Lauantain todistukset 13.2.2021

19.2.2021

Lauantain todistukset 13.2.2021

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 13.2.2021)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Minä kiitän sinua, Herra, koko sydämestäni, kerron sinun ihmeelliset tekosi. Minä iloitsen ja riemuitsen sinusta, ylistän sinun nimeäsi, Korkein.
Ps 9:1-2

Monta vuotta sitten aviomieheni päätti lopettaa avioliittomme ja sitä seuraavat vuodet etsin Jumalaa koko sydämestäni, sielustani, mielestäni ja voimastani rukouksen ja paaston kautta. Rejoice Marriage Ministries oli osa tätä matkaa, sillä kuuntelin usein Charlynen nauhoituksia ja luin heidän kirjojaan. Muutama vuosi sitten aviomieheni tuli kotiin ja pari vuotta sen jälkeen hän kävi kasteella ja antoi elämänsä Kristukselle. Olen äimistynyt siitä, kuinka Herra otti jokaisen itkemäni kyyneleen, jokaisen rukoilemani rukouksen, jokikisen paastoamani minuutin, ja on antanut minulle takaisin ne vuodet, jotka sirkat olivat vieneet, murskanneet ja tallanneet. Sain ne takaisin siunauksena, joka tulee Häneltä. En ikinä toivoisi kenellekään sitä, mitä me kävimme läpi, mutta lupaan sinulle, että yksikään minuutti Jumalan kanssa ei ole tuhlattu, ja Hän kuulee ja vaalii jokaista rukousta, jokaista kyyneltä. Kiitos Jumalalle Hänen loppumattomasta uskollisuudestaan ja rakkaudestaan!
Kalifornia, USA

Minä hyvitän teille ne vuodet, jolloin sadon söivät sirkat ja niiden toukat, vaeltajasirkat ja kalvajasirkat, tuo suuri sotajoukko, jonka lähetin teidän kimppuunne. Te saatte syödä ja tulette kylläisiksi, te ylistätte Herraa, Jumalaanne, joka on tehnyt ihmeellisiä tekoja teidän hyväksenne. Minun kansaani ei enää koskaan pilkata.
Joel 2:25-26

Halusin jakaa todistukseni, koska Jumala on ollut niin hyvä minulle ja toivon, että voin innostaa muita, joilla on vaikeaa. Kun aviomieheni lähti jokin aika sitten, olin hajalla. Rikkinäisyydessäni löysin Jumalan ja olen seurannut Häntä sen jälkeen. Kuluneen vuoden aikana Jumala on tehnyt ihmeellistä työtä minussa. Olen täysin uusi ihminen; tämän maailman houkutukset eivät enää liikuta minua. Haluni tuntea Jumala ja olla suhteessa Hänen kanssaan on todellinen sydämen haluni nyt. Olin luovuttanut avioliittoni kanssa, koska ajattelin, ettei minulla ollut muuta mahdollisuutta. Mieheni lähti ja alkoi tapailemaan toista naista ja oli niin kylmä minulle. Jumala kuitenkin tunsi sydämeni ja näytti minulle, että Hän voi ja tulee eheyttämään avioliittomme. Olen seisonut uskossa siitä lähtien. Mieheni sanoi vähän aikaa sitten, että hän ikävöi minua ja antaa minulle lämpimiä ja pitkiä halauksia, kun näemme toisiamme. Hän kysyy minulta Jumalasta ja voin rukoilla hänen puolestaan. Kunnia Jumalalle! Hän ei ole vielä kotona, mutta yhteydenpitomme ja suhteemme on hyvällä tolalla. 1 Piet 3:1
Kalifornia, USA

Samoin te, vaimot, olkaa kuuliaisia miehellenne, jotta myös ne miehet, jotka ehkä eivät usko Jumalan sanaan, nyt vaimonsa elävällä esimerkillä ilman sanojakin voitettaisiin.
1 Piet 3:1

