Lauantain todistukset 1.12.2018

4.12.2018

Lauantain todistukset 1.12.2018

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 1.12.2018)

Sille, jonka mieli on luja ja vakaa, sinä turvaat rauhan, kun hän turvautuu sinuun. Ajasta aikaan luottakaa Herraan, sillä Herrassa on turva, Herra on ikuinen kallio.
Jes 26:3-4

Avioliittoni on ollut karikolla muutaman vuoden. Olemme olleet sen verran läheisiä, että olemme puhuneet avioerosta.  Sanoimme jopa, ettei meillä ole rakkautta, emmekä halua pysyä avioliitossa. Sydämessäni kuitenkin tiedän, että on vielä toivoa. Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta. Olemme vielä naimisissa. Päätimme vielä pysyä, sillä aiomme ostaa oman talon. Eilen päädyimme halaamaan ja sanoimme molemmat, että meillä oli ikävä toisiamme. Jumala vastaa rukouksiini. Päätän seisoa ja rukoilla aviomieheni puolesta. Tiedän, että paholainen houkuttelee häntä ja että olemme hengellisessä sodassa. Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako. Jumalalle kunnia. Halleluja! Kiitos Jeesus!
Missouri, USA

Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.
Mark 10:7-9

Mieheni on laittanut kaiken Jumalan ja kolmevuotiaan tyttäremme edelle jo jonkun aikaa. Hän perui tapaamiset tytön näkemiseen, koska hänellä oli töitä, hänen täytyi mennä töihin tai hänen täytyi opiskella ajokorttia varten. Hän lakkasi käymästä kirkossa. Rukoilin, että Jumala poistaisi kaikki nämä epäjumalat, joita mieheni palvoi, ja että Hän vetäisi mieheni ensin takaisin Hänen luokseen, ja että mieheni viettäisi enemmän aikaa tyttäremme kanssa. Ylistys Jumalalle! Muutamassa päivässä Jumala vastasi noihin rukouksiin. Meni kuukausia, eikä hän avannut Raamattu-sovellustaan, mutta Jumala muutti hänen sydäntään, niin että hän avasi sovelluksen ja listasi raamatunkohtia, jotka ovat koskettaneet hänen sydäntään. Hän näkee nyt tytärtämme enemmän kuin aiemmin. Hän soittaa FaceTime-puheluita joka ilta ennen kuin tyttö menee nukkumaan. Herra, jatkan luottamuksen laittamista Sinuun. Ja kiitän Sinua kaikesta, mitä Sinä teet ja olet tehnyt.
New York, USA

Muistan kirjoittaneeni todistuksen eheytymisestä vuosia sitten. Muutimme taas erilleen muutama vuosi sitten ja tunsin, miten Jumala vapautti minut tästä avioliitosta. Rakastuin toiseen mieheen ja olin valmis avioeroon. Joka sunnuntai vuoden ajan pastorini saarnasi avioliitosta ja perheen eheytymisestä. Yhtenä sunnuntaina tyttäreni katsoi minuun ja sanoi “Ehkä hän puhuu sinulle.” Sinä iltana rukoilin “Jumala, jos haluat, että uskon avioliittooni, ota se toinen mies pois.” Ja Hän teki juuri niin. Seuraavalla viikolla aviomieheni alkoi soittelemaan ja käymään kylässä. Rukoilkaa, että Jumala toimii sydämessäni, koska haluan edelleen erota ja mennä eteenpäin, mutta tiedän, että Jumalan tiet ovat paremmat kuin minun.
Pohjois-Carolina, USA

Minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkealla ovat minun tieni teidän teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella.
Jes 55:8-9

Viime kesänä rukoilin ja pyysin Jumalalta merkkiä, pitäisikö minun jatkaa avioliiton puolesta seisomista monen, monen vuoden jälkeen. Olin todella uupunut ja väsynyt odottamisessani. Pyysin Jumalalta, että vaimoni jotenkin ottaisi minuun yhteyttä joko sähköpostilla, Facebookissa tai tekstarilla. Mitään ei tapahtunut ja jonkun ajan päästä unohdin rukoukseni. Kolme viikkoa sitten vaimoni otti yhteyttä Facebookin Messengerin kautta ja laittoi linkin, josta sai kaksi lippua presidentti Trumpin puhetilaisuuteen. Ensireaktioni jälkeen lähetin hänelle toisen viestin ja kysyin, oliko hän menossa sinne. Hän vastasi, että suunnitteli menevänsä sinne töiden jälkeen JA hän jopa kutsui minut tapaamaan häntä hänen luonaan ja voisimme mennä tilaisuuteen yhdessä. Ikävä kyllä en pystynyt menemään sinne. Vaikka olin luovuttanut merkin rukoilemisessa, Jumala ei luovuttanut. Suuri on Hänen rakkautensa ja uskollisuutensa meitä kohtaan!
Texas, USA

