Julistatko evankeliumia?

30.1.2022

Julistatko evankeliumia?

Suomennettu hartaudesta: Will you proclaim the gospel? (Charlyne Cares Devotion 26.1.2020)

Älä siis häpeä todistaa Herrastamme äläkä häpeä minua, joka olen hänen takiaan vangittuna, vaan kärsi sinäkin vaivaa evankeliumin vuoksi. Siihen saat voimaa Jumalalta.  Hän on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsullaan, ei meidän tekojemme perusteella vaan oman päätöksensä ja armonsa mukaisesti, jonka hän jo ennen aikojen alkua soi meille antamalla meille Kristuksen Jeesuksen.
2 Tim 1:8-9

Julistatko ja jaatko Herramme Jeesuksen Kristuksen evankeliumia, samalla kun seisot avioliittosi eheytymisen puolesta? En olisi ikinä saanut tehtyä sitä, mitä Herra kutsui minua tekemään, eli rukoilemaan ja seisomaan Bobin puolesta, ilman Herrani Jeesuksen Kristuksen voimaa. Bob oli langennut Saatanan synnin ja pimeyden ansaan. Vihollisen juonet sokaisivat Bobin. Entä sinun puolisosi? Herra avasi minun hengelliset silmäni ja korvani uudella ja voimakkaammalla tavalla. Onko Herra tehnyt niin sinulle?

Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: “Uskosta vanhurskas saa elää.”
Room 1:17

Rukoillaan, että kirkoissamme rukoiltaisiin tuhlaajien sekä kärsivien avioliittojen puolesta. Meidän tulee rukoilla niiden puolesta, jotka tarvitsevat pelastusta tai joiden tulisi antautua uudelleen Herralle Jeesukselle Kristukselle. Meidän tulee rukoilla herätystä kirkkoihimme ja kaikkiin maihin ympäri maailman!

Karta nuoruuden kiihkoa ja pyri tasapuolisuuteen, uskoon, rakkauteen ja rauhaan niiden kanssa, jotka vilpittömin sydämin pyytävät avukseen Herraa… niin että hän lempeästi ojentaa vastustelevia. Ehkäpä Jumala antaa heidän mielensä muuttua, niin että he tulevat tuntemaan totuuden ja selviävät Paholaisen ansasta, johon tämä on heidät vanginnut pakottaakseen heidät tahtoonsa.
2 Tim 22, 25-26

Olin haavoittunut nainen, joka tunsi itsensä epäonnistuneeksi vaimoksi, mutta Herra kosketti minua ja muutti minut rohkeaksi uskon naiseksi. Aloin puhumaan rohkeasti ja puhuin Jumalan sanan lupauksia avioliiton pysyvyydestä ja tärkeydestä. Avioeroni jälkeen minusta tuntui siltä, että tulevaisuuteni oli toivoton, mutta Herralla, Jumalalla, oli elämälleni suunnitelma ja tarkoitus, jota en olisi edes osannut kuvitella. Hän kosketti minua ja muutti minut täydellisesti, vaikka olin ollut vain kädenlämpöinen kristitty. Anna Hänen tehdä sama sinulle ja avioliitollesi.

Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen.
2 Tim 1:7

Uskon, että kun käyt kirkossa, sinun tulee olla valona avioliiton pyhyydestä koko seurakuntaperheellesi. Vihollinen on hyökännyt sinun ja puolisosi kimppuun. Sinä päätät uskoa, että Herralle ei ole liian vaikeaa eheyttää ja uudelleenrakentaa avioliittoasi. Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta.

Hän vastasi heille: “Ettekö ole lukeneet, että Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?” Ja hän jatkoi: “Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.”
Matt 19:4-6

Käymme kirkossa joka viikko kuuntelemassa opetusta Herrastamme ja Pelastajastamme, Hänen voimastaan ja Hänen verestään. Älä kuitenkaan vain kuuntele, vaan pistä myös toimeksi. Sinulla voi olla henkilökohtainen suhde Jeesukseen Kristukseen. Pelastajasi haluaa sinun halajavan Hänen sanaansa ja Hänen viisauttaan niin kuin halajat seuraavaan hengenvetoasi. Kun rakastut Jeesukseen tällä tavalla, haluat luonnollisesti kertoa Hänestä muille.

Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan, hänen, joka on meidän lunastuksemme, syntiemme anteeksianto.
Kol 1:13-14

Rukoilemme joka päivä, että Herra Jumala avaisi syntisten sydämet. Sama voima, joka loi maailman ja herätti Herramme kuolleista, koskettaa ja muuttaa syntisen sydämen. Sen takia meidän pitää rukoilla päivittäin, että Jumala puhuisi synnintuntoa, ja koskettaisi ja muuttaisi läheistesi kovettuneet sydämet. Odota Herran täydellistä ajoitusta.

Minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte, minä puhdistan teidät kaikesta saastastanne ja epäjumalienne kaikesta iljettävyydestä. Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen. Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.
Hes 36:25-27

Mikä lupaus Herralta! Rukoilen, että sinusta tulisi valonlähde muille, minne tahansa menetkin, ja julistaisit ja jakaisit Herrasi Jeesuksen Kristuksen evankeliumia. Jeesus Kristus kuoli ristillä kaikkien syntisten puolesta puolisosi mukaanlukien. Päätätkö olla todistaja perheellesi, että syntisten pelastumisessa orjuuden kahleista on ylösnousemuksen voimaa Herramme Jeesuksen Kristuksen veren takia?

Herra, kosketa tuhansien tuhlaajien kovettuneita sydämiä tänään ja korjaa suuri sato sieluja, jotka katuvat ja ylistävät Sinun nimeäsi. Tiedän ja uskon Sinun mahtavaan voimaasi ja minä rukoilen ja odotan, että Sinä kosketat puolisoani tänään Herrani Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen.

Minä sanon: Katsokaa tuonne! Vainio on jo vaalennut, vilja on kypsä korjattavaksi.
Joh 4:35