Kannatko hedelmää?

22.2.2019

Kannatko hedelmää?

Suomennettu hartaudesta: Are you bearing fruit? (Charlyne Cares Devotion 22.2.2019)

Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään.
Joh 15:5

Miten voimallinen raamatunkohta! Jeesus kuvailee itseään “tosi viinipuuksi”, Hänen Isäänsä “Viinitarhuriksi” ja meitä “oksiksi”. Lue tänään osana hartaushetkeäsi Joh 15:1-16.

Tiedätkö sen voiman, joka sinulla on, kun pysyt kiinni Herrassa? Herra on viinipuu, me olemme oksat. Vaikka se saattaa sattua jonkun aikaa, meidän Taivaallinen Isämme, Viinitarhuri, puhdistaa meitä oksia, jotta voisimme kantaa yhä enemmän hedelmää tulevaisuudessa. Emme voi kantaa hedelmää, ellemme pysy Herrassa. Miten sinulla menee?

Minä olen tosi viinipuu, ja Isäni on viinitarhuri. Hän leikkaa minusta pois jokaisen oksan, joka ei tuota hedelmää, mutta jokaisen hedelmää tuottavan oksan hän puhdistaa liioista versoista, jotta se tuottaisi hedelmää entistä enemmän. Te olette jo puhtaat, sillä se sana, jonka olen teille puhunut, on puhdistanut teidät. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Eihän oksa pysty tuottamaan hedelmää, ellei se pysy puussa, ja samoin ette pysty tekään, ellette pysy minussa.
Joh 15:1-4

Toivon, että voit samaistua tähän voimalliseen Raamatunkohtaan ja siihen, mikä Jumalan toimintaperiaate on, kun itse karsit ruusupuskaa tai puuta pihamaallasi. Täytyy karsia pois kuolleet, sotkeutuneet oksat ja sitten muotoilla oksat kivasti, että ne näyttävät kauniilta. Jumala haluaa tehdä saman meille. Hän karsii pois oksiamme poistamalla elämästämme asioita, jotka saattavat hidastaa vaellustamme Herran kanssa. Kasvamme ja jaamme Herramme Jeesuksen Kristuksen rakkautta muille.

Kirjoitan sinulle tästä erityisestä raamatunkohdasta, koska olen huolissani odottavista puolisoista, jotka aloittavat kyllä vahvasti ja ovat sitoutuneita avioliittoonsa, mutta olosuhteiden ja ajan kuluessa he luovuttavat. Valitettavasti, kun he sitten luovuttavat eivätkä aio viedä päätökseen sitä tehtävää, jonka Herra on antanut heille, he lankeavat pois eivätkä ole enää palavia Herralle. Heistä tulee haaleita, he lopettavat rukoilemisen ja Raamatun lukemisen. Kuulostaako tutulta?

Vihollinen ei halua, että seuraat Herran tahtoa elämässäsi. Saatana käyttää kaikenlaisia houkutuksia viekoitellakseen sinut pois Jumalan tahdosta, Hänen tieltään ja Hänen Sanastaan koko elämäsi ajan. Tunnetko jonkun odottavan puolison, joka on joutunut houkutukseen ja lakannut rukoilemasta avioliittonsa eheytymisen puolesta? Kun aletaan epäilemään Herraa eikä uskota Hänen ohjeitaan ja lupauksiaan, joita Hän on antanut, silloin ei usein myöskään käydä seurakunnassa säännöllisesti. Aletaan ehkä käymään treffeillä ja muutaman vuoden kuluttua kadutaan sitä, että on lähdetty sivuraiteille, joka johti pahempaan vielä tilanteeseen.

Mikä sinun tilanteesi on tänään? Kasvatko sinä Herrassa? Totteletko Hänen tahtoaan elämässäsi? Asetatko Hänet ensimmäiseksi? Tunnetko taakkaa kadotettujen sielujen ja toisten vaikeiden avioliittojen puolesta, vai onko sinusta tullut haalea vaelluksessasi Herran kanssa?

Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.
Ilm 3:14-16

Kun kasvat Herrassa, oletko halukas antautumaan Herran käytettäväksi? Kun vastaanotat Jeesuksen Kristuksen elämäsi Pelastajaksi ja Herraksi, Hän haluaa käyttää sinua päivittäisessä elämässäsi. Ole valppaana, sillä elämässäsi tulee olemaan erilaisia aikoja, jolloin sinua karsitaan ja puhdistetaan, jotta vahvistuisit Herrassa.

Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi.
Joh 15:6

Jeesus Kristus haluaa, että jokainen uskova pysyisi kiinni Hänessä henkilökohtaisessa suhteessa. Jos alat harhautua väärälle tielle, Herra ojentaa ja puhuu vahvasti lapsilleen, jotta he pysähtyisivät ja kääntyisivät takaisin Herran luokse.

Haluan jakaa voimallisen jakeen, jonka rukoilen pomppaavan sinun silmillesi tänään. Se on lupaus, jota julistan itselleni, läheisilleni ja odottaville puolisoille.

Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkkaus tulee julki, että te tuotatte runsaasti hedelmää ja niin osoitatte olevanne opetuslapsiani.
Joh 15:7-8

Salaisuus rukousvastausten saamiseen on Kristuksessa pysyminen. Mitä lähempänä kuljet ja elät Herrasi kanssa päivittäin, sitä enemmän rukouksesi ovat samassa linjassa Jumalan tahdon ja tien kanssa. Anna Pyhän Hengen ohjata jokaista askeltasi ja puhua sydämeesi, kun pysyt Herrassa päivittäin. Rukoilen, että tämä raamatunkohta antaa sinulle tarvitsemaasi toivoa, kun rukoilet, että puolisosi tulisi tuntemaan Herrasi Jeesuksen Kristuksen hänen elämänsä Pelastajana ja Herrana, ja että hän palaisi kotiin, yhtäkkiä!

Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte. Tämän käskyn minä teille annan: rakastakaa toisianne.
Joh 15:16-17