Aviomieheni lähti vain yhdeksi yöksi useampi kuukausi sitten kohdatakseen sen toisen naisen ja todistaakseen itselleen, että hän olisi vahvempi kuin ne syntiset ajatukset, joita hänellä oli. Luulin, että kun hän tuli takaisin minun ja lastemme luokse seuraavana aamuna, että avioliittomme oli eheytynyt. Seuraavien kuukausien aikana hän otti yhteyttä siihen toiseen naiseen useamman kerran ja olin hajalla, aina kun sain tietää siitä. Yhtäkkiä muutama kuukausi sitten miehessäni tapahtui muutosta. Hän vakuutti, että juttu oli ohi sen toisen naisen kanssa. Kävimme riippuliitämässä muutama viikko myöhemmin viettääksemme yhteistä aikaa. Kun ajoimme pienellä tiellä takaisin kaupunkiin, huomasin isoilla kirjaimilla kirjoitetun tekstin rakennuksen etuosassa, jossa luki “Covenant Transport” (Liitto Kuljetus). Miten ihmeellinen merkki Jumalalta! Kamppailen yhä sen asian hyväksymisessä, että olemme todella eheytyneet. Tänä iltana Jumala kuitenkin puhui minulle ja sanoi, että minun pitäisi jakaa todistukseni siitä, että olen saanut sen, mitä olen rukoillut – eheytyneen avioliittoni. Mark 11.24.
Georgia, USA

Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän.
Mark 11:24

SUURTA USKOA. Olen aina rakastanut tarinaa kanaanilaisesta naisesta, jonka tytärtä vaivasi riivaaja (Matt 15:21-28). Herra ja Pelastaja vertasi naista koiraan, eikä hän siltikään luovuttanut! Ihmeellistä! Pyhä Henki osoitti minulle naisen uskon. Hänellä oli suurta uskoa, koska hän tiesi, kuka Jeesus oli ja hän tarvitsi ihmeen! Voi Herra, minä tarvitsen ihmeen! Tämä usko ei loukkaannu, se on keskittynyt ja suostuvainen. Kun itken rikkinäistä avioliittoani ja suhdetta lapsiin, jopa lastenlapsiin, kuulen “Itkisitkö hänen (aviomieheni) puolesta? Kuolisitko hänen puolesta (lihassa)?” Sitten muistin sanat, jotka sanoin sen jälkeen, kun mieheni oli vihainen menetetystä ajasta lasten kanssa. Syytin häntä, että jos hän päästäisi irti ylpeydestä ja antaisi anteeksi, niin kaikki korjaantuisi. Synnintunto tulikin takaisin itselleni! Joten OMIN SANOIN sanottuna, jos päästän irti OMASTA ylpeydestäni, annan anteeksi, jopa rakastan pyyteettömästi, tämä voitaisiin korjata! Vau! Katumuksen jälkeen tehtävänäni on olla lempeä, ei loukkaantua, olla keskittynyt ja suostuvainen. Suuressa uskossa Jumalaan, koska Hän on uskollinen. 1 Kor 10:13.
Florida, USA

Teitä kohdannut kiusaus ei ole mitenkään epätavallinen. Jumalaan voi luottaa. Hän ei salli kiusauksen käydä teille ylivoimaiseksi, vaan antaessaan teidän joutua koetukseen hän samalla valmistaa pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
1 Kor 10:13

Useampi kuukausi sitten aviomieheni käveli ulos ovesta. Avioliittomme oli sekasotku! Hän sanoi, ettei tulisi ikinä takaisin. Mutta… Paastoamisen ja rukouksen kautta, olemme pikkuhiljaa palaamassa takaisin yhteen. Puhumme ja viestittelemme päivittäin. Hän ei ole fyysisesti takaisin kotona, mutta tiedän, että hän tulee Jumalan ajoituksella. Ylistys Herralle.
Tennessee, USA

Välillä tunnen johdatusta ottaa yhteyttä tuhlaajapuolisooni, varsinkin joissakin erityistapauksissa. Häävuosipäivänämme soitin ja toivotin hänelle hyvää hääpäivää. Meillä meni melkein tunti, kun muistelimme hyviä yhteisiä aikoja, joita meillä oli ollut vuosien aikana. Sydämeni sulatti se, kun hän sanoi, että hän oli kertonut jollekin toiselle hauskan muiston meistä! Odottavaisena kiitän Jumalaa ja uskon, että eheytyminen on tulossa!
Illinois, USA

Olemme olleet erossa jo jonkun aikaa, emmekä pidä juuri ollenkaan yhteyttä. Kuulen vain puolisostani silloin, kun pitää selvittää jotakin asioita. Yhdessä sähköpostissa mainitsin, että puhelimeni oli varastettu ja pyysin vaimoni perheenjäsenten numeroita. Tänään sain viestin vaimoltani ja hän tarjosi minulle omaa vanhaa puhelintaan. Tunsin Jumalan käden työssään tässä. Tämä on ensimmäinen ystävällinen osoitus melkeinpä vuoteen. Jumala tekee työtä vuoren toisella puolella. Ylistys Herralle!
Etelä-Afrikka

Minä ja vaimoni olemme olleet eronneena monta vuotta. Meillä oli sovitteluprosessi käynnissä, kunnes Saatana hyökkäsi kimppuumme aiemmin tänä vuonna. 18 päivää myöhemmin minut lomautettiin ja asuntolainamaksuni muuttui yli kaksinkertaiseksi. On ollut todella vaikeaa henkisesti ja taloudellisesti. Mutta… Minulta ei ole jäänyt välistä yhtään maksua tai laskua. Rukoilen jatkuvasti avioliittoni ja työni puolesta, maksan kymmenykset työttömyystuloistani. Otin yhteyttä asuntolainayhtiöön apua varten ja eilen he lupasivat minulle suunnitelman, joka alentaa maksujani! Olen tarrautunut kiinni Jumalan lupauksiin, erityisesti Jeremia 17:7-8

Siunattu on se mies, joka luottaa Herraan ja panee turvansa häneen! Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka kurottaa juurensa veteen. Ei se pelkää helteen tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää.
Jer 17:7-8

Lue lisää todistuksia täältä.