Lauantain todistukset 14.1.2023

16.1.2023

Lauantain todistukset 14.1.2023

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotional 14.1.2023)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten korjaavat. Jotka itkien menevät kylvämään vakkaansa kantaen, ne riemuiten palaavat kotiin lyhteet sylissään.
Ps 126:5-6

Jouluaattona poikani ja (ex)mieheni käväisivät luonani hakemassa muutamia tavaroita, sillä he olivat viettämässä aikaa yhdessä. Olin juuri menossa ulos, kun he ajoivat pihaan, joten sain toivotettua hänelle hyvää joulua! Sitten päädyimme samaan kauppaan muutama minuutti myöhemmin! Saimme mahdollisuuden jutella pidempään! Asumuserosta ja avioerostamme on pitkä aika, mutta Jumala tietää kuinka rohkaista sydäntäni jatkamaan odottamista! Kiitos taivaallinen Isä Jeesuksen lahjoista ja että sain nähdä aviomieheni!
(Idaho, USA) Mikä siunaus Herralta, että molemmat menivät samaan kauppaan! Mikä sattuma! Pidä silmäsi auki, että näet kaikki erilaiset lahjat, joita voit saada Herralta, sillä Hän haluaa siunata ja rohkaista sinua! -Charlyne

Siunattu olkoon Jeesuksen nimi. Appiukkoni on antanut meidän olla hänen kotonaan ja olemme kiitollisia siitä. Tämä saattaa olla yksi tärkeä askel kohti eheytymistä ja sovintoa aviomieheni kanssa Jeesuksen nimessä. Täytyy sanoa, etten pitänyt ajatuksesta olla hänen isänsä luona ja halusin saada asunnon toisesta paikasta. Se ei toiminut niin kuin olisin halunnut ja tämä on ollut kuin Joonan tarina (Joona juoksi päinvastaiseen suuntaan, mutta lopulta hänen täytyi tehdä Jumalan tahto). Joten tässä olemme, mieheni isän kotona. Siunauksia ja agape-rakkautta.
(Jamaica) Opetteletko tekemään Jumalan tahdon mukaan etkä vaatimaan omaa tahtoasi ja tietäsi? Kun opit tämän voimallisen totuuden ja opetuksen, Herra siunaa sinua enemmän kuin osaat kuvitella! -Charlyne

Ylistys Herralle! Ihme tapahtui. Sain viettää joulun tuhlaajani kanssa! Viime vuonna tähän aikaan muistan lukeneeni Charlynen tekstiä siitä, miten tuhlaajat tulevat kotiin lomilla. Luettuani sen rukoilin ja uskoin, että viettäisimme loma-ajat yhdessä tuhlaajani kanssa tänä vuona. Jumala vastasi ja niin tapahtui. Ennen joulua välimme eivät olleet hyvät ja olin luopumassa toivosta. MUTTA Jumala… Kiitän Herraa, että hän toimii elämässäni ja odotan, mihin Hän meitä vie.
(Texas, USA) Älä ikinä epäile Jumalan ja rukouksen voimaa! Muista kaikista nykyisistä olosuhteistasi huolimatta uskoa ja seisoa uskollisesti Jumalan lupauksissa, jotka Hän on antanut sinulle, kun olet rukoillut avioliittosi eheytymisen puolesta! Kaiva esiin rukouspäiväkirjasi! Tulet olemaan siunattu! -Charlyne

Paholainen yritti hajottaa aviomiestäni ja minua. Riitelimme paljon. Pyysin Jumalaa muuttamaan miestäni. Hän sanoi: “Ei, vaan muuttamaan sinua”. Ensin olin vihainen, koska sydämeni oli särkynyt. Kuulin Hänen sanovan: “Tiedät, että voin muuttaa kaiken.” Tarvitsin noita sanoja. Sanoin Jumalalle, että saat tehdä mitä tahansa minulle. Jumala on parantanut minua pikkuhiljaa. Aviomieheni on muuttumassa. Hän nimitteli minua ja kiroili, mutta kiitos Jumalalle, nyt hän sanoo minua kauniiksi. Ennen hän ei koskaan ostanut minulle lahjoja, mutta viime aikoina hän on ostanut. Jumala voi muuttaa kaiken. Hän näytti minulle, kuinka kunnioittaa aviomiestäni. Olemme nyt olleet yhdessä monta, monta vuotta. Kiitän Jumalaa siitä rakkaudesta, jota meillä nyt on. Ei ole ollut helppoa, mutta kiitän Jumalaa siitä, että Hän paransi minut ja pelasti minut ja avioliittoni. Uskon, että Hän voi tehdä sen myös sinulle. Mitä tahansa elämässäsi tapahtuukin, Jeesuksen nimessä kaikki ja mikä tahansa on mahdollista. Hän on mahdollisuuksien Jumala.
(Texas, USA)

Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
Hes 36:26

Saan niin paljon rohkaisua muiden todistuksista. Aviomieheni otti eron mennäkseen naimisiin toisen naisen kanssa ja jätti neljä lasta jälkeensä. Olen seisonut avioliittomme puolesta muutaman vuoden, eikä hän ole pitänyt paljon ollenkaan yhteyttä keneenkään meistä, mutta kutsuin hänet jouluaatoksi perheillalliselle. Hän tuli ja pyysi jäädä sohvalle yöksi ja oli hyvin hellä minua kohtaan myöhemmin illalla. Olen täysin yllättynyt ja kiitän Jumalaani, että hän pehmentää mieheni sydämen, että hän tulisi lopullisesti kotiin. Mikään ei ole mahdotonta!
(Sveitsi) Ylistys Herralle! Uusi vuosi ja uusia alkuja!! Missä sinä olet hengellisesti? Sytytä tuli ja pidä se palamassa hengellisellä matkallasi ja rukouselämässäsi! Rukoile, että Herra kaataisi kaikki seinämät, jotka vihollinen on pystyttänyt! Jeesus Kristus kuoli ristillä ja vuodatti verennsä, jotta sydämet, elämät ja avioliitot voisivat olla sitä, millaiseksi Jumala on ne luonut – yhtä lihaa! -Charlyne

Kiitos Annelle ja Bradille heidän avoimuudestaan avioliiton haasteissa ja eheytymisessä. Monet heidän olosuhteistaan ovat samanlaisia kuin meillä. Kiitos, kun kerroitte, miten Herra on puhunut teille ja rohkaissut teitä. Todistuksenne on auttanut vahvistanut päätöstäni seurata Jumalan johdatusta.
(Pohjois-Carolina, USA)

Olen seisonut avioliittoni puolesta monta vuotta. Mieheni lähetti putkien vuorausteippiä tyttäremme mukana, jotta saisin vuorattua putket pakkaselta. Jouluaamuna hän lähetti viestin lapsille ja minulle ja toivotti hyvää joulua. Hän sanoi ikävöivänsä meitä kaikkia. Myöhemmin päivällä hän soitti ja sanoi, että sai jutella kaikkien lasten kanssa, muttei minun kanssani, ja hän toivotti hyvää joulua. Kiitos Herralle! Jumala pehmentää hänen sydäntään.
(Texas, USA)

Tuhlaajani oli tuossa tapaamaan lapsiamme. Yksi asia, josta olen pyytänyt Jumalaa vapauttamaan minut, ovat ilmeeni ja ajatukseni, jotka kuvastavat inhoa ja pettymystä. Yleensä yritän hymyillä tuhlaajani läsnäollessa, mutta se on vaikeaa, kun muistot tuhlaajani käytöksestä alkavat pyöriä mielessäni. Rukoilin ja pyysin Jumalaa vapauttamaan minut kaikista ajatuksistani, jotka eivät kuvasta sitä miestä, joksi Jumala on hänet luonut. Jumala vastasi! Vietimme yhteistä perheaikaa pelaten lautapeliä ja söimme illallista. Eikä minulla ollut ollenkaan ajatuksia, jotka olisivat olleet Jumalan tahdon vastaisia.
(Maryland, USA) Kiitos Herralle! Luovutatko sydämesi ja elämäsi Herralle sanoen “Herra, muuta minut sellaiseksi mieheksi tai vaimoksi niin kuin minun tulee olla avioliittomme eheytymisessä! Jumalalle kunnia! -Charlyne

Olen seisonut avioliittoni puolesta jonkun aikaa. Todella pitkän avioliiton jälkeen avioerosta tuli virallista (ei lopullista, koska Jumalalla on viimeinen sana ja Hän eheyttää!). Yhteydenpitomme on ollut minimaalista viime jouluun asti. Mieheni asuu usean tunnin päästä ja viimeisen vuoden ajan olemme viestitelleet päivittäin. Ensimmäinen lapsenlapsemme syntyi aiemmin tänä vuonna. Koko perheemme oli yhdessä ensimmäistä kertaa asumuseron jälkeen. Vietimme monta iltaa yhdessä perheenä, kun mieheni oli kotona kiitospäivän viikkona ja vietimme kiitospäivää yhdessä hänen äidinsä luona. Jouluna hän oli käymässä ja vietimme monta iltaa yhdessä perheenä ja vietimme joulua meidän kodissamme. Hän osti minulle ensimmäisen lahjan asumuseron jälkeen. Jumala tekee työtään ja täydellinen eheytyminen tapahtuu aivan silmieni edessä. Olen niin kiitollinen ja odotan uutta vuodelta 2023. Kulje uskossa! Jumala pystyy tekemään monin verroin enemmän!
(Louisiana, USA)

Jumalalle, joka meissä vaikuttavalla voimallaan kykenee tekemään monin verroin enemmän kuin osaamme pyytää tai edes ajatella.
Ef 3:20