Olen ollut masentunut ja rukoillut niin kovasti sen jälkeen, kun avioliittomme kaatui. Olen oppinut päästämään irti ja antanut Jumalan toimia. Saan kaiken voimani, rohkeuteni ja viisauteni Kaikkivaltiaalta Isältämme. “Älkää säikähtäkö älkääkä pelätkö tuota valtavaa sotajoukkoa, sillä tämä ei ole teidän sotanne vaan Jumalan.” 2 Aik 20:15. Muutama kuukausi sitten aviomieheni tuli takaisin. Hän ei ole vetäytynyt, vaan hymyilee ja puhuu minulle nyt. Hän alkoi käymään meidän luona ja toi noutoruokaa ja myös syö meidän kanssamme. Yhdellä kerralla hän jutteli kanssani, että hän haluaisi rempata taloamme, sitä unelmataloa, jonka aina halusimme. Talo rempataan täydellisesti, joten minun piti lasten kanssa etsiä uusi vuokratalo. Tiedän ja uskon, että Jumala tekee tätä myös avioliitolleni. Emme vieläkään asu yhdessä (hän asuu talossamme remontin ajan ja minä olen lasten kanssa vuokratalossa). Hän kuitenkin pitää yhteyttä minuun nyt ja vietimme joululomaa yhdessä perheenä. Joten, kaikille odottaville puolisoille: päästä irti ja anna Jumalan tehdä ja usko, kun Jumala sanoo “Minä, Herra, toteutan tämän äkkiarvaamatta, kun hetki on tullut.” Jes 60:22. Ylistys Jumalalle, halleluja.
Filippiinit

Jumala on koskenut aviomieheni sydäntä. Sain avioeropaperit muutama viikko sitten. Muutama päivä myöhemmin olin rukoilemassa ja aviomieheni soitti minulle ja sanoi, että laittoi paperit odottamaan! Hän käy kanssamme taas kirkossa ja lukee Raamattua ja olemme käyneet “treffeillä”! Rukoukset todella toimivat. Ylistys Herralle! Hän on niin ihmeellinen. Rukoilkaa, että Jumala jatkaa työtään aviomieheni sydämessä, ja että Herra parantaa avioliittomme pian. Niin kiitollinen, että Herra on johdattanut minut RMM:lle. Jumala siunatkoon teitä kaikkia!
New York, USA

Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.
Ps 23:4

Oletko ikinä rukoillut, että Jumala lähettäisi jonkun puhumaan totuutta läheisen elämään ja huomannut, että se henkilö, jonka Jumala valitsi tuohon tehtävään, olet sinä? Jep, Hän teki niin minulle, odottamatta! Olen uskonut Jumalaan avioliiton eheytymisessä. Kun luulin elämäni olevan ohi, Jumala syöksyi paikalle ja pelasti minut, muutti minut. Koin uudestisyntymän ja olen rukoillut ei-uskovan aviomieheni pelastuksen puolesta sen jälkeen. En olisi ikinä osannut kuvitella, että Jumala haluaisi minun istuttavan Hänen jumalallisen siemenensä pelastuksesta, taivaasta ja Jeesuksen vastaanottamisesta minun aviomieheni sydämeen. Viime vuoden jouluaattona Jumala antoi minulle unen minusta, aviomiehestäni ja tyttäristämme, kun kävelimme vierekkäin tiellä, joka oli mielestäni taivas. Oli muitakin asioita, joita uskoin Jumalan näyttävän minulle, että minä olisin se, joka istuttaa siemenen. Kiitos Herra kestävyydestä ja rohkaisusta kirjoittaa ja viedä tuo kirje aviomiehelleni uuden vuoden päivänä! Ylistän Jumalaa uusista aluista!
Pennsylvania, USA

Muutama viikko sitten siskoni ja hänen miehensä uudistivat vihkivalansa 20 vuotishääpäivän kunniaksi. Neljä vuotta sitten kävin heidän luonaan asumuseron ja oikeuden “loppukuulustelun” jälkeen. Vierailun aikana sain tietää, että he olivat avioeron partaalla. Erityisesti vaimoni veli puhui asumuserosta ja avioerosta menneisyyden virheiden takia. Muistan jutelleeni hänen kanssaan yksin ja anelin häntä etsimään sovintoa heidän avioliittoonsa. En muista kaikkia sanoja tarkkaan, mutta muistan sanoneeni hänelle kyyneleet silmissä: “Sinun vaimosi on täällä; minun vaimoni ei ole.” Tiedän, että sanani olivat painavia hänelle, koska hän tiesi, mitä olin kokenut. Jumalan armosta hän kuunteli ja pyrki sovintoon. Heidän kaksi lastaan ja kaikki läsnäolijat seremoniassa saivat kiittää ja ylistää Jumalaa Hänen hyvyydestään. Mark 10:9
Etelä-Karolina, USA

Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.
Mark 10:9

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.