Jumalan äänen kuuleminen

21.7.2020

Jumalan äänen kuuleminen

Suomennettu hartaudesta: Hearing God’s voice
(Charlyne Cares Devotion 14.7.2020)

Tämän päivän kirjoitus on Bobilta, joka oli tuhlaaja, joka palasi takaisin kotiin. Menimme uudelleen naimisiin ja olimme naimisissa vielä 23 vuotta ennen kuin Herra otti hänet Taivaan kotiin. Bob kirjoitti 19 kirjaa tuhlaajan näkökulmasta noiden kahden vuosikymmenen aikana avioeromme ja uudelleen avioitumisemme jälkeen. –Charlyne

Kyllä Jumala puhuu, puhuu toisenkin kerran, mutta ihmiset eivät sitä huomaa.
Job 33:14

Oletko ikinä kuullut kenenkään sanovan “Jumala sanoi minulle…” ja sitten miettinyt, että oliko Jumala todella puhunut hänelle vai oliko ajatus vain jotakin itse kuviteltua? Sitä paitsi jos Jumala ei ole ikinä puhunut sinulle, miksi sinun pitäisi uskoa, että Hän puhuu muille? Tavoitteenani on auttaa sinua näkemään, kuinka usein Jumala puhuu meille jokaiselle.

Joku kysyy “Miltä Jumalan ääni kuulostaa?” Voin sanoa, etten ole ikinä kuullut korvin kuultavaa Jumalan ääntä, vaikka olenkin kuullut Jumalan äänen monta kertaa. Eikä tuossa ollut kirjoitusvirhettä eikä ristiriitaa. Jumala puhuu jokaiselle lapselleen joka päivä. Se ei ole korvin kuultava ääni, jonka muut voisivat kuulla, vaan Hänen ohjeitaan, jotka on annettu jokaiselle meistä.

Mennäänpä 25 vuotta ajassa taaksepäin siihen aikaan, kun olimme Charlynen kanssa eronneet. Uudestaan ja uudestaan päädyin sellaisiin paikkoihin, jotka eivät olleet Jumalan mielen mukaisia. Se ei tullut Hänen kätensä kautta, vaan minun omat suunnitelmani veivät minua. Uudelleen ja uudelleen olin niissä olosuhteissa ja “jokin” muistutti minua siitä, miten väärässä minä olin; että minun piti päästä pois sieltä. Se “jokin” oli itse asiassa “Joku” ja Hänen nimensä oli Jumalan Pyhä Henki.

Jumala kyllä puhui minulle jopa syntisessä olotilassani! Kaiken Luoja olisi voinut muuttaa elämäni miten tahansa, mutta Hän on kärsivällinen ja jatkoi puhumista minulle monissa olosuhteissa, vaikken tunnustanut Hänen ääntään. Tuo lempeä ääni muuttui lopulta niin kovaääniseksi elämässäni, että minun piti tehdä jotakin. Tarjouduin hankkimaan  “exälleni” avioliittolisenssin, jotta hän lopettaisi rukoilemisen puolestani. Lyhyesti kerrottuna, me hankimme lisenssin, vaikka Charlyne vakuutti, ettei ikinä lopettaisi rukoilemista. Menimme sen jälkeen lounaalle ja Jumala puhui minulle, millaisen virheen olin tehnyt avioerossa. Menimme uudelleen naimisiin parin tunnin sisällä.

Tuhlaajalta tuhlaajalle: me molemmat tiedämme, miten helppoa on sekoittaa puolisomme ääni Jumalan ääneen. Voimme hiljentää puolison äänen välimatkalla tai salaisilla puhelinnumeroilla, mutta Jumala jatkaa puhumista huolimatta siitä, minne menemme tai mitä teemme.

Jumala puhuu monin tavoin. Hän puhuu Sanansa, Raamatun, kautta. Hän puhuu meille rukouksessa. Hän puhuu ihmeiden ja merkkien kautta ja kyllä, Hän puhuu meille jokaiselle sisäisenä äänenä. Jopa silloin kun yritin sulkea Jumalan pois elämästäni, Hän jatkoi puhumistaan minulle.

Kun nyt katson taaksepäin uudelleen avioitumisen jälkeisiä vuosia, voin nähdä, miten usein Jumala puhui minulle, miten usein sivuutin Hänen äänensä ja kuinka erilainen elämäni voisi olla, jos olisin kuunnellut ja totellut Jumalan ääntä aina kun Hän puhui.

Niin kauan kuin sinussa henki pihisee, ei ole liian myöhäistä pyytää Jumalaa antamaan sinulle anteeksi ja pyyhkimään pois menneisyyden syntejä. Muista, kukaan meistä ei tiedä, milloin otamme viimeisen henkäyksen. Surullista kyllä, me tunnemme tuhlaajia, jotka ovat uhkapelanneet vielä yhden kauden syntiä ennen Kristuksen luokse tulemista, ja he ovat hävinneet.

Yksi lempikohdistani siitä, miten Jumala puhuu ihmisille, löytyy Apostolien teoista:

Seuraavana päivänä, kun miehet olivat matkalla ja jo lähestyivät kaupunkia, Pietari nousi kuudennen tunnin vaiheilla katolle rukoilemaan. Hänen tuli nälkä ja hän halusi ruokaa, mutta sillä aikaa kun ateriaa valmistettiin hän joutui hurmoksiin. Hän näki taivaan avoinna, ja taivaasta tuli alas ikään kuin suuri purjekangas, joka laskettiin maahan neljästä kulmastaan kannateltuna. Siinä oli kaikenlaisia maan eläimiä, nelijalkaisia ja matelijoita, sekä taivaan lintuja. Samassa hän kuuli äänen: »Nouse, Pietari! Teurasta ja syö!» Mutta hän vastasi: »Ei, ei, Herra! En ole koskaan syönyt mitään epäpuhdasta tai kiellettyä.» Silloin ääni puhui uudelleen: »Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpuhtaaksi.»
Ap.t 10:9-15

Jos olet herännyt, niin kuin minä heräsin, ja huomannut olevasi tuhlaaja, jota et ikinä aikonut olla, elämän sikolätissä, ja tiedät että olisi oikein mennä kotiin rukoilevan perheen luokse, mutta epäröit tehdä sitä syyllisyyden ja häpeän takia, niin yllä olevien jakeiden pitäisi rohkaista sinua.

Ensimmäinen pysäkkisi matkalla takaisin Jumalan ja perheesi luokse pitäisi olla polvillasi. Kun olet vakavissasi käsitellyt syntisi Jumalan kanssa ja katunut, tai kääntynyt pois tuosta synnistä, Jumalan käsky sinulle, perheellesi, ystävillesi ja jopa arvostelijoille on “Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpuhtaaksi.”

Menneestä synnistäsi saattaa kyllä edelleen olla seurauksia, mutta sinä olet puhdas Jumalan silmissä.

Sähköpostissani on roskaviestisuodatin, mutta se ei ole täydellinen. Joitakin roskaviestejä pääsee läpi, mutta se saattaa myös poistaa tärkeitä viestejä. Haluaisin, että sinä alkaisit kuuntelemaan ja kuulemaan Jumalan ääntä itse. Sillä tavalla vältät sen riskin, että Hänen viestinsä sinulle suodattuisi jonkun toisen ihmisen kautta, jonka uskot puhuvat sitä, mitä Jumala sinulle sanoo.

Kutsun sinut tänään aloittamaan Jumalan äänen kuuntelemisen. Hän puhuu. Tiedän, että hän tekee niin, koska hän on juuri johdattanut minua ja auttanut minua valmistelemaan tämän kirjoituksen – sinua varten.

Aina kun olet eksymässä tieltä, milloin oikeaan, milloin vasempaan, sinä omin korvin kuulet takaasi ohjeen: Tässä on tie, kulkekaa sitä.
Jes 30:21

Koska Hän elää,