Immanuel – Jumala kanssamme!

24.12.2019

Immanuel – Jumala kanssamme!

Suomennettu hartaudesta: Immanuel – God With Us! (Charlyne Cares Devotion 20.12.2019)

Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel — se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme.
Matt 1:23

Jumala on kanssasi elämäsi jokaisena hetkenä. Huuda tänään avuksi Herraa ja vietä aikaa Hänen kanssaan. Hänellä on suunnitelma ja tarkoitus elämällesi ja Hän haluaa parasta avioliitollesi. Gabriel antoi Marialle viestin:

Enkeli vastasi: “Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi. Ja tiedä tämä: Myös sukulaisesi Elisabet kantaa poikalasta, vaikka on jo vanha. Hän on jo kuudennella kuukaudella — hän, jota on pidetty hedelmättömänä! Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.”
Luuk 1:35-37

Miten reagoit niihin viesteihin, joita Jumala antaa sinulle? Vastaatko samalla tavalla kuin Maria, sen jälkeen kun Gabriel oli antanut hänelle yllä olevan viestin?

Silloin Maria sanoi: “Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit.” Niin enkeli lähti hänen luotaan.
Luuk 1:38

Maria alistui Jumalan täydelliseen tahtoon elämässään ja luotti Häneen, vaikka se tulisi aiheuttamaan paljon tuskaa, juoruja ja hämmennystä hänen ja Joosefin elämässä. Ylistä ja palvo Jeesusta, Jumalan Poikaa, joka syntyi maksamaan korkeimman hinnan ja uhrasi elämänsä jokaisen ihmisen syntien puolesta. Jeesuksella Kristuksella on voima vapauttaa meidät synnin kahleista ja Saatanan voimasta.

Saatat olla olosuhteissa, jotka näyttävät ylitsepääsemättömiltä. Jumala on sinun kanssasi juuri nyt kaikkien koettelemustesi keskellä.

Rukoile, että Herra toimisi taivaissa, kun rukoilemme tämän jouluviikon ja uuden vuoden aikana. Älä ikinä luovuta tai epäile Herran, sinun Jumalasi, täydellistä ajoitusta avioliittosi eheytymiseksi.

Tiedämme niin monia odottavia puolisoita, joilla on stressaava joulu tänä vuonna monien eri syiden takia. Jonkun vanhempi on saattanut kuolla tänä vuonna, tai on saatu tietää, että puoliso meni naimisiin sen toisen henkilön kanssa. Saanen muistuttaa, että Herra on ihan siinä lähelläsi ja haluaa auttaa sinua tämän vaikean ajan läpi. Hän ei ikinä hylkää sinua. Jumala haluaa antaa laulun sydämeesi, niin kuin Hän antoi Marialle, olosuhteistasi huolimatta.

Rukoilemme, että tuhannet tuhlaajapuolisot “tulisivat järkiinsä” (Luuk 15:17) ja rukoilemme Herraamme “avaamaan heidän silmänsä ja saattamaan heidät pimeydestä valoon ja Saatanan vallasta Jumalan luo. He saavat syntinsä anteeksi.” (Apt 26:18)

Avaamaan sokeat silmät, päästämään kahlitut vankeudesta, tyrmästä ne, jotka sen pimennossa istuvat… Mutta sokeat minä kuljetan tietä, jota he eivät ole kulkeneet, annan heidän astella polkuja, joita he eivät tunne. Minä muutan pimeyden heidän edellään valoksi, louhikkopolut sileäksi tieksi. Nämä ovat minun tekoni, näin olen tehnyt ja näin teen yhä.
Jes 42:7, 16

Minä tiedän sen kivun ja tuskan, jota tunnet tänään. Puolisosi kärsii myös ja hän varmaan myös katuu monia asioita, joita ei voi tällä hetkellä kertoa sinulle. Rukoile kuitenkin, että Pyhä Henki puhuisi hänen sydämeensä.

Rukoilen, että tänä jouluna sinulla olisi laulu sydämessäsi olosuhteistasi huolimatta. Vihollinen saattaa ampua tulisia nuolia: raha-ongelmia, työolosuhteita, terveysasioita, lapset ovat tottelemattomia, sekä monia muita ongelmia. Jatka kuitenkin laulamista ja ylistä Herraa olosuhteidesi keskellä.

Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Ef 5:19-20

Anna Herran olla voimasi joululoman aikana. Pyydä Herraa antamaan takaisin se laulu sydämeesi, joka sinulla ennen oli. Laita soimaan joulumusiikkia ja laula ylistystä Herralle. Palvo ja ylistä Herraa siitä, että Hän lähetti ainoan poikansa maan päälle pelastamaan ihmiset synneistään. Laula ylistystä Herralle koko viikon ajan ja tiedä, että Herra murtaa tuhlaajien orjuuden kahleet ja Hän päästää puolisot ja lapset vapaiksi!

Hartaasti minä odotin Herraa, ja hän kumartui minun puoleeni ja kuuli huutoni. Hän veti minut ylös syvästä kuopasta, upottavasta liejusta. Hän nosti minut kalliolle, antoi lujan pohjan askelteni alle. Hän antoi suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalamme ylistykseksi. Tämän kuulevat monet, tuntevat pyhää pelkoaja turvaavat Herraan.
Ps 40:1-3