jumala on niin hyvä ja niin uskollinen pitämään lupauksensa. Jopa silloin kun kaikki näytti toivottomalta, Jumala teki työtään koko ajan. Avioliittomme on täysin uusi. En osannut aavistaa, että se voisi olla niin ihmeellinen. Jumala on niin mahtava! Jokainen kivulias taival ja jokainen vuodatettu kyynel on sen arvoista, että näen aviomieheni uuden rakkauden Herraa kohtaan. Älä ikinä luovu toivosta! Jumala on hyvä ja Hän on uskollinen! Pysy läheisessä suhteessa Herraan. Anna anteeksi puolisollesi, päästä irti ja anna Jumalan tehdä työ. Anna aina Jumalan rakkauden loistaa kauttasi.
Utah, USA

Minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte, minä puhdistan teidät kaikesta saastastanne ja epäjumalienne kaikesta iljettävyydestä. Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
Hes 36:25-26

Tunsin rohkaisun kirjoittaa tämän todistuksen, koska Jumala aina yllättää meidät. Aviomieheni, joka on tuhlaaja, oli todella sairas ja tarvitsi leikkausta. Jumala, ihmeellisessä rakkaudessaan, antoi leikkauksen tapahtua ja minä sain olla mieheni kanssa koko ajan ennen leikkausta sekä toimenpiteen ajan. Kun hän oli menossa leikkaussaliin, saimme olla vain kahdestaan, ja silloin kun he toivat hänet takaisin, hän sai nähdä ensimmäisenä minun kasvoni. Tiedän, että Jumala näytti meille, että Hän haluaa meidän olevan yhdessä vastoinkäymisistä huolimatta ja Hän osoittaa miehelleni, että minä olen ja tulen aina olemaan hänen vaimonsa. Ylistän Jumalaa Hänen mahtavasta rakkaudestaan, koska suuret asiat ovat pienissä yksityiskohdissa. Matt 19:6 – “He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.”
Venezuela

Kaikki ylistys ja kunnia mahdottomuuksien Jumalalle! Eilen, Jumalan kunniaksi, aviomieheni pyysi päästä seurakuntamme jäseneksi. Kiitän Jumalaa, koska Hänen ajallaan, ei minun, Hän teki asioita omalla tavallaan. Ylistetty olkoon Hänen nimensä. Oli mahtavaa nähdä, miten aviomieheni eheytyi kaikin tavoin Jumalamme kunniaksi. Jatkakaa rukoilua, uskomista ja elämän antamista Jumalan palvelemiseen, niin Hän tekee loput. Jumala on ihmeellinen.
Nicaragua

Hiljaisuus on murrettu, sillä aviomieheni on tehnyt aloitteen ja ottanut yhteyttä säännöllisesti. Se alkoi satunnaisilla ystävällisillä viesteillä, sitten tuli vierailu, sitten puhelinsoittoja ja nyt sähköposteja. Tämä on todella epätavallista pitkittyneessä asumuserossamme. Olen tyytyväinen, että hän on sentään kääntynyt minuun päin eikä vastusta minua. En myöskään painosta häntä yhtään enempää kuin mitä hän antaa. Tämä on kasvua omalta osaltani, sillä olen huonomaineinen siitä, että määräilen helposti, kun meillä on vähääkään yhteydenpitoa. Tällä kertaa luotan Pyhään Henkeen ja annan Hänen eheyttää ja viedä hyvän työnsä päätökseen meidän välillämme. Ylistys Jumalalle!
Texas, USA

Minä luotan siihen, että Jumala, joka on teissä aloittanut hyvän työnsä, myös saattaa sen päätökseen Kristuksen Jeesuksen päivään mennessä. 
Fil 1:6

Minulla on ollut kotona asuva tuhlaajapuoliso pari vuotta. Jumala kehotti minua pysymään pystyssä alussa, kun kaikki meni pieleen. Jumala on muuttanut minua uudeksi luomukseksi Kristuksessa Jeesuksessa ja sanonut minulle uudelleen ja uudelleen, että huolimatta siitä mitä aviomieheni tekee, minun tulisi rakastaa häntä pyyteettömästi. Kun olen tehnyt, mitä Herra on kehottanut minua tekemään, se on muuttanut aviomiestäni ihmeellisillä tavoilla! Vaikka jotkut päivät ovat edelleen vaikeita, Rejoice Marriage Ministries tuli elämääni auttamaan minua pysymään kasassa ja antamaan minulle voimaa vaikeina päivinä. Noin viikko sitten luin Bobin hartaustekstin, jossa oli rukous sitoutumisesta odottamiseen ja siinä rukoiltiin varjelusta puolisolle, kun odotetaan hänen kotiinpaluutaan. Kirjoitin sen päiväkirjaani ja olen rukoillut sitä joka päivä. Eilen aviomieheni oli auto-onnettomuudessa ja hänen rekkansa kaatui. Hän käveli pois paikalta vain pieni haava kädessään ja hänen rekkansa on edelleen ajokelpoinen. Ylistys Jumalalle! Joh 15:7.
Kalifornia, USA

Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen.
Joh 15:7

Ylistys Herralle, aviomieheni tuli takaisin pitkältä ajomatkalta. Hänen sydämensä on pehmentynyt ja kiitollinen. Hän epäilee edelleen avioliittomme eheytymistä, mutta olen seisonut monia vuosia ja haluan pyrkiä kohti Jumalan tahtoa. Vihollinen hyökkää joka viikko ja yrittää saada minut luovuttamaan avioliittoni ja puolisoni suhteen, mutta minä laitan kaiken luottamukseni Jumalaan ja kysyn Häneltä, miten voisin olla parempi vaimo. Pyydän Jumalaa antamaan minulle voimaa ja auttamaan minua rakastamaan miestäni Hänen silmillään ja unohtamaan olosuhteet. Muistan vain, miten pimeä yö on ennen uuden päivän nousua. Pysyn uskossa. Annan Jumalan toteuttaa Hänen täydellisen suunnitelmansa meidän eheytymiseksemme.
Kanada

Pyysin Jumalalta Sanaa eilen, vaikka vain yhtä sanaa. Eräs nainen, joka piti opetusta, aloitti sanomalla “Minulla on sana tänään.” Hän sanoi “Lopeta pilailu!” Se tarkoittaa salailevaa, pettävää käytöstä. Se on vihollisen todellinen kuvaus. Hän vain valehtelee. Hän valehtelee, ettei meillä ole toivoa. Mutta Jeesus on toivomme! Hän on varustanut meidät voimalla taistelua varten. Psalmi 18:39. Ja Hän on jo saanut voiton meidän puolestamme. Lakkaa taistelemasta sen voiton puolesta, joka on jo voitettu sinulle. Kulje voitossa. Jeesus on antanut meille auktoriteetin ja voiman vihollisen yli. Luuk 9:1. Puhu vuorellesi ja käske sitä heittäytymään mereen. Hän sanoi, että mitä tahansa uskossa pyydätte, sen te saatte. Meidän täytyy muistuttaa itseämme, ketä me olemme Kristuksessa. Meille on annettu paikka taivaassa Kristuksen kanssa, joka on kaikkia voimia ja valtoja ylempänä! ÄLÄ IKINÄ LUOVUTA! Ylistä Herraa Jeesusta.
Texas, USA

Sinulta minä saan voiman taisteluun, vastustajani sinä kaadat jalkojeni alle.
Ps 18:39

Todistukseni ei ole vielä ohi, mutta tunsin tarvetta jakaa sen. Kaksi viikkoa ennen joulua aviomieheni sanoi, ettei hän enää rakastanut minua, halusi avioeron ja halusi lähteä. Kaikki joulunajan ilo vietiin minulta, mutta kiitos Jumalalle RMM:stä. Opin jo varhaisessa vaiheessa, että minun tulisi rukoilla palavasti ja lukea Jumalan Sanaa päivittäin. Siihen aikaan minulle sanottiin Sana “Ihme toisensa jälkeen tapahtuu nopeasti.” Ylistys Herralle, noita ihmeitä tulee! Mieheni uhkasi lähteä, muttei ikinä lähtenyt, Hän lopetti asiat sen toisen naisen kanssa ennen vuoden loppua. Hän kieltäytyi neuvonnasta, mutta suostui kuitenkin yhtäkkiä, ja käymme siellä edelleen. Juhlimme uutta vuotta, minun syntymäpäivääni, hänen työpaikan juhlaillallista ja sukulaisten häitä yhdessä! Hän kamppailee edelleen tunteidensa kanssa, joita hänellä on minua ja sitä toista naista kohtaan, mutta tiedän, että Jumalalla on kaikki hallussaan ja aviomieheni saa Damaskoksen tien kokemuksensa. Jatkakaa odottamista, sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.
Florida, USA

Haluan vain rohkaista teitä kaikkia uskomaan Jumalaan ja odottamaan Hänen ajoitustaan. Aviomieheni ja minä olemme olleet asumuserossa muutaman vuoden. Hän kehotti minua menemään eteenpäin, emmekä olleet palaamassa yhteenä. Tänä iltana aviomieheni tuli katsomaan lapsia ja sanoi, että halusi jutella. Suostuin. Aviomieheni sanoi, että hän haluaisi olla täällä lapsiamme ja minua varten. Sitten hän suuteli minua. Uskokaa Jumalaan. Pitäkää kiinni ja kuunnelkaa sydäntänne, älkääkä antako kenenkään lannistaa itseänne.
New York, USA

Jeesus sanoi heille: “Uskokaa Jumalaan. Totisesti: jos joku sanoo tälle vuorelle: ‘Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen!’, se myös tapahtuu, jos hän ei sydämessään epäile vaan uskoo, että niin käy kuin hän sanoo. Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän.”
Mark 11:22-24

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.