Jumalan viivytykset eivät ole kieltäviä vastauksia

7.5.2020

Jumalan viivytykset eivät ole kieltäviä vastauksia

Suomennettu hartaudesta: God’s delays are not His denials (Charlyne Cares Devotion 7.5.2020)

Luota Herraan! Ole luja, pysy rohkeana. Luota Herraan!
Ps 27:14

Kuinka kauan avioliiton eheytymisessä kestää? Ennen kuin vastaan tuohon kysymykseen, saanko kysyä sinulta toisen kysymyksen? Kuinka kauan kestää uudelleenrakentaa koti, jonka hurrikaani on tuhonnut? Kuinka kauan kestää uudelleenrakentaa koti, joka on tuhoutunut mutavyöryssä, tulipalossa tai tulvassa? Se vie aikaa. Älä anna ajan olla vihollisesi.

Sinun kädessäsi ovat elämäni päivät. Älä jätä minua vihollisteni ja vainoojieni armoille!
Ps 31:15

Jokainen olosuhde on erilainen, mutta me palvelemme samaa ihmeellistä, mahtavaa Jumalaa, joka on aivan vierelläsi. Jumala haluaa uudelleenrakentaa ja eheyttää avioliittosi tuhoutumisen ja hajoamisen, jotta Hän saisi kiitoksen, kunnian ja ylistyksen. Toivon, että voisit tänään käyttää aikaa lukeaksesi Hesekielin kirjasta 36:22 eteenpäin kappaleen 37 loppuun asti. Puolisosi pelastuminen ja hänen vaelluksensa Herran kanssa ovat oleellinen osa avioliittosi eheytymistä.

Odottaminen on osa eheytymismatkaa ja se on hengellinen totuus läpi Raamatun. Jokainen avioliitto on erilainen, kuten me kaikki olemme erilaisia. En ymmärrä, miksi joidenkin ihmisten avioliitot eheytyvät muutamassa kuukaudessa, kun taas toiset odottavat vuosia. Tiedän, että Herran ajoitus on aina täydellinen, joten minä luotan Häneen.

Tilanteen manipuloiminen johdattaa sinut vain monille kiertoreiteille. Herra odottaa, että luovutat oman tahtosi Hänelle.

Jumalalla on suunnitelma ja tarkoitus elämällesi. Tärkein tarkoitus on se, että asetat Hänet ensimmäiseksi ja kuolet omille lihallisille motiiveillesi ja henkilökohtaisille haluillesi. Meidän tulee ristiinnaulita oma syntinen luontomme.

Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, te käännytte rukoillen minun puoleeni, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua, ja te löydätte minut! Koko sydämestänne te minua etsitte.
Jer 29:11-13

Saatana tuli kotiisi varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan avioliittosi ja jokaisen perheenjäsenesi (Joh 10:10). Hän yrittää edelleen lannistaa ja voittaa sinua epäuskolla, epäilyksillä ja pelolla. Puolisosi on sokaistunut ja eksynyt juuri nyt. Jumala voi sytyttää uudelleen puolisosi rakkauden sinua kohtaan ja tuoda romantiikan takaisin avioliittoonne.

Etkö mennyt puolisosi kanssa naimisiin eliniäksi?

Minä niin suutun viholliselle, kun kuulen ihmisten epäilevän, että heidän pitäisi odottaa Herraa eheyttämään avioliitto. Miksi? Koska vihollinen eksyttää heitä kahtaalle horjumisella. Miksi kristityt eivät usko, että Herra voisi vapauttaa heidän puolisonsa synnin kahleista tai vapauttaa heidät Saatanan ansasta? Emmekö me rukoile juuri sitä?

Pietari vastasi: “Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä – keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.”
Ap.t 2:38-39

Jeesus kuuli sen ja sanoi: “Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä.” 
Mark 2:17

Vihollinen saattaa iskeä sinua vihalla, katkeruudella, epäilyksellä, epäuskolla, kateudella, uupumuksella ja yksinäisyydellä. Kuinka kauan sinun pitäisi odottaa puolisosi kotiinpaluuta? Kuinka kauan Herra odottaa meitä, että tulisimme kotiin Hänen luokseen? Jumala odottaa usein koko eliniän, että moni Hänen lapsistaan tulisi kotiin. Voi, kunpa meillä olisi sitä pyyteetöntä rakkautta, myötätuntoa ja armoa puolisoitamme ja perheenjäseniämme kohtaan niin kuin Herralla on.

Juuri nyt sinun tulee ehkä kuolla niille omille itsekkäille haluillesi, että puolisosi vastaisi päivittäisiin fyysisiin ja emotionaalisiin tarpeisiisi. Anna sen sijaan Herran vastata sinulle.

Herra, sinun apuasi minä odotan. Herra, minun Jumalani, sinä vastaat minulle.
Ps 38:15

Menitkö naimisiin eliniäksi vai vain hetkeksi? Kun sanoit vihkivalasi, tarkoititko niitä? Anna sitten Herran käyttää sinua nyt palvelemaan Häntä, kun odotat avioliittosi eheytymistä.

Kiitän Herraa usein siitä, että Hän antoi minulle toisen mahdollisuuden, kun olin tottelematon avioeromme aikana. Olin niin vihainen Bobille ja vihainen Jumalalle siitä, että Hän antoi Bobin kohdella minua huonosti. Täytyy myöntää, että olin vihainen Jumalalle, kun Hän ei vain “napsauttanut” Bobia pois syntisyydestään tai rangaissut häntä hänen synneistään. Onko sinullakin ollut sellaisia ajatuksia? Jos niin, niin pysähdy ja kadu sitä Herrallesi. Hän ymmärtää ja Hän edelleen rakastaa sinua.

Herran odottaminen ei ole kieltävä vastaus avioliittosi eheytymiseksi tai puolisosi pelastumiseksi ja täyttymiseksi Pyhällä Hengellä. Herran odottaminen on tottelevaisuutta Herrallemme ja Pelastajallemme, Jeesukselle Kristukselle.

Viivytyksessä Jumala sanoo “Ei ole vielä aika”. Seisotko sinä muurinaukossa esirukoilemassa puolisosi ja perheesi puolesta?

Jumalan viivytykset eivät ole Jumalan kieltäviä vastauksia!

Kuitenkin Herra vain odottaa, että voisi olla teille armollinen, hän nousee armahtamaan teitä. Herra on oikeuden Jumala. Autuaita ne, jotka häntä odottavat! 
Jes 30:18

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.