Ketä sinä kuuntelet?

10.5.2018

Ketä sinä kuuntelet?

Suomennettu hartaudesta:
Who are you listening to?
Charlyne Cares Devotion 10.5.2018

Niin käy myös sanan, joka minun suustani lähtee: se ei tyhjänä palaa vaan täyttää tehtävän, jonka minä sille annan, ja saa menestymään kaiken, mitä varten sen lähetän.
Jes 55:11

Mitä Jumala sanoo sinulle avioliitostasi? Oletko kirjoittanut ylös yhtään raamatunkohtaa tai sanaa, joita Hän on antanut sinulle? Nykyään niin moni asia kilpailee huomiostamme. Meidän tulee olla tarkoituksenmukaisia siinä, ketä kuuntelemme tai muuten elämän taustahälinä hukuttaa Herran äänen.

Jumalan sana ei ikinä palaa tyhjänä. Olemme saaneet kuulla odottavilta puolisoilta, että he ovat valmiita luovuttamaan tai antavat toivottomuuden hyökätä kimppuunsa, koska he katsovat nykyhetken olosuhteita, eivätkä muista, mitä Herra on jo puhunut heille. Muistatko, miten Saatana kukistettiin, kun Jeesus oli paastonnut 40 päivää ja 40 yötä? Jeesus sanoi “on kirjoitettu”. Pitäisikö meidän tehdä yhtään vähempää? Saatanan nimi tarkoittaa hepreaksi “syyttäjää” tai “vastustajaa”. Vihollinen haluaa johtaa sinut harhaan ja varastaa Jumalan suunnitelman ja tarkoituksen sekä sinun että tulevien sukupolvien elämälle ja avioliitoille (Joh 10:10).

Silloin kiusaaja tuli hänen luokseen ja sanoi hänelle: “Jos kerran olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi.” Mutta Jeesus vastasi: “On kirjoitettu: ‘Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta.'”
Matt 4:3-4

Suomisanakirja määrittelee sanan muistaa näin: pitää, säilyttää jotakin (tietoja, asioita tms) muistissaan, mielessään; olla unohtamatta; palauttaa mieleensä jotakin muistissa säilyttämäänsä tai välillä unohtamaansa; muistella; ajatella, miettiä; jonkun palkitsemisesta, auttamisesta, huomaavaisuuden tai suosionosoittamisesta jollekulle; ottaa huomioon, varteen jotakin, kiinnittää huomiota johonkin, huolehtia jostakin.

Elämä on muuttunut, sen jälkeen kun avioliitto-ongelmasi alkoivat, mutta kehotan sinua rukoilemaan, että Herra toisi takaisin hyviä muistoja avioliitostanne. Pyydä Herraa pyyhkimään pois kaikki virheesi omasta mielestäsi, kun tunnustat syntisi ja kadut ja pyydät Herralta anteeksiantoa. Pyydä sitten Herraa pyyhkimään pois puolisosi mielestä sinun virheesi ja huonot muistot.

Minä muistelen tekojasi, Herra, muistan ihmeitä, joita muinoin teit.  Minä ajattelen kaikkia töitäsi, mietin sinun suuria tekojasi.
Ps 77:12-13

Muista – mitä Jumala on tehnyt sinulle

Poista – kaikki, mitä Hän haluaa poistaa

Uudista – suhteesi Jumalaan

Luovuta – omat tiesi Hänen teiksi

Avaa tänään silmäsi ja korvasi sille, mitä Jumala puhuu sydämeesi. Muistan sen kivun, jota olet käymässä läpi, niin kuin eilisen. Minun avioliitossani täytyi tapahtua kriisi, jotta sain käännettyä katseeni kohti Herraa ja etsin Hänen jumalallisia vastauksiaan. Joskus kipu on välttämätöntä huomion herättämiseksi. Tänä päivänä monetkaan ihmiset eivät ota Raamatun totuuksia vastaan ennen kuin tuntevat kipua. Kuunteletko Jumalaa, jotta kuulisit Hänen totuuksiaan? Vai käännytkö Hänen puoleensa vain silloin, kuin sinuun sattuu?

Jeesus Kristus haluaa, että sitoudut oikeasti Häneen ja avioliittoosi. Todellinen opetuslapseus merkitsee aitoa sitoutumista ja alistumista kokonaan Hänen tahtoonsa. Kipusi saattaa olla välttämätöntä hengellistä kasvua varten.

Missä sinä, puolisosi ja teidän avioiittonne olivat ennen tätä tuskaa? Kipu kestää jonkun aikaa, mutta lopussa kaikki on sen arvoista, sillä sinä kasvat hengellisesti. Herra aloittaa eheyttämään ja herättämään henkiin sinun kuollutta avioliittoasi Hänen tavallaan ja Hänen ajoituksellaan. Jumala katsoo koko elämääsi, kun sinä katsot vain yhtä palapelin palasta. (Lue Joh 15:1-8)

Muistatko nämä raamatunkohdat?

Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä.
Matt 1:21

Jos jollakin teistä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kai hän jättää ne yhdeksänkymmentäyhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii, kunnes löytää sen. Kun hän löytää lampaansa, hän nostaa sen iloiten hartioilleen, ja kotiin tultuaan hän kutsuu ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: ‘Iloitkaa kanssani! Minä löysin lampaani, joka oli kadoksissa.’ Minä sanon teille: näin on taivaassakin. Yhdestä syntisestä, joka kääntyy, iloitaan siellä enemmän kuin yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä hurskaasta, jotka eivät ole parannuksen tarpeessa.
Luuk 15:4-7

Älä unohda niitä sanoja, joita Herra on puhunut sinulle. Aiotko olla epäileväinen Tuomas vai oletko niin kuin Magdalan Maria, joka rakasti Herraa niin paljon että uskoi kaiken, mitä Hän sanoi, koska Hän oli muuttanut hänen elämänsä täydellisesti?

Voit tehdä valinnan joka päivä. Aiotko kuunnella Herran ohjeistusta vai vihollisen ääntä? Rukoilen, että nostaisit ristisi ja seuraisit Herraasi Jeesusta Kristusta, sillä Hänen tiensä on ainoa tie!

Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu.