Jumalan sanan totuus

26.3.2023

Jumalan sanan totuus

Suomennettu hartaudesta: The truth of God’s word (Charlyne Cares Devotion 20.3.2023)

Vierailijan kirjoituksen on kirjoittanut joku odottava puoliso. Alla olevat näkemykset ovat kirjoittajan omia, eivätkä välttämättä kuvasta Rejoice Marriage Ministries:n tai Steinkampien näkemyksiä.

Kun vihollinen haluaa lannistaa sinua, hän hyökkää identiteettiisi. Hän teki saman Jeesukselle ja epäonnistui, koska Jeesus vastasi takaisin Jumalan Sanalla.

Silloin kiusaaja tuli hänen luokseen ja sanoi hänelle: “Jos kerran olet Jumalan Poika, …”
Matt 4:3

Sitten Paholainen vei Jeesuksen pyhään kaupunkiin ja asetti hänet temppelimuurin harjalle. Hän sanoi Jeesukselle: “Jos kerran olet Jumalan Poika, niin heittäydy alas…”
Matt 4:5-6

Hän tekee meille samalla tavalla syöttämällä valheita mieleemme. “Jos Jumala rakastaisi sinua, tätä ei olisi tapahtunut”, hän tuo epäilyksiä Jumalan rakkaudesta. “Sinä olet kelvoton ja ruma, siksi puolisosi lähti pois”, ja niin edelleen. Monesti tämä ei tapahdu vain omassa päässämme, vaan saamme myös kuulla näitä asioita vihollisen puhuessa puolisomme kautta.

Miten Jeesus vastasi? Jumalan Sanalla.

Entä me? Samalla tavalla. Ei puolisollemme, vaan viholliselle.

Miksi vihollinen tekee näin? Jos uskot valheita, kuljet ympäriinsä lannistuneena etkä voittoisana. Tiedätkö, että olet voittajan maaperällä? Jo ennen kuin asetat jalkasi paikkaan, Jumala on antanut sen sinulle.

Jokaisen paikan, jonne jalallanne astutte, minä annan teille, kuten olen Moosekselle luvannut.
Joos 1:3

Murskaa valheiden ja petoksen vuori käyttämällä Jumalan sanaa ja lupauksia aseenasi. Ole yhteisymmärryksessä sen kanssa, mitä Jumala sanoo sinusta.

Minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkealla ovat minun tieni teidän teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella.
Jes 55:8-9

Sinut on valittu, ei hylätty. Sinä olet se, kuka Jumala sanoo sinun olevan.

Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa.
1 Piet 2:9

Jumala on kaikkialla ympärilläsi ja Hänen Henkensä on sinun sisälläsi ja Hän on voittanut vihollisen. Sinä olet vahvempi kuin mikään vihollinen!

Niin kuin vuoret ympäröivät Jerusalemia, niin suojaa Herra kansaansa nyt ja aina.
Ps 125:2

Te, lapseni, olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
1 Joh 4:4

Vihollista kutsutaan veljien syyttäjäksi, mutta hän on kukistettu vihollinen – kukistettu Jeesuksen verellä ja heidän todistuksellaan.

Minä kuulin, kuinka taivaassa sanottiin kovalla äänellä: — Nyt on pelastus tullut, meidän Jumalallamme on kuninkuus ja mahti ja hänen Voidellullaan valta. Nyt on Syyttäjä syösty alas, tuo, joka meidän Jumalamme edessä syytti veljiämme päivin ja öin. He voittivat hänet, Karitsan veri ja heidän todistuksensa toivat heille voiton. He eivät säästäneet henkeään vaan olivat valmiit kuolemaankin.
Ilm 12:10-11

Vihollinen rakastaa syyttää sinua lannistamalla sinua puolisosi sanojen kautta. Vastaa Jumalan totuudella:

Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.
Room 8:1

Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala — mutta hän julistaa vanhurskaaksi!
Room 8:33

Jumala on luvannut täyttää kaikki lupauksensa sinulle. Profetoi sitä, kunnes se tapahtuu.

Minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, minne ikinä menetkin, ja tuon sinut takaisin tähän maahan. Minä en hylkää sinua, vaan täytän sen, minkä nyt olen sinulle luvannut.
1 Moos 28:15

Jos sinusta tuntuu siltä, että Jumalalla kestää liian kauan, niin tässä on vielä yksi raamatunkohta profetoitavaksi, sillä Hän sanoo voittavansa nopeasti (lyhyessä ajassa)!

Mutta nyt te saatte nähdä, että Herra, teidän Jumalanne, itse kulkee teidän edellänne polttavana tulena. Hän lannistaa ja kukistaa heidät, niin että voitte lyhyessä ajassa hävittää heidät tieltänne ja tuhota heidät, kuten Herra on teille luvannut.
5 Moos 9:3

Vahvista siis itseäsi Herrassa ja taistele perheesi puolesta heittämällä tunkeilija ulos Jumalan Sanan totuudella. Muista, ettei Jumalan Sana tyhjänä palaa.

Älkää pelätkö vihollisia! Muistakaa Herraa, joka on suuri ja pelättävä. Taistelkaa veljienne, poikienne ja tyttärienne, vaimojenne ja kotienne puolesta.
Neh 4:14

Niin käy myös sanan, joka minun suustani lähtee: se ei tyhjänä palaa vaan täyttää tehtävän, jonka minä sille annan, ja saa menestymään kaiken, mitä varten sen lähetän.
Jes 55:11

Lalitha