Kirjoita muistiin

3.12.2022

Kirjoita muistiin

Suomennettu hartaudesta: The power of journaling (Charlyne Cares Devotion 3.12.2022)

Herra vastasi minulle: — Kirjoita näky niin selvästi tauluihin, että sen voi vaivatta lukea. Näky odottaa vielä toteutumistaan, mutta määräaika lähestyy joka hetki, se hetki tulee vääjäämättä. Jos se viipyy, odota, näky toteutuu varmasti ja ajallaan.
Hab 2:2-3

Raamattua lukiessani mietin niitä monia ihmisiä, jotka olivat voideltuja kirjoittamaan muistiin tapahtumia Jumalan ohjaamana monia vuosia sitten. Kirjoitettu Sana on niin arvokasta.

Tiedän, miten tärkeää itselleni on kirjoittaa ylös muistiinpanoja, ajatuksia ja rukouspyyntöjä. Oletko joskus löytänyt vanhan muistiinpanon ja ihastellut jonkun jo poismenneen rakkaan ihmisen käsialaa?

Kun Jumalan Sana puhuu sinulle raamatunlukuhetkessäsi, kirjoita joitakin muistiinpanoja paperille tai vaikka puhelimeesi. Jos seisot avioliittosi puolesta, sinun tulee pyytää Pyhää Henkeä puhumaan sinulle joka päivä. Jumala puhuu lapsilleen.

Aina kun olet eksymässä tieltä, milloin oikeaan, milloin vasempaan, sinä omin korvin kuulet takaasi ohjeen: — Tässä on tie, kulkekaa sitä.
Jes 30:21

Onko Herra osoittanut sinulle Hänen tahtonsa avioliittosi suhteen? Rukoile, kysy Herraltasi kysymyksiä ja pyydä Häntä paljastamaan Hänen täydellinen tahtonsa puolisostasi ja avioliitostasi. Lue sitten monia raamatunkohtia, joissa puhutaan avioliitosta.

Jeremialle tuli Herralta tämä sana: “Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Kirjoita kirjaan kaikki, minkä minä sinulle puhun. Tulee aika, jolloin minä käännän kansani Israelin ja Juudan kohtalon. Karkotetut minä tuon takaisin siihen maahan, jonka annoin heidän isilleen, ja he saavat sen jälleen omakseen. Tämän minä lupaan.”
Jer 30:1-3

Saamme kuulla ihmisiltä joka päivä, miten Herra on puhunut heille, antanut heille raamatunkohtia, merkkejä ja ihmeitä. Rukoilen, että oppisit tuntemaan ihmeellisen, mahtavan Jumalasi ja tietäisit, ettei Hän katso henkilöön. Lähimmäisesi kertovat todistustasi avioliiton eheytymisestä sukupolvelta toiselle. Opetat heille uskollisuutta, pyyteetöntä rakkautta, anteeksiantoa ja Herran, sinun Jumalasi, voimaa.

Suuri on Herra, ylistettävä yli kaiken, tutkimaton hänen suuruutensa! Sinun tekojasi ylistetään polvesta polveen, isät kertovat ihmeitäsi lapsilleen, tuovat julki sinun kirkkautesi, loistosi ja kunniasi. Minä mietiskelen sinun ihmetekojasi.
Ps 145:3-5

Jos et ole vielä aloittanut muisti- tai päiväkirjan pitämistä, niin ehdotan että aloitat sen nyt. Yritä muistella, kun puolisosi lähti tai kun sinulla oli avioliitto-ongelmia. Pyydä Herraa tuomaan mieleesi niitä asioita, joita Hän on kertonut sinulle aikaisemmin mutta et ole kirjoittanut niitä muistiin. Ala kysymään Herraltasi ohjeita ja vastauksia siihen, mitä Hän haluaisi sinun tekevän.

Minä pidin päiväkirjaa, kun Bob oli poissa, ja myös Bob piti päiväkirjaa. Kun vertailimme molempien päiväkirjoja, huomasimme, että minun rukouksiini oli tullut ihmeellisiä vastauksia tiettyinä päivinä, kun usein anoin ja pyysin Herralta merkkejä. Huomasimme myös, miten Jumala monta kertaa kehotti Bobia palaamaan kotiin, mutta hän ei totellut. Herra haluaa puhua sinulle. Hän haluaa näyttää sinulle Hänen suunnitelmansa ja tarkoituksensa elämällesi.

Oletko masentunut, ahdistunut, uupunut, väsynyt, kadottanut toivosi ja uskosi? Käy hakemassa joku muisti- tai päiväkirjoistasi siltä ajalta, kun aloit rukoilemaan ja seisomaan puolisosi puolesta. Lue kaikki jutut, mitä Herra on sanonut tai osoittanut sinulle. Huomaatko, miten Jumalan käsi on toiminut omassa tilanteessasi? Sinun tulee ehkä katua nurisemista ja valittamista, niin kuin israelilaiset tekivät ensimmäisessä Mooseksen kirjassa.

Älä luovuta siinä tehtävässä, jonka Jumala on antanut sinulle.

Tule ja kirjoita tämä heille tauluun, kaiverra se heille piirtokirjoitukseksi, niin että se pysyy tuleviin päiviin asti, todistuksena ikuisesti.
Jes 30:8

Tiedän, että tulet hämmästymään siitä, mitä Herra paljastaa sinulle hartaushetkenäsi. Ala katsomaan, kuuntelemaan, ja odottamaan vastauksia ja ihmeitä Taivaan Isältäsi. Älä sitten unohda “Kirjoittaa sitä muistiin!”

Katso uusimmat julkaisut täältä.