Lakatkaa te huolehtimasta – Tietäkää, että minä olen Jumala

30.12.2021

Lakatkaa te huolehtimasta – Tietäkää, että minä olen Jumala

Suomennettu hartaudesta: Be still – know that I am God (Charlyne Cares Devotion 10.7.2019)

Älä huolehdi! Odota hiljaa Herran ajoitusta.
Be still! Wait patiently – For the Lord’s timing

Onko sinun vaikeaa odottaa, että Herra parantaisi ja eheyttäisi avioliittosi? Epäiletkö sitä, aikooko Herra eheyttää avioliittosi? Charlyne kuljettaa sinut läpi Raamatun ja näyttää sinulle, kuinka “olla hiljaa”, jotta kuulisit Jumalan hiljaisen toivon ja rohkaisun äänen.

Klikkaa tästä hankkiaksesi CD (englanniksi)
Klikkaa tästä ladataksesi MP3 (englanniksi)

Mutta Mooses sanoi kansalle: “Älkää pelätkö, vaan pysykää aloillanne, niin saatte nähdä, kuinka Herra pelastaa teidät. Sellaista, mitä te tänään näette tapahtuvan egyptiläisille, ette enää milloinkaan saa nähdä. Herra sotii teidän puolestanne, olkaa te hiljaa!” Herra sanoi Moosekselle: “Miksi sinä huudat minua avuksi? Käske israelilaisten lähteä liikkeelle. Kohota sauvasi, ojenna kätesi merta kohti ja halkaise sen vedet, niin israelilaiset voivat kulkea meren poikki kuivaa maata pitkin.
2 Moos 14:13-16

Pelkäätkö tulevaisuutta? Näyttääkö avioliiton eheytyminen toivottomalta? Et näe merkkejä puolisosi katumuksesta, anteeksiannosta, parantumisesta tai eheytymisestä. Mitä sinun siis pitäisi tehdä? Ajatteletko luovuttavasi? Onko puolisosi elämässä joku toinen henkilö? Haluan haastaa sinut pysymään aloillasi, niin saat nähdä, kuinka Herra pelastaa sinut. Herra taistelee sinun puolestasi, ole sinä aloillasi.

Ole ääneti Herran edessä, odota hänen apuaan! Älä kadehdi sitä, joka menestyy elämässään, sitä, jonka kaikki juonet onnistuvat.
Ps 37:7

Tiedän, että on vaikeaa olla ääneti Herran edessä ja odottaa Häntä kärsivällisesti. Haluan muistuttaa sinua Mooseksesta, israelilaisista ja egyptiläisistä. Heillä oli valtava ongelma ja he katsoivat olosuhteisiinsa, valittivat ja nurisivat Herralle koko ajan. Israelilaiset olivat unohtaneet kaiken sen, mitä Herra oli juuri tehnyt vapauttaakseen heidät Faraolta. He menettivät uskonsa Jumalaan. Sinun täytyy päättää, mitä aiot sanoa ja mitä aiot tehdä. Voit elää uskossa, tai voit antaa pelon, epäilyksen ja toivottomuuden voittaa. Mitä teet?

Faraon lähestyessä israelilaiset huomasivat yhtäkkiä, että egyptiläiset olivat aivan heidän kintereillään. Israelilaiset pelästyivät kovin, huusivat apua Herralta ja sanoivat Moosekselle: “Oliko Egyptissä niin vähän hautatilaa, että sinun piti tuoda meidät tänne autiomaahan kuolemaan? Näetkö nyt, mitä olet meille tehnyt, kun veit meidät pois Egyptistä? Mehän sanoimme sinulle jo siellä: ‘Anna meidän olla rauhassa ja palvella egyptiläisiä.’ Parempi meidän olisi toki palvella egyptiläisiä kuin kuolla autiomaassa!”
2 Moos 14:10-12

Elätkö elämääsi uskossa vai pelossa? Jumala taistelee lastensa puolesta, kun he elävät uskossa ja tottelevat Hänen Sanaansa. Luota Herraan. Usko Jumalan rakkauteen sinua, puolisoasi ja perhettäsi kohtaan. Usko Jumalan mahtavaan voimaan tietäen, että Hän voi tehdä paljon enemmän kuin kukaan osaa ajatellakaan.

Jumalalle, joka meissä vaikuttavalla voimallaan kykenee tekemään monin verroin enemmän kuin osaamme pyytää tai edes ajatella.
Ef 3:20

Oletko vihainen siitä, mitä joudut kestämään avioliitto-ongelmiesi takia? Älä tule vihaiseksi. Puhu Jumalalle, kerro Hänelle tunteistasi, kivuistasi ja tuskistasi. Herra on ainoa, joka voi parantaa, muuttaa ja eheyttää perheesi. Älä anna pahan saada otetta elämästäsi, niin että viha, katkeruus, suuttumus, raivokohtaukset ja kateus voittavat.

Vaikka vihastuttekin, älkää tehkö syntiä. Sopikaa riitanne, ennen kuin aurinko laskee. Älkää antako Paholaiselle tilaisuutta. Varas älköön enää varastako, vaan tehköön työtä ja ansaitkoon rehellisesti toimeentulonsa, niin että voi myös antaa tarpeessa olevalle. Älkää päästäkö suustanne sopimatonta puhetta, vaan puhukaa sitä, mikä kulloinkin on hyvää ja hyödyllistä ja kuulijoille iloksi. Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle, jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten. Hylätkää kaikki katkeruus, kiukku, viha, riitely ja herjaaminen, kaikkinainen pahuus. Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja lempeitä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden.
Ef 4:26-32

Jumala antaa sinulle viisautta ja tietoa joka päivä, kun luet Raamattua. Sinulla on valinta. Pyydä Herraa täyttämään sinut Pyhän Hengen hedelmällä, jota on rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä, ettet olisi vihainen, kateellinen tai pelokas, kun murehdit tulevaisuutta. Anna joka päivä ongelmasi Herralle ja ylistä Häntä siitä, että Hän on suurempi kuin mikään olosuhde. Jumala voi jakaa Punaisenmeren ja poistaa vihollisen lopullisesti. Ole ääneti Herran edessä ja tunne Hänen mahtava voimansa.

Lakatkaa te huolehtimasta! Tietäkää, että minä olen Jumala… Herra Sebaot on kanssamme, Jaakobin Jumala on turvamme.
Ps 46:10-11

Jumalamme on niin suuri ja mahtava! Lue tällä viikolla toisesta Mooseksen kirjasta luku 14. Tulet olemaan siunattu ja rohkaistunut, kun näet, miten Herra voi hoitaa minkä tahansa ongelman. Usko ja luota, että Herra jakaa olsouhteidesi punaisenmerem!