Jumala näkee kipusi ja kärsimyksesi

3.3.2022

Jumala näkee kipusi ja kärsimyksesi

Suomennettu hartaudesta: God sees your pain and suffering (Charlyne Cares Devotion 4.3.2022)

Sen tähden ne, jotka joutuvat kärsimään, jos niin on Jumalan tahto, antakoot elämänsä uskollisen Luojan haltuun ja tehkööt edelleen sitä, mikä on hyvää.
1 Piet 4:19

Kuinka paljon sinuun sattuu tänään avioliitto-ongelmiesi, rahaongelmiesi, terveysongelmiesi, lastesi ongelmien tai läheisen kuoleman takia? Minä ymmärrän.

Tuntuu, että viime aikoina olemme kuulleet niin monen ihmisen kulkevan syvien vesien läpi. Tiedän useamman kuin yhden henkilön, joka kamppailee syövän kanssa. Tunnen odottavia puolisoita, jotka ovat menettämässä kotinsa ja etsivät Herraa, minne heidän tulisi muuttaa. Yksi henkilö kuuli tässä kuussa, että hänen aviomiehensä meni naimisiin toisen naisen kanssa.

Älä pelkää; Jumala on kanssasi! Mitä sinä suret?

Ja nyt — näin sanoo Herra, joka sinut loi, Jaakob, joka sinut muovasi, Israel: — Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun.  Kun kuljet vesien halki, minä olen sinun kanssasi, kun virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa, kun astut tulen lävitse, sinä et pala eikä liekki sinua polta. Minä, Herra, olen sinun Jumalasi. Minä, Israelin Pyhä, olen sinun pelastajasi. Minä annan lunnaiksi sinusta Egyptin, Nubian ja Seban maat.
Jes 43:1-3

Muista lupausta, jonka palvelijallesi annoit! Sinun sanasi antoi minulle toivon.  Sinun lupauksesi on kurjuudessa lohtunani, se virvoittaa minut jälleen.

Kärsimys tarkoittaa: Kestää kipua, tuskaa tai kuolemaa. Se voi tarkoittaa myös: alistua tai olla pakotettu kestämään; tuntea syvästi, ahkeroida; käydä läpi, kokea. Läpikäyminen voi tarkoittaa myös: alistumista, kestämistä, kokemista, ponnistelua.

No, tuo kuvaa sanaa “kärsimys” todella hyvin. Tiedän, että koet paljon kipua ja kärsimystä avioliittokriisissäsi juuri nyt. Minuun sattuu kaikki se kärsimys, jota olet käymässä läpi, jotta saisit ihmeesi avioliiton eheytymisestä.

Mitä Herra puhuu sinulle yön pimeimpinä tunteina? Kuunteletko? Haluatko totella? Tiedän kivun ja surun, jota olet käymässä läpi, mutta jos lopetat avioliiton puolesta seisomisen, käyt silti edelleen läpi suruprosessia.

Anna armosi lohdukseni, niin kuin olet palvelijallesi luvannut. Ole minulle laupias, silloin jaksan elää. Sinun lakisi antaa minulle ilon. Joutukoot häpeään röyhkeät — syyttä he vainoavat minua! Minä tutkistelen sinun säädöksiäsi.

Etsi Jumalan armoa. Katso nykyisten olosuhteidesi yli siihen hartaaseen toivoon, joka on Jeesuksessa Kristuksessa ja Jumalan lupauksissa. Jumalan armo riittää sinulle tämänhetkisistä olosuhteistasi huolimatta.

On monta syytä, miksi uskovaiset kärsivät. Mainitsen vain muutaman tänään. Kärsimme Aatamin ja Eevan lankeamisen seurauksena; kun synti tuli maailmaan, kipu, suru, olosuhteet ja lopulta myös kuolema tulivat kaikkien meidän elämiimme. Jotkut kristityt kärsivät tekojensa seurauksista. Herramme saattaa käyttää kärsimystä kasvattaakseen sinua tai puolisoasi hengellisesti. Tavoitteena on, että Jumala tulee ylistetyksi kärsimyksistä huolimatta!

Toivon Jumala täyttäköön ilolla ja rauhalla teidät, jotka uskotte, niin että teillä Pyhän Hengen voimasta olisi runsas toivo.
Room 15:13