Kuolleet avioliitot heräävät eloon

13.9.2018

Kuolleet avioliitot heräävät eloon

Suomennettu hartaudesta:
Dead marriages do come back to life
Charlyne Cares Devotion 12.9.2018

Herran käsi tarttui minuun, ja Herran henki vei minut kauas pois ja laski minut keskelle laaksoa, joka oli täynnä kuolleitten luita. Hän kuljetti minua yltympäri niiden ylitse, ja minä näin, että luita oli laaksossa hyvin paljon ja että ne olivat rutikuivia. Herra sanoi minulle: “Ihminen, voivatko nämä luut herätä eloon?” Minä vastasin: “Herra, sinä sen tiedät.” Hän sanoi: “Sano profeetan sana näille luille, sano niille: Te kuivat luut, kuulkaa Herran sana! Näin sanoo Herra Jumala näille luille: Minä annan teihin hengen, niin että te heräätte eloon.
Hes 37:1-5

Onko avioliittosi kuollut puolisosi mielestä? Näkevätkö kaikki ystäväsi ja rakkaasi sinun kärsivän niin paljon, että he haluavat sinun menevän eteenpäin elämässä? Mitä Herra on puhunut sydämeesi niinä synkimpinä hetkinä, kun tuntuu ettet pysty enää itkemään?

Tiedän, että Jumala puhuu sinulle ainakin yhden erityisen asian, jota et ehkä usko juuri nyt: ”Minä rakastan sinua. Minä en koskaan jätä tai hylkää sinua. Käänny Minun puoleeni, niin saat toivon. Etsi Minua ja Minun tahtoani elämääsi ja avioliittoosi. Mikään ei ole liian vaikeaa Minulle. Minä voin eheyttää kuolleen avioliittosi.”

Sinun avioliittosi, kuten moni muu avioliitto, saattaa tuntua toivottomalta. Jotkut avioparit yrittävät selviytyä, mutta sisimmässään he kamppailevat kivun, tuskan tai hylkäämisen kanssa. Monet pitävät avioliittoaan kuolleena ja toivottomana. Toinen puolisoista saattaa päättää hakea avioeroa. Jumala vihaa eroa monesta eri syystä.

Jos joku kirjoittaisi kirjan, jossa kerrottaisiin jokaiselle kärsivälle pariskunnalle, miten sytyttää rakkaus takaisin niin kuin se oli avioliiton alussa, niin kuinka pitkä jono ihmisiä olisi ostamassa tuota kirjaa?

Jeesus Kristus on vastaus!

Jumala on kirjoittanut ohjekirjan, jonka nimi on Raamattu, ja jossa on Hänen ohjeitaan avioliitosta ja monesta muusta aiheesta. Seurakunta on tehohoitopaikka aviomiesten ja vaimojen sydänten parantumiseksi, rakkauden syttymiseksi ja sydänten täyttymiseksi pyyteettömällä rakkaudella toisiaan kohtaan.

Uskotko Jumalan voimaan? Kuinka suuri on sinun Jumalasi? Avioliittosi saattaa vaikuttaa kuolleelta juuri nyt. Minun avioliittoni näytti toivottomalta. Mutta Jumala kuiskasi sydämeeni “Usko! Älä luovuta. Minä eheytän avioliittosi. Minä puhallan uutta elämää avioliittoosi olosuhteistasi huolimatta! Usko Minuun!”

Minun piti tehdä päätös sinä päivänä. Päätin uskoa ja huusin apua, että aviomieheni kuulisi Herran äänen ja tottelisi. Ylistin ja kiitin Herraa etukäteen siitä, mitä Hän teki vuoren toisella puolella. Olimme eronneet ja mieheni suunnitteli häitä toisen naisen kanssa. Luotin Herraani, vaikka kaikki näytti mahdottomalta. Pyhä Henki voi hengittää uutta elämää avioliittoosi huolimatta siitä, missä tilassa se on tänä päivänä. Rukoilen, että näistä alla olevista jakeista voisi tulla “reema-sanoja” sinulle henkilökohtaisesti. Herra, sinun Jumalasi, haluaa näyttää Hänen mahtavan voimansa sinulle ja kaikille ympärilläsi oleville!

Sen tähden julista heille: Näin sanoo Herra Jumala: Minä aukaisen teidän hautanne, päästän teidät, oman kansani, haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan. Te tiedätte silloin, että minä olen Herra, kun minä aukaisen hautanne ja päästän teidät, kansani, haudoistanne. Minä panen teihin henkeni, niin että te heräätte eloon, ja vien teidät maahanne. Silloin te tiedätte, että minä, Herra, teen sen minkä olen luvannut tehdä. Näin sanoo Herra.
Hes 37:12-14

Alkaisitko rukoilemaan, että Pyhä Henki toimii ja puhuu puolisollesi? Rukoile, että puolisosi tulisi järkiinsä ja antaisi elämänsä Herralle Jeesukselle Kristukselle. Rukoiletko yhteisymmärryksessä tuhansien muiden puolisoiden kanssa joka päivä, että Pyhä Henki puhaltaisi uutta elämää kuolleisiin avioliittoihin ja uutta elämää kaikkiin puolisoihin, jotka elävät synnissä?

Tällä hetkellä tuhlaajapuolisot ovat syntisen elämäntyylinsä orjia, mutta Jumala voi päästää heidät vapaiksi. Vapaus on Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme ja Pelastajassamme. Odota ihmettäsi.

Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu.