Hyvää uutta vuotta

1.1.2019

Hyvää uutta vuotta

Suomennettu hartaudesta: Happy new year (Charlyne Cares Devotion 1.1.2019)

Haluan toivottaa sinulle ja perheellesi todella hyvää uutta vuotta. Rukoilemme, että tänä vuonna sinulla olisi voiman, rakkauden ja itsekurin henki. Rukoilemme, että tavoittelisit vanhurskautta, uskoa, rakkautta ja rauhaa. Rukoilemme, että Herra tekee mahtavaa työtä – ei vain sinun elämässäsi vaan myös aviomiehesi tai vaimosi elämässä ja lastesi elämässä tänä vuonna.

Kun Herra oli pelastanut Daavidin kaikkien hänen vihollistensa ja Saulin käsistä, Daavid lauloi Herralle tämän laulun: — Herra, sinä päästit minut turvaan, sinä olet vuorilinnani. Jumalani, sinuun minä turvaudun, sinä olet kallio, olet kilpeni, pelastukseni sarvi, olet vuori ja turvapaikka. Sinä olet pelastajani, sinä autat minut turvaan vainoojilta. Kun kutsun Herraa, ylistettyä, saan avun vihollisiani vastaan.
2 Sam 22:1-4

Aiotko yrittää lukea Raamatun läpi tänä vuonna? Minä yritän joka vuosi, mutta joskus hidastan tahtia ja alan mietiskellä Sanaa ja sanon “Herra, tapahtukoon sinun tahtosi. Anna minun olla ahkera Sanan tutkija ja tekijä. Opeta minulle enemmän Sinun Sanastasi, sinun ohjeistasi ja Sinun lupauksistasi tänä vuonna.” Jumalan Sanassa on voimaa, ja meidän tulee tuntea Jumalan Sana, jotta voimme voittaa vihollisen. Opetellaan yhdessä enemmän Hänen Sanaansa tämän uuden vuoden aikana.

Lue tänään toisesta Samuelin kirjasta luku 22. Daavid palvoo ja ylistää Jumalaa, kun hän pääsi pakoon Saulia, vihollistaan. Sanaa “pelastaa” käytetään kolme kertaa tässä kappaleessa. Tuo kappale kertoo siitä, että Jumala “Jahve”, on aina valmiina pelastamaan Daavidin tai sinut, kun tarvitset apua. Daavid muisteli niitä eläviä muistikuvia suojelemisesta ja pelastamisesta, kun hän oli ollut paimenpoika. Muista omat rukousvastauksesi ja ihmeet, joita Herra on tehnyt sinulle ja perheellesi viime aikoina.

Herra on minun valoni ja apuni, ketä minä pelkäisin? Herra on minun elämäni turva, ketä siis säikkyisin? Kun vainoojat käyvät minua kohti iskeäkseen hampaansa minuun, he itse kaatuvat, vihamieheni ja vastustajani suistuvat maahan. Vaikka sotajoukko saartaisi minut, sydämeni ei pelkäisi, vaikka minua vastaan nousisi sota, ei minulla olisi mitään hätää… Kun vaara uhkaa, hän ottaa minut majaansa. Hän antaa minulle suojan teltassaan, nostaa minut turvaan kalliolle.
Ps 27:1-3, 5

Se, joka asuu Korkeimman suojassa ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa, sanoo näin: “Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani. Jumalani, sinuun minä turvaan.” Herra pelastaa sinut linnustajan ansasta ja pahan sanan vallasta. Hän levittää siipensä yllesi, ja sinä olet turvassa niiden alla. Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi.
Ps 91:1-4

Päätä tänä vuonna oppia enemmän ihmeellisestä, mahtavasta Jumalastasi. Hän on sinun Valosi, Turvapaikkasi, Linnasi, Kalliossa, Kilpesi, Puolustajasi ja Pelastajasi. Pyydä Herralta viisautta ja tietoa, kun luet ja opiskelet Jumalan Sanaa.

Ala kyselemään Herralta “Mitä haluat, että minä tänä vuonna teen Sinulle?” Kuuntele Hänen ohjeitaan ja tottele Hänen Sanaansa ja Hänen tietään. Tunnetko Jumalan Sanan tarpeeksi hyvin, jotta voit kertoa muille ihmisille pelastuksesta, toivosta ja rohkaista heitä? Tiedätkö kaikki raamatunkohdat avioliitosta ja avioerosta? Oletko tutkinut niitä? Jos puolisosi sydän on kovettunut, tutki raamatunkohtia sydämestä. Voit olla oppilas ja Herra, sinun Jumalasi, on Opettajasi ja suuri Neuvonantajasi!

Jumalalla on suunnitelma ja tarkoitus sinulle, puolisollesi ja perheellesi! Hän ei ikinä hylkää sinua. Etsi Herraa ja kasva Hänessä. Mitä enemmän luet ja tutkit Jumalan Sanaa, sitä enemmän uskosi ja kestävyytesi kasvavat ruumiissasi, sielussasi ja hengessäsi. Voit puhua Jumalan sanaa ja voittaa vihollisen.

Älä anna pahan varastaa uskoasi, iloasi, toivoasi, menestystäsi, raha-asioitasi, terveyttäsi, särkyneen sydämesi parantumista ja avioliittosi eheytymistä. Pysy Jumalan lupauksissa. Mikään ei ole mahdotonta.

Älkää siis heittäkö pois rohkeuttanne, sillä se palkitaan kerran runsaasti. Kestävyys on teille tarpeen, jotta pystyisitte täyttämään Jumalan tahdon ja siten saisitte omaksenne sen, minkä hän on luvannut.
Hepr 10:35-36

Herra siunatkoon sinua ja perhettäsi tänä uutena vuotena! Kiitos rukouksistasi ja tuestasi Rejoice Marriage Ministries Inc.:lle kuluneen vuoden aikana. Herra, meidän Jumalamme, on ihmeellinen ja on ollut uskollinen tarpeidesi täyttämisessä vuodesta toiseen. Ylistä Hänen pyhää nimeään!

Jumalalle kunnia siitä avusta, jota olet saanut RMM:n kautta. Anna Jumalalle kaikki kiitos, sillä meidän perheemme ja henkilökuntamme ovat vain Herran nöyriä palvelijoita. Rukoilemme, että Herra Jumala avaa aviomiehesi tai vaimosi silmät ja korvat ja koskettaa hänen sydäntään, niin että hän yhtäkkiä tulee järkiinsä ja tekee parannuksen, antaa elämänsä Herralle ja tulee sitten takaisin kotiin sinun ja perheensä luokse tänä vuonna!

Oi Herra, Jumalani! Suurella voimallasi ja väkevällä kädelläsi sinä olet luonut taivaan ja maan. Mikään ei ole sinulle mahdotonta!
Jer 32